gardeshban.ir

امروزه سفرهای انفرادی به عنوان راهی جدید برای کشف جهان بسیار باب شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
حتی اگر صفحه‌ی اینستاگرامتان شامل عکس افرادی که به تنهایی سفر می‌روند، نباشد؛ باز هم نمی‌توانیم اعداد و آمار این گروه از مسافران را نادیده بگیریم. طبق آمارهای جهانی، رزرو هاستل‌ها توسط مسافران انفرادی در طی دو سال گذشته 42 درصد رشد داشته است.
HOSCARS سالانه به بهترین هاستل جهان که توسط کاربران انتخاب می‌شود جایزه‌ای اهدا می‌کند. امسال HOSCARS علاوه بر برترین هاستل جهان، بخش دیگری نیز اضافه کرد که در آن به بهترین هاستل جهان برای مسافران انفرادی (در دو بخش هاستل مناسب مسافران انفرادی مرد و مسافران انفرادی زن) جایزه تعلق می‌گرفت. در این بخش برترین هاستل‌های بخش مسافران انفرادی را معرفی می‌کنیم تا اگر شما هم خواستید در سقر بعدی‌تان از آن‌ها استفاده کنید، اطلاعات مختصری در خصوصشان داشته باشید.

The Roadhouse، پراگ، جمهوری چک
هاستلی در بخش Mustek ، در نزدیکی پل چارلز و در امتداد خیابان‌های سنگ فرش پراگ واقع شده است. این هاستل به لحاظ معماری بسیار مدرن طراحی شده است اما برای طراحی داخلی آن از سبک‌های قدیمی استفاده شده است. برنامه‌ها و رویدادهای روزانه‌ی The Roadhouse بسیار متنوع است، از جمله گشت و گذارهای روزانه، پیاده‌روی و شرکت در جشنواره‌های موسیقی که در شهر برگزاری می‌شود. اگر تمایل به شرکت در برنامه‌های گروهی هاستل ندارید نیز می‌توانید در اتاق تلویزیون دراز بکشید و از دیدن برنامه‌های مختلف در شبکه بین المللی Netflix لذت ببرید. تمامی تخت‌های هاستل نیز با پرده از هم جدا می‌شوند و در صورت تمایل می‌توانید در حریم خصوصی خود استراحت کنید.

Soul Kitchen، سنت پترزبورگ، روسیه
در لحظه اول که با نام Soul Kitchen مواجه شوید این موضوع به ذهنتان می‌رسد که باید وارد یک رستوران در فلوریدا شده باشید که با میگو و گوشت از شما پذیرایی می‌کنند، اما اینجا یک هاستل در میان شهر زیبای سنت پترزبورگ است. ساختمان با آجرهای سفید تزیین شده است و در کنار رودخانه‌ی Moyka قرار دارد. علاوه بر قدم زدن در کنار رودخانه می‌توانید در اتاق مطالعه یا سالن تلویزیون زمان خود را سپری کنید. اما مزیت رقابتی هاستل Soul Kitchen آشپزخانه‌ی آن است. در آشپزخانه‌ی هاستل یکی از منحصربه فردترین اجاق‌های جهان قرار دارد. اجاقی قدیمی متعلق به قرن نوزدهم که برای طبخ غذا از آن استفاده می‌شده است.

هاستل Cozy Nook ، دیلیت (Da Lat)، ویتنام
یکی از تمیزترین هاستل‌های جهان، هاستل Cozy Nook است. با اقامت در این هاستل علاوه بر تجربه‌ی بی‌نظیر برای کشف فرهنگ‌های محلی مختلف، می‌توانید در برنامه‌ها و تورهای مختلف آن شرکت کنید. تورهای موتورسیکلت، پیاده‌روی و حتی غارنوردی جزو برنامه‌های محبوب این هاستل است. صاحبان هاستل از میهمانان خود با شام کلاسیک ویتنامی که مواد اولیه آن از بازارهای محلی تهیه می‌شود، قدردانی می‌کنند.

هاستل Adventure Queenstown، کوئنز تون (Queenstown)، نیوزلند
هاستلی 49 تخته که در میان کوله به دوشان کوئنزتون در نیوزلند بسیار محبوب است. نمای ظاهری هاستل سنگی است و بالکن‌های آن رو به Camp Street و اتاق غذاخوری هاستل رو به دریاچه Wakatipu قرار گرفته است. این هاستل مناسب افرادی است که تنها سفر می‌کنند. برنامه‌های شبانه‌ی هاستل از جمله مسابقات Mario Kart بسیار پر طرفدار است. بنابراین حتی اگر جزو افرادی نیستید که با هدف ماجراجویی به شهر وارد شدند؛ باز هم می‌توانید بخشی از زمان خود را در این هاستل بگذارنید و از بودن در میان گردشگران از فرهنگ‌های مختلف لذت ببرید.

The House of Sandeman، پورتو، پرتغال
هاستل The House of Sandeman در مرکز شهر زیبای پورتو واقع شده است. چشم انداز هاستل از پنجره‌ی اتاق‌های چند تخته‌ی آن، منظره‌ی بینظیری از رودخانه دورو (Douro) را پیش چشمانتان می‌گذارد. در طراحی داخلی اتاق‌ها از چوب استفاده شده است و پنجره‌های بزرگ اتاق‌ها حس خوبی به مسافران می‌دهد. نوشیدنی‌های این هاستل نیز بسیار مشهور است.

Hostel Lullaby، شیانگ می، تایلند
محیط هاستل Lullaby یکی از بی‌نظیرترین و منحصر به فردترین نقاط دنیاست. محیط گلخانه‌ای که با دیوارهای شیشه‌ای احاطه شده و در میان طبیعت بی‌نظیر جنوب شرق آسیا قرار گرفته است. سالن غذاخوری، خوراکی‌های رایگان ارائه می‌دهد و علاوه بر این، اتاقی برای کلاس‌های یوگا وجود دارد. Cool که نام اتاق گلخانه هاستل است، مناسب افرادی است که بعد از پیاده‌روی در میان معابد و خیابان‌های شیانگ می، نیاز به استراحت دارند. همچنین می‌توانید بر روی تشک‌های با کیفیت هاستل لم دهید و در راحت‌ترین هاستل جهان زمان خود را سپری کنید.

Hostel Majdas، مارشار، بوسنی و هرزگوین
هاستل Majdas اولین مکان اقامتی در مارشار بعد از جنگ داخلی دهه 1990 است. این هاستل بسیار تمیز و راحت است اما تمیزی و آرامش تنها دلیل اقامت در این هاستل نیست. تور Bata’s Crazy، بی شک یکی از برترین تورهای شخصی در شهر جنگ‌زده‌ی سابق است. تور بتا شما را از طریق شهر به سمت آبشاری بر روی کوه‌های اطراف شهر می‌برد و در میان مردم محلی رهایتان می‌کند. در این سفر، داستان‌های باورنکردنی از سال‌های جنگ توسط مردم محلی برای گردشگران تعریف می‌شود.

Star Hostel، تایپه، تایوان
هاستل استار، معماری آمریکایی دارد اما در طراحی داخلی آن از طراحی مدرن آسیایی استفاده شده است. پنجره‌های بزرگ با گیاهان گرمسیری هاستل یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است. در بخشی از فضای باز هاستل، سالنی به نام سالن سبز وجود دارد که به مانند یک سالن اسپای آسیایی بوده و محیط آرامی را تقدیم مهمانان هاستل می‌کند.


















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار