gardeshban.ir

همدان یا هگمتانه شهری بسیار کهن و تماشایی است. اگر برنامه دارید به همدان سفر کنید، با راهنمای سفر کجارو همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۹۹۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
مقر تابستانی کوروش بزرگ در ۵۵۰ سال پیش از میلاد مسیح اکنون شهری است که آن‌را به نام همدان می‌شناسیم.

شهر باستانی همدان در دره‌ها و دامنه‌های شمالی کوه الوند قرار دارد. این شهر قدیمی به سبک باروک ساخته شده است؛ به این معنی که خیابان‌های همدان به شکل دایره‌هایی با مرکز مشترک طراحی شده‌اند. همدان آنقدر جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد که هر سلیقه‌ای داشته باشید، در این شهر به شما خوش می‌گذرد.

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها

همدانی‌ها به زبان فارسی با لهجه‌ی همدانی سخن می‌گویند. باتوجه به سرمای همدان در زمستان‌ها، به‌نظر می‌رسد تابستان فصل بسیار مناسبی برای سفر به این شهر باشد.

میانگین دما در همدان ۱۱/۳ درجه‌ی سانتیگراد است. در گرم‌ترین روز ها دما تا ۴۰ درجه بالا می‌رود و در سردترین زمان سال تا ۳۲ درجه زیر صفر پایین می‌آید.

اطلاعات ضروری همدان
کد همدان: ۰۸۱

فاصله از تهران: ۳۲۲ کیلومتر

مدت سفر زمینی: حدود ۴ ساعت

مدت سفر هوایی: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

مسیر سفر زمینی از تهران به همدان کوتاه و سرراست است. کافی است آزادراه ساوه - همدان را در پیش بگیرید تا به مقصد برسید. همچنین می‌توانید جاده‌ی قدیم ساوه به همدان را انتخاب کنید.

از بیشتر شهر‌های ایران به مقصد همدان پرواز مستقیم وجود دارد. با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد همدان را یافته و از فروشندگان معتبر خریداری کنید. در فرودگاه که از هواپیما پیاده شدید،‌ می‌توانید با تاکسی‌های فرودگاه به هتل بروید.

اتوبوس‌های همدان از دو پایانه‌ی غرب و آرژانتین یا بیهقی حرکت می‌کنند.

اگر ترجیح می‌دهید با قطار سفر کنید، می‌توانید از قطارهای ملایر به مشهد بهره ببرید که در تهران توقف دارند. از ملایر تا همدان حدود یک ساعت و ۱۵ دقیقه فاصله است.

هزینه‌های سفر به همدان
اگر از جنبه‌ی هزینه‌ اقامت به همدان نگاه کنیم، مقصد سفر ارزانی به‌شمار نمی‌رود. تعداد هتل‌های لوکس همدان بیشتر از اقامت‌گاه‌های ارزان آن است. اما شاید با بهره بردن از تخفیف‌های سایت‌های رزرو آنلاین هتل بتوانید با قیمت کمتری هتل رزرو کنید.

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها
هتل ۵ ستاره‌ی باباطاهر به آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی سینا و تپه‌های هگمتانه نزدیک است. هتل پارسیان بوعلی ۴ ستاره است و تا آرامگاه‌های بوعلی سینا و باباطاهر و نیز بنای شیرسنگی فاصله‌ای ندارد.

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها

 گزینه‌ی لوکس بعدی هتل پارسیان آزادی است که نزدیک گنجنامه و تپه‌های هگمتانه واقع شده است. گزینه‌های دیگر مجتمع اقامتی عباس آباد، هتل امیران،هتل امیران ۲ و  هتل گنجنامه هستند. این هتل‌ها امکانات کافی برای اقامتی به‌یاد ماندنی به مسافران ارائه می‌کنند.

هتل‌های میان‌رده
 هتل آپارتمان حاتم، هتل آرین، هتل آپارتمان سفیر، مهمانسرای جهانگردی غار علیصدر، مهمانسرای ورزش در کیلومتر ۶ جاده همدان به کرمانشاه قرار دارند.
هتل های همدان

هتل‌های ارزان
اقامتگاه بومگردی ورکانه در ۲۰ کیلومتری همدان واقع شده است.

برای دسترسی به لیست کامل هتل های همدان، می‌توانید آن‌ها در کجارو ببینید و اطلاعاتی از قبیل قیمت، کیفیت هتل و ... را بدست آورید.

هزینه‌ی خورد و خوراک در همدان
قیمت یک وعده غذا در همدان به این بستگی دارد که چه نوع غذایی را در چه رستورانی میل کنید.

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها

حمل و نقل عمومی همدان
همدان مترو ندارد، اما شبکه‌ی اتوبوس آن برای جابجایی در شهر کافی است. کرایه‌ی تاکسی در همدان بالا نیست از این‌رو می‌توانید به راحتی در سطح شهر تردد کنید. تاکسی بی‌سیم به شماره‌های ۱۸۴۴، ۱۸۳۳ و ۱۸۲۰ برای بانوان گزینه‌ی بعدی است.

دیدنی‌های همدان
نمی‌شود به همدان سفر کرد و به سراغ طولانی‌ترین غار آبی دنیا در فاصله‌ی یک ساعت رانندگی تا همدان نرفت. بهترین کار این است که به کبودرآهنگ بروید و سوار بر قایق دقایقی را در فضای بی‌نظیر غار علیصدر بگذرانید.

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها

در مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه همه چیز برای هیجان و سرگرمی مهیا است. امکان استفاده از تله کابین، تجربه‌ی بانجی جامپینگ، تعادل هوایی،‌ بولینگ، پیست سورتمه سواری، تیرول روی کابل ۵۲۰ متری، تجربه‌ی پیاده روی روی پل معلق ۲۰۰ متری و امکانات ورزشی دیگر در کنار رستوران و کافه فراهم شده است. سنگ نوشته‌ها و کتیبه‌های بازمانده از دوران داریوش و خشایار شاه هخامنشی را در گنجنامه پیدا می‌کنید.

سنگ نبشته در همداندیدنی های همدانعکس: امین بصیر پارساغار علیصدر
آرامگاه باباطاهر عریان، آرامگاه ابوعلی سینا، آبشار گنجنامه، تپه‌های باستانی هگمتانه و موزه‌ی هگمتانه دیگر دیدنی های جذاب همدان هستند. موزه تاریخ طبیعی، موزه ابوعلی سینا، موزه صنایع دستی، موزه مشاهیر و موزه سفال علاقمندان به موزه را حسابی سرگرم خواهند کرد.

مسجد جامع همدان، گورستان‌ِ پارتی در محوطه‌ی مجسمه‌ی باستانی شیر سنگی، برج قربان، دریاچه‌ و سد اکباتان در ۱۱ کیلومتری شهر، گنبد علویان، برج قربان، آرامگاه استر مردخای، کلیسای گرگوری استفان، کلیسای آنجلی و کلیسای حضرت مریم آثار تاریخی و طبیعی همدان به‌شمار می‌روند.

شما می‌توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی همدان را در کجارو ببینید و اطلاعاتی مانند آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه و ... را بدست آورید.

بازارها و مرکزخریدهای همدان

راهنمای سفر به همدان؛ نخستین پایتخت مادها
بازارهای قدیمی در هر شهری می‌توانند هر مسافری را در طول تاریخ به‌عقب ببرند. بازار همدان از آن بازارهای بسیار قدیمی و ارزشمند است که معماری جذابی هم دارد. این بازار از دوره‌ی قاجار به‌جا مانده و شامل چندین راسته،‌ بازارچه و کاروانسرا است.

خیلی‌ها دوست دارند در سفر پوشاک، کیف و کفش یا خرده‌ریزهای دیگر بخرند و به یادگار با خود ببرند. برج ۱۵طبقه‌ی زاگرس، مرکز خرید مهستان، برج پاستور، بازار کفاشخانه که راسته‌ی کفش‌فروش‌ها است،‌ پاساژ خواجه رشید و مرکزخرید شهرآرا گزینه‌های خوبی برای گشت و گذار و خرید هستند.

رستوران‌های و فست‌فودهای همدان

رستوران شاندیز حاجی در خیابان تختی و رستوران باغ نعل اشکنه از بهترین رستوران‌های همدان به‌شمار می‌روند که منوی ایرانی دارند. رستوران یاقوت در کنار شهربازی رنگین کمان، رستوران دلتا، رستوران داریوش، رستوران میسان، رستوران کاکتوس، رستوران شیشه‌ای جزیره عباس آباد، سفره‌خانه سنتی حمام قلعه و رستوران ته‌چین غذای باکیفیت سرو می‌کنند. رستوران بریان پسر خوب خوراکی‌های خوش‌مزه ارائه می‌کند. رستوران سرداشتی داره تا، کباب سنتی سرداشتی به مشتریان پیشنهاد می‌کند.

رستوران‌های ایتالیایی چوبین و دلژین بهشت پاستاخورها است. اگر هوس دیزی کردید، به دیزی سرای آریاییان سر بزنید. پیتزا و برگر خوش‌مزه را در گرین فود میل کنید. پدرخوب در همدان شعبه دارد و می‌توانید کیفیت غذاهایش را حدس بزنید.

کافه آی سن و کافه تراس از بهترین کافه‌های همدان هستند که برای صرف میان‌وعده، قهوه و نوشیدنی خنک بهترین گزینه‌اند.

اگر اهل خرید در سفر باشید، محال است از همدان با دست خالی برگردید. سفال‌های زیبا و رنگارنگ همدان خانه‌ را به جای دلچسب‌تری تبدیل می‌کنند. اگر زمان کافی داشتید، می‌توانید به لالجین در نزدیکی همدان سر بزنید و از سفال‌های متنوع آن‌جا دیدن کنید.

محصولات چرمی، گلیم و مرواربافی از صنایع دستی همدان هستند. سوغات خوش‌مزه در همدان فراوان است؛ انگشت‌پیچ،‌ نان کماج، باسلوق، حلوا زرده،‌ نان شیرمال، برساق، نان نارگیلی، انواع مربا و ترشی را بخرید و به شهر خودتان ببرید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار