gardeshban.ir

آبشار شوی، یکی از زیباترین آبشارهای ایران و بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه است که سالانه گردشگران و مسافران بسیاری برای تماشای آن به دزفول سفر می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 18
گردشبان (gardeshban.ir) : به گزارش گردشبان ، آبشار شوی که در بین گردشگران و مسافران لقب یکی از زیباترین آبشارهای ایران و بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، به واقع یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی است که در استان خوزستان و در دهستان شوی از توابع شهرستان دزفول قرار دارد. این آبشار فوق‌العاده و کم‌نظیر یکی از مقاصد اصلی گردشگری در شهرستان دزفول است که در ایام مختلفی از سال به ویژه در فصول بهار و تابستان، میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است.

آبشار شوی؛ آبشار نیاگارای ایرانی!

آبشار شوی؛ آبشار نیاگارای ایرانی!

آبشار شوی؛ آبشار نیاگارای ایرانی!

آبشار تله‌زنگ، نام دیگر این جاذبه‌ی گردشگری دوست‌داشتنی است که ارتفاع آن بالغ بر ۸۰ متر و عرضش حدود ۷۰ متر است. این آبشار طبیعی که به انتخاب مسافران یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در استان خوزستان و شهرستان دزفول شناخته می‌شود، در رشته‌کوه‌های زاگرس و در منطقه‌ای به نام سردشت از توابع شهرستان دزفول قرار دارد. جالب است بدانید که حجم زیادی از آب آبشار در فصل زیبای بهار ایجاد می‌شود. آبشار در میان کوه‌های سرتنگ‌شوی و در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری از ایستگاه راه‌آهن تله‌زنگ، در مسیر راه‌آهن سراسری تهران به جنوب قرار دارد. شاید این نزدیکی ۱۰ کیلومتری این آبشار به ایستگاه راه‌آهن تله‌زنگ، آن را به نام آبشار تله‌زنگ نیز مشهور ساخته است.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار