gardeshban.ir

‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: در حال حاضر مانور کشورهای توسعه یافته بیش از درآمد کالایی بر درآمد گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) : غلامحسین شافعی در نشست استاندار با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در خراسان به یک اهلیت حرفه‌ای در مسئول عالی استان رسیده‌ایم و این اهلیت حرفه‌ای نتایج متفاوتی را برای اقتصاد استان خواهد داشت.‌

وی افزود: نکته بارز در رابطه با گردشگری این است که هیچ کدام از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی برون مرزی کشور به اندازه گردشگری دارای توسعه‌ همه جانبه ارتباطی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به اندازه نیست همچنین صرفا بعد اقتصادی گردشگری مورد نظر نیست بلکه گردشگری دارای ابعاد سیاسی و اجتماعی فوق العاده‌ای است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در نظر سایر کشورها مخصوصا کشورهای توسعه‌یافته واقعیت‌های ایران غایب است و تصورات کسانی که وارد ایران می‌شوند با واقعیت فاصله زیادی دارد. یکی از محورهای مهم برای تغییر دید اشتباه این کشورها، مساله گردشگری است. در حال حاضر مانور کشورهای توسعه یافته بیش از درآمد کالایی بر درآمد گردشگری است.

شافعی بیان کرد: از نظر گردشگری استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد اما برنامه ریزی پایه و آینده‌پژوهی در این زمینه در کشور ما به عنوان یک غایب بزرگ گردشگری است.

وی اضافه کرد: ما در بحث گردشگری، در کشور منطقه آسیا و فراتر از آن سرآمد هستیم و ایران به ویژه  مشهد مقصد گردشگران مسلمانان شیعه فراوانی است که معتقد به استفاده همزمان از دوا و شفا هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه گردشگری ما بی‌پناه و بی‌برنامه است، تصریح کرد:  اکثر کسانی که برای گردشگری سلامت به مشهد می‌آیند در خیابان‌ها ویران و گرفتار دلالان می‌شوند ‌و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی ما باید شرکت‌های مدیریت گردشگری را ایجاد کنیم.

شافعی خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی آمادگی دارد تا در تمام سفرهای دولتی، افراد معرفی شده از استان خراسان توسط مسئولین، ‌در هیات‌های دولتی قرار گرفته تا با بلندپایه‌ترین افراد در مختلف در زمینه گردشگری مذاکره بپردازند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار