gardeshban.ir

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: در ایران اسطوره‌های تاریخی جذاب و بزرگان ادبی بسیاری داریم که باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا از آنها جاذبه گردشگری بسازیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) : آرش نورآقایی در همایش "رویکردهای نوین در عرصه گردشگری با نگاه به تولید محتوا و گردشگری ادبی" که امروز (۱۴ اسفند) باهمکاری انجمن راهنمایان گردشگری و مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزارشد، بابیان اینکه وضعیت کنونی صنعت گردشگری ایران ایده آل نیست، اظهار کرد: در حوزه گردشگری بی نهایت ظرفیت داریم، اما نیازمند برنامه ریزی هستیم تا صنعت گردشگری ایران به ایده آل برسد.

وی نبود عزم ملی را یکی از موانع پیش روی رونق گردشگری ایران دانست و گفت: باید شرایطی در کشور ایجاد شود که همه شهروندان در وهله اول نسبت به گردشگری و مزایای آن شناخت پیدا کنند و در مرحله بعد به عنوان یک طلب مطرح شود.

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تصریح کرد: رونق گردشگری نباید تنها منحصر به حاکمیت شود، بلکه همه لایه‌ها و اقشار مختلف جامعه و ذینفعان باید درگیر آن شوند، بگونه ای که همه گردشگری را مؤثر در بهبود زندگی بدانند.

وی همچنین به وضعیت گردشگری ادبی در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: امروزه کشورهای غربی به مکان‌ها و شخصیت‌هایی که نویسندگان مطرحشان در کتاب‌های خود آنها را خلق کرده و کاملاً خیالی هستند، با شگردهای مختلف عینیت بخشیده و با آن گردشگر جذب می‌کنند، اما در ایران با وجود اسطوره‌های باستانی و مکان‌های تاریخی زیادی که داریم، استفاده چندانی از آن برای رونق گردشگری نبرده ایم.

نورآقایی تصریح کرد: می‌توانیم از شخصیت‌های مهم تاریخ ادبیات کشور همچون خیام، سعدی، مولانا و… که از محبوبیت جهانی برخوردار هستند، در بخش گردشگری ادبی بهره ببریم. برای نمونه مکان‌هایی که این شاعران بارها در اشعار خود آن را تکرار کرده اند برجسته کنیم تا جاذب گردشگر باشند.

وی تاکید کرد: اگر این اقدامات را انجام دهیم، نه تنها به رونق گردشگری کمک کرده ایم، بلکه ادبیات خود را نیز زنده می‌کنیم.

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در ادامه به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم ظرفیت‌های بسیار گردشگری که در کرمانشاه وجود دارد، اما مسئولان و مردم نتوانسته اند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی صنایع دستی، موسیقی، گردشگری خلاق و ادبی را از جمله ظرفیت‌های کرمانشاه برای جذب گردشگر دانست و افزود: درصورتی که از این ظرفیت‌ها استفاده شود، بخشی از اقتصاد استان از این طریق تنظیم و تأمین می‌شود.

نورآقایی گفت: فرهاد تراش، تاق بستان، زیج منیژه و دیگر بناهای تاریخی کرمانشاه در پس خود قصه‌هایی نهفته دارند که می‌توان آنها را برجسته کرد تا گردشگران بیشتری برای دیدن این جاذبه‌ها به کرمانشاه سفر کنند.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار