gardeshban.ir

ماکارونی و اسپاگتی از محبوب ترین غذاها در سطح بین المللی است که آن را به شیوه ها و با سس های متفاوت می توان تهیه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۴۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهمترین بخش آماده سازی یک اسپاگتی خوشمزه، تهیه سس آن است که هر کس با هر ذائقه ای می تواند با مواد مور علاقه اش انواع سس را تهیه کند و اصولا محدودیتی برای آن نیست. 

اسپاگتی یا همان ماکارونی با سس گوشت برای ما بسیار شناخته شده است و البته بسیار محبوب که با گوشت و سس های گوشتی مانند سس مرغ آلفردو، سس گوشت و گوجه، سس میگو و … می توان آن را سرو کرد. اما علاوه بر این می توان اسپاگتی بدون گوشت با انواع سس های گیاهی خوشمزه سرو کرد که از جمله شناخته شده ترین این سس ها می توان به سس پستو و سس قارچ، سس ریحان و گوجه اشاره کرد.

در این نوشته می خواهیم روش تهیه اسپاگتی بدون گوشت را به شما معرفی کنیم.



چی لازم دارم:

اسپاگتی 500 گرم

قارچ خرد شده 250 گرم

رب گوجه 1/4 پیمانه

پیاز بزرگ 1 عدد

سیر 2 حبه

فلفل دلمه قرمز 1 عدد

آویشن 1/2 قاشق چایخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

چطور بپزم:

مرحله اول

برای تهیه این سس ماکارونی بدون گوشت نیاز است فلفل دلمه را کبابی کنید. برای تهیه فلفل کبابی، فلفل را از وسط نصف کنید و مواد میانی آن را خارج کنید. سینی فر را با فویل بپوشانید و کف آن را با روغن ساده یا زیتون چرب کنید و فلفل را در سینی بچینید. سینی را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا پخته و نرم شود و در انتهای کار گریل را روشن کنید تا کمی سطح فلفل برشته و دودی شود.

مرحله دوم: 

سیر و پیاز را ریز و نگینی خرد کنید و در تابه بریزید و با مقداری روغن در حد طلایی و سبک شدن سرخ کنید(سیر سریع تر از پیاز سرخ می شود پس بهتر است مدام هم بزنید تا سیر نسوزد. اگر مایل بودید سیر و پیاز را جدا سرخ کنید.)

مرحله سوم:

قارچ خرد شده را به مخلوط سیر و پیاز بیافزایید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله چهارم:

در این مرحله فلفل کبابی همراه با رب و ادویه در غذا ساز میکس کنید. سپس سس تهیه شده را به قارچ بیافزایید و تفت دهید. حالا سس اسپاگتی بدون گوشت شما آماده شده است.

برای سرو کمی اسپاگتی را بپزید و با آب سرد آبکش کنید. آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سپس سس قارچ را روی اسپاگتی بریزید . هنگام سرو در صورت تمایل می توان کمی پنیر پارمزان، انواع سبزیجات خرد شده مانند ریحان، جعفری، آویشن تازه و … روی اسپاگتی بدون گوشت ریخت.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار