gardeshban.ir

نایب رئیس جامعه هتلداران استان کردستان با عنوان اینکه ارائه خدمات در واحدهای اقامتی استان افزایش قیمت نداشته است؛ از آمادگی این واحدها برای پذیرش مسافران در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

مصطفی هدایت مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: استان کردستان دارای، 31 هتل، 24 مهمانپذیر و 2 هتل آپارتمان است که از دو سال پیش به تمامی واحدها اعلام کرده‌ایم مکلف هستند نسبت به استانداردسازی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این کار با نظارت سازمان میراث فرهنگی و با همکاری جامعه هتلداران صورت گرفته است، افزود: ابتدا چندین واحد به صورت نمونه و پایلوت در استان کردستان این کار را شروع کردند تا برای مهمان‌هایی که به این استان می‌آیند، حداقل امکانات و خدمات لازم در واحدهای اقامتی موجود باشد.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان کردستان ادامه داد: 30 واحد شامل هتل، مهمانپذیر و رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های خدمات رفاهی موفق به دریافت گواهینامه استانداردسازی شده‌اند و تعدادی نیز در شرف انجام این کار هستند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های فعال استان در هتل‌ها 2 هزار و 570 تخت، مهمانپذیرها 882 تخت و هتل آپارتمان‌ها 96 تخت بوده که در مجموع هرشب 3 هزار و 558 نفر می‌توانند در استان اسکان و اقامت یابند.

هدایت مظهری با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال گذشته حدود 550 هزار الی 570 هزار نفر اقامت در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: البته این آمار هم دقیق نیست چون تعدادی از مسافران نیز در مدارس، مهمانسرای ادارات و... اسکان یافته‌اند که باعث شده آمار دقیقی نداشته باشیم.

نرخ واحدهای اقامتی کردستان افزایش نیافته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نرخ ارائه خدمات واحدهای اقامتی استان با توجه به وضعیت نرخ تورم در کشور، گفت: امسال قیمت اقلام مصرفی و هزینه‌های ثابت و متغیر در واحدهای اقامتی افزایش 100 تا 300 درصدی داشته است اما ما به واحدهای اقامتی استان اعلام کرده‌ایم که جهت رفاه حال مسافران و گردشگران افزایش نرخی نداشته باشند.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان کردستان با عنوان اینکه بحث تورم برای واحدهای اقامتی مشکلاتی را ایجاد کرده است، اضافه کرد: هرچند واحدهای استاندارد می‌توانند تا 30 درصد افزایش نرخ داشته باشند اما چون این واحدها در طول ایام سال با رکورد مسافر مواجه هستند اکثرا افزایش نرخ نداشته و یا مقداری کمی دارند.

وی ذکر کرد: در طول ایام سال بازدیدهای مشترکی با حضور نمایندگان ادارات زیرربط از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی، سازمان صنعت معدن و تجارت و... از واحدهای اقامتی استان به عمل می‌آید و نکات لازم به آنها اعلام می‌شود .

ضرروت جلوگیری از افزایش قارچ‌گونه خانه‌های استیجاری

هدایت مظهری در ادامه یکی از معضلات کنونی را خانه‌های استیجاری عنوان کرد و گفت: این خانه‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم به صورت قارچ‌وار در شهر سنندج شروع به رشد کرده‌اند که می‌توانند در آینده تبعات اخلاقی، فرهنگی و بی نظمی را در پی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ما خواستار برخورد با این قضیه هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه ادارات مسئول در این زمینه قول همکاری داده‌اند که امیدواریم این مشکل حل شود.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان کردستان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در برخی از شهرهای استان کردستان جهت اسکان مسافران هتل وجود ندارد، گفت: متاسفانه بیشتر اقامت در این استان به صورت فصلی و در شش ماهه اول سال است و در مابقی فصول، واحدهای اقامتی ما مسافر ندارند؛ هزینه نگهداری واحدها سخت است و سرمایه‌گذار هم ریسک نمی‌کند کاری را انجام ‌دهد که صرفه اقتصادی برای او نداشته باشد.

زیرساخت‌های لازم برای بخش گردشگری در استان ایجاد نشده است

وی با اشاره به اینکه استان کردستان به عنوان یک معبر و گذر برای تعدادی از مسافران مورد استفاده می گیرد، اضافه کرد: هنوز زیرساخت‌های لازم برای بخش گردشگری در استان ایجاد نشده است تا گردشگر را مجاب کند؛ در استان اقامت داشته باشد و همین عدم ماندگاری مسافران، باعث بی رغبتی سرمایه گذاران شده است.

هدایت مظهری در پایان خاطرنشان کرد: ادارات متولی همچون شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و ... برنامه‌های شاد و متنوعی را برای ایام نوروز در استان درنظر گرفته اند که قطعا در جذب گردشگران اثر بسزایی خواهد داشت.

در حال حاضر یک هتل پنج ستاره در شهر بانه و دو هتل چهار ستاره در شهرهای سنندج و سقز در استان فعال هستند و مابقی واحدها نیز سه ستاره و پایین‌تر هستند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار