gardeshban.ir

چه طور از شر چاقی در نوروز خلاص شویم؟ چه کارهایی در تعطیلات عید خود انجام دهیم تا چاق نشویم؟
کد خبر: ۱۰۷۷۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
چه طور از شر چاقی در نوروز خلاص شویم؟ چه کارهایی در تعطیلات عید خود انجام دهیم تا چاق نشویم؟ ترفندهای کاربردی پیش گیری از افزایش وزن در عید چیست؟ چه چیزهایی در عید نوروز بخوریم تا چاق نشویم؟ همگی سوالاتی هستند که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم چرا که افراد زیادی بعد از تمام شدن تعطیلات عید دچار افزایش وزن می شوند.

ترفندهای حفظ تناسب اندام در عید نوروز

بی شک یکی از جذابیت های ظاهری حفظ تناسب اندام است. پس اگر می خواهید جزو آدم های جذاب باشید با انجام یک سری نکات ساده از افزایش وزن خود در عید جلوگیری کنید. اما چه چیزهایی شما را از شر اضافه وزن نجات می دهد؟

جهت رسیدن به این خواسته تان باید برخی از عادت های تغذیه ای خود را کنار بگذارید.برای مثال از مصرف بیش از حد شیرینی، خوراکی های شیرین، پرچرب و سرخ شده، آجیل و... جدا خودداری کنید. اما از طرفی دیگر برخی کارها مانند مصرف میوه ها، سبزیجات تازه و انجام ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید و از معضلی مثل چاقی در امان بمانید.

نحوه ایجاد تعادل در مصرف مواد غذایی

یکی از سخت ترین کارها در نوروز حفظ تعادل مصرف مواد غذایی است. برای پیش گیری از چاقی در عید تعادل اهمیتی زیاد دارد. به همین خاطر برنامه غذایی خاصی مانند سایر زمان ها برای خودتان داشته باشید. به این صورت مصرف آجیل را به عنوان میان وعده در نظر بگیرید و مقدار متعادلی از آن را مصرف کنید، مقدار وعده های اصلی خود را نیز کاهش دهید.

در تعطیلات عید نوروز شام بخوریم ،چاق می شویم؟

برای این که در عید دچار چاقی نشوید و بعد از تعطیلات عذاب وجدان نداشته باشید، حتما صبحانه کامل و مقوی را در برنامه غذایی تان در اولویت قرار دهید. پیشنهاد ما به شما این است که در شب های نوروزی زود تر بخوابید و شام را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. علاوه بر این در ایام نوروز از خوردن کره، خامه، سرشیر و غیره نیز پرهیز کنید و تا حد امکان از تخم مرغ، خیار و گوجه فرنگی، میوه ها و آبمیوه ها و غیره استفاده کنید. هم چنین در دید و بازدیدهای عید از مصرف زیاد شیرینی و شکلات خودداری نمایید.

برای خوردن تنقلات وسوسه می شوید؟

وسوسه شدن برای خوردن شیرینی وشکلات و برخی تنقلات دیگر در عید مشکلی است که با چند روش ساده به راحتی از بین می رود. برای نمونه سعی کنید این خوراکی ها را از دید خود دور نگه دارید، میوه ها را در معرض دید قرار دهید و با مصرف میوه احساس سیری پیدا خواهید کرد، طبق برنامه جلو بروید و در زمان مهمانی ها سهم خود از آجیل، میوه و شیرینی را مشخص کنید و بیش از آن را میل نکنید.

با توجه به این که بخشی از انرژی شما با خوردن میوه، آجیل و شیرینی تامین می شود بهتر است مقدار وعده های اصلی تان را کاهش دهید.

ورزش بهترین راه فرار از چاقی عید

ورزش را از همین اول سال شروع کنید. رمز سلامتی بدن شما توازن و تناسب روحی و جسمی تان است. ورزش نیز مهم ترین نقش را در رسیدن به این توازن دارد پس آن را جدی بگیرید و از همین روزهای ابتدای بهار ورزش کنید. روزانه نیم الی یک ساعت ورزش موجب قوای جسمانی و شادابی روحیه شما خواهد شد. علاوه بر این با ورزش وزنتان را کم، قلبتان را بیمه و عضلاتتان را تقویت می کنید.

امیدواریم با رعایت کارها و نکات گفته شاهد اضافه وزن نبوده و عید را بدون این که چاق شوید، پشت سر بگذارید. ورزش و مصرف اصولی وعده های غذایی تاثیر به سزایی در روند تناسب اندام شما دارند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار