gardeshban.ir

اهمیت یادگیری طرز تهیه سس بشامل در این است که غذاهای زیادی هستند که با استفاده از سس بشامل تهیه می شوند اما این سس به دلیل محبوبیت لازانیا، به سس لازانیا معروف است.
کد خبر: ۱۰۷۴۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
سس بشامل طعم بسیار خوب و دلپذیری دارد و خود پایه تهیه چندین سس دیگر است مانند سس مورنی که از ترکیب سس بشامل و پنیر تهیه می شود. با توجه به مصرف زیاد سس بشامل در ایتالیا، تعجبی ندارد که این سس را در همه آشپزخانه های ایتالیایی بتوانیم پیدا کنیم.

 از این سس داخل انواع پاستا و لازانیا استفاده می شود و طعم بسیار خوبی به این نوع غذاها می دهد. با این میزان مواد اولیه، می توان دو پیمانه سس تهیه نمود. این سس در 15 دقیقه درست می‌شود. برای اینکه طعم سس بشامل شما اصیل باشد، باید میزان آرد و کره را برابر در نظر بگیرید و برای طعم بیشتر، گیاهان معطر و ادویه را به شیر افزوده و شیر را از صافی عبور دهید.


چی لازم دارم:

کره 4 قاشق غذاخوری
آرد ¼ پیمانه
شیر 2 پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم
جوز هندی به میزان دلخواه

چه جوری درست میشه:

یک ظرف کوچک و عمیق را روی حرارت ملایم می گذاریم و کره را داخل آن می ریزیم تا کره ذوب شود و شروع به حباب زدن کند. آرد را درون کره داغ شده می ریزیم و با قاشق چوبی کاملاً مخلوط می کنیم. 1 الی 2 دقیقه آرد و کره را روی حرارت مخلوط می کنیم تا رنگ آرد کمی تغییر کند. 

سپس شیر را کم کم به این مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی تند تند هم می زنیم تا شیر گلوله نشود و کاملاً مواد یک دست شوند.

سس را روی حرارت ملایم آن قدر هم می زنیم تا کم کم غلظت مناسبی بدست آورد. سپس آن را با کمی نمک و فلفل و جوز هندی مزه دار می کنیم.

پس از اینکه غلظت سس مناسب شد، آن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا زمانی که بخواهیم از آن استفاده کنیم. اگر بخواهیم می توانیم آن را نگهداری کنیم؛ برای این کار سس را داخل یک ظرف شیشه ای ریخته و روی آن را با نایلون می پوشانیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار