gardeshban.ir

تبریز دیار اولین هاست، صنایع دستی زیبایی دارد و فرش و چرم معروفش وسوسه آدم را برای بازدید از آن بیشتر می کند، اگر بدون ماشین به تبریز می روید، می‌توانید سه روزه شهر را با اسنپ و تپ‌سی بگردید.
کد خبر: ۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
تبریز دیار اولین هاست، صنایع دستی زیبایی دارد و فرش و چرم معروفش وسوسه آدم را برای بازدید از آن بیشتر می کند، اگر بدون ماشین به تبریز می روید، می‌توانید سه روزه شهر را با اسنپ و تپ‌سی بگردید.
روز اول :
روز اول سعی کنید زود از خواب بیدار شوید که با رفتن به مرکز شهر بتوانید از همه اماکن دیدن کنید. از هر کوچه و خیابان که رد بشوید اسم یک مکان را می بینید که ممکن است وسوسه شوید و به آنجا بروید. 
ولی حتما خانه‌ مشروطه را از قلم نیندازید که بسیار دیدنیست. بعد می‌توانید به سمت بازار بزرگ تبریز بروید، در مسیر پیچ در پیچ بازار googlemap را روشن کنید در غیر این صورت بیرون آمدن از بازار کار ساده‌ای نیست. 
اگر در این گشت و گذارها وقت ناهار رسید ، حتما ناهار را در چلوپز خانه حاج‌علی داخل بازار میل کنید.
سپس به سمت مسجد جامع تبریز حرکت کنید، تمام این مسیرها کوتاهند و می‌توانید پیاده آن ها را طی کنید.
در مرحله بعد از مسجد کبود دیدن کنید که معماری بسیار زیبایی دارد. اگر علاقه‌ مند به عکاسی هستید، می توانید از تمام زوایای نمای بیرونی مسجد عکس‌های خوبی بگیرید. 
عصر را در خانه قاجار سپری کنید. حتی اگر به داخل موزه هم نرفتید، نشستن در محوطه آن صفای خاصی دارد. البته حواستان به ساعت باشد که هفت ونیم همه موزه‌ها بسته می شوند. 
اگر بازسازی مقبره‌الشعرا ‌تمام شده بود می توانید از آن هم بازدید کنید. داخل موزه‌ هم نرفتید چیزی از دست نداده اید، مگر اینکه واقعا به بازدید از موزه علاقه‌ مند باشید. ‌‌‌‌
روز دوم :
روز دوم را با عینالی شروع کنید و با تله کابین به ارتفاعات بروید و از هوای منطقه استفاده کنید، اگر سرمایی هستید، لباس مناسب بپوشید چرا که در ارتفاع باد زیاد است و باد شدید موجب تکان‌ خوردن تله کابین می‌شود که این مسئله جذابیت کار را هم بالا می برد، ناهار را در رستوران بام تبریز میل کنید، عینالی مسیری را به پیاده‌ روی اختصاص داده‌ است که می‌توانید به اندازه کل سال در آن مسیر پیاده‌ روی کنید و لذت ببرید. ‌‌‌‌‌ ‌
‌‌‌‌‌عصر حتما به سمت لاله پارک برید، البته گول اسمش را نخورید ،لاله پارک یک مرکز تجاری بزرگ است که می‌توانید از برندهای ترکی در آنجاخرید کنید، برای شام فودکورت را انتخاب کنید و از قنادی رکس آنجا سوغات بخرید. کافی‌شاپ رکس هم کیک و تارت های خوشمزه‌ای دارد سری به آنجا هم بزنید. 

روز سوم :
روز سوم را در پارک ائلی‌گلی بگذرانید، البته اگر هتل خودتان را ائلی‌گلی انتخاب کرده اید، می‌توانید هر روز صبح زود و یا شب بعد از گشت و گذار در شهر، به پارک بروید، البته مسیر پارک به هتل و یا برعکس را باید از پله‌ها بالا و پایین کنید، این دیگر بستگی به میزان ورزشکاری شما دارد. ناهار روز سوم را در کباب بناب حاج‌علی میل کنید. شاید مسیر رستوران مقداری دور باشد اما خوردن کباب بناب تبریز را از دست ندهید. از رستوران‌هاییست که گارسونش به سختی به زبان فارسی صحبت می‌کند. در آنجا فقط کباب بناب را انتخاب کنید و با نان تازه و دوغ محلی میل کنید. 
اگرهنوز قصد خرید آجیل دارید، سری به آجیل‌فروشی تواضع بزنید.

تبریز شهریست که هر کوچه و خیابانش دیدن دارد اما برای یک سفر سه روزه این مکان‌ها را از دست ندهید. اطراف تبریز هم مناطق دیدنی زیادی دارد که باید با ماشین بگردید.





















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار