gardeshban.ir

جمهوری آذربایجان همسایه شمال غربی کشورمان و یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری خارجی میان ایرانیان است. این کشور و به‌خصوص پایتخت آن، باکو، موزه‌های زیادی دارند که در سفر نوروزی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.
کد خبر: ۱۱۰۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، امروزه به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار تبدیل شده و در این شهر می‌توانید تلفیق سنت و مدرنیته را ببینید. باکو جاهای دیدنی زیادی دارد و همین امر گردشگران ایرانی را ترغیب می‌کند که باکو را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی انتخاب کنند. باکو بیش از ۳۰ موزه در دل خود جای داده که همه چیز را از تاریخ و قوم‌نگاری تا کلکسیونی از کتاب‌های بسیار کوچک، شامل می‌شود. با بازدید از موزه‌های باکو تاریخ و فرهنگ این شهر و کشور را تحسین می‌کنید. از موزه‌های باکو دیدن کرده و این تجربه شگفت‌انگیز را به خاطرات سفرتان بیفزایید.

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

در ادامه با ما با معرفی بهترین موزه‌های باکو همراه باشید.

موزه ملی تاریخ آذربایجان

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

موزه ملی تاریخ آذربایجان در عمارت رنسانس ایتالیایی سابق قرار دارد و در آن بیش از ۳۰۰ هزار اشیا به نمایش درآمده است. این موزه، بزرگ‌ترین موزه کشور آذربایجان است. آثار باستانی و مدارک و اسناد اصلی که در این موزه وجود دارد، داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. بازدیدکنندگان می‌توانند از آثاری متعلق به اولین زرتشتیان، دولت‌های قرون وسطایی، اتحاد جماهیر شوروی تا به امروز را در این موزه‌ها مشاهده کنند. 

موزه دولتی هنر آذربایجان

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

گسترده‌ترین کلکسیون هنر در باکو در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه در سال ۱۹۳۶ افتتاح شد و امروزه کلکسیون آن شامل بیش از ۳ هزار اثر است که در ۶۰ اتاقی که در دو ساختمان وجود دارد، قرار گرفته‌اند. نمایشگاه‌هایی که در این موزه برپا هستند، شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از هنرمندان آذربایجان، روسی و هنرمندان اروپایی است. البته بخشی از نمایشگاه با عنوان هنر شرقی، آثار هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای را به نمایش گذاشته است؛ بنابراین اگر در تعطیلات نوروزی پیش رو به باکو سفر می‌کنید حتما از این بخش موزه دیدن کنید، قطعا تماشای آثار ایرانی برای ما ایرانیان جالب توجه خواهد بود.

شما می‌توانید بهترین تورهای نوروز 98 را به کمک کجارو پیدا و ازطریق آژانس‌ها خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید بهترین و ارزان‌ترین مقصدها برای تور نوروز را از میان فهرستی متنوع مقایسه و خریداری کنید.

موزه کتاب‌های مینیاتور باکو

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

این موزه، موزه کوچکی در ایچری شهر (بخش قدیمی شهر باکو) است که کلکسیونی از کتاب‌های کوچک و مینیاتوری را به نمایش گذاشته است. این موزه زمانی فقط یک کلکسیون شخصی بود و امروزه به موزه‌ای تبدیل شده است که بازدید از آن رایگان است و آثاری متعلق به قرن ۱۷ میلادی تا کتاب‌های دوران شوروی سابق، قفسه‌های آن را پر کرده‌اند. از مهم‌ترین آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، می‌توان به ۳ عدد از کوچک‌ترین کتاب‌های جهان اشاره کرد که برای دیدن آن‌ها باید از ذره‌بین استفاده کنید. این موزه را شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین موزه‌های باکو نامید که در سفر به باکو حتما باید از آن بازدید کنید.

موزه استقلال آذربایجان
هر کسی که به موزه‌های به سبک شوروی سابق علاقه داشته باشد، حتما بازدید از موزه استقلال آذربایجان برایش جذاب خواهد بود. آثار این موزه عناصر تبلیغات سیاسی متعل به اوایل قرن بیستم در دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی تا استقلال آذربایجان در سال ۱۹۹۱ را به تصویر می‌کشد. بخش‌های دیگر این موزه مناقشه اخیر قره‌باغ را توصیف می‌کند. بسیاری از این آثار به زبان آذری یا روسی هستند و برای بازدید و فهم آن‌ها، نیاز به یک راهنما دارید؛ اما پرداخت چند دلار، ارزش بازدید از این موزه را دارد. 

کاخ شیروان شاهان
شیروان شاهان به مدت چندین قرن در شماخی بر بخش‌هایی از آذربایجان حکومت کردند. یک زلزله باعث شد که حاکمان پایتخت خود را به ۱۲۳ کیلومتری جنوب شرق باکو، جایی که این کاخ را بنا کرده‌اند، انتقال دهند. کاخ اصلی، یک آرامگاه بزرگ، دو مسجد و یک حمام در این مجموعه قرار دارند. کاخ شیروان شاهان متعلق به قرن ۱۵ میلادی است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برای بازدید از این مجموعه به یک الی ۲ ساعت زمان نیاز دارید. 

موزه هنرهای مدرن باکو

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

هنر آذربایجان در نیمه دوم قرن بیستم پیرو سبک‌های آوانگارد بود. موزه هنرهای معاصر حدود ۸۰۰ نقاشی و مجسمه را که آثار هنرمندان آذربایجانی هستند (حدود دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی)، به نمایش گذاشته است. در اتاق‌ها قدم بزنید و ببینید چگونه طراحی معماری، هنر را در بهترین منظر بیان می‌کند. از نمایشگاه‌های دیگری که در این موزه برپا است، می‌توان از آثار پیکاسو و دالی که توسط مجموعه‌داران خصوصی اهدا شده است و همچنین بخشی که به نمایش آثار عکاسان محلی اختصاص دارد، اشاره کرد. 

برج دختر
نماد ایچری شهر شما را شیفته خود می‌کند. به نظر می رسد این برج استوانه‌ای ۲۹ متری بیش از هزار سال قدمت داشته باشد؛ اما هیچ کس تاریخ دقیق ساخت این بنا را نمی‌داند. از موزه دیدن کنید تا با داستان و تاریخ قرون وسطای باکو و چگونگی تبدیل این شهر به یک شهر مدرن آشنا شوید. 

موزه فرش آذربایجان
قدمت بافندگی فرش در آذربایجان به بیش از ۳ هزار سال قبل برمی‌گردد و این صنعت نقشی اساسی در تعریف هویت محلی این کشور دارد. هر منطقه الگوها و طرح‌های سنتی خاص خود را دارد که به نسل‌های بعدی انتقال داده است. موزه فرش آذربایجان در بلوار باکو قرار گرفته و از دو جهت، اهمیت زیادی دارد: معماری ساختمان موزه و آثاری که در موزه به نمایش درآمده‌اند. از بیرون، ساختمان موزه شبیه فرش لوله شده است؛ این طرح در دنیای معماری، طرحی بسیار منحصربه‌فرد است. آثار این موزه برای بازدیدکنندگان حکایت از اهمیت بافندگی فرش در این خطه دارد. به علاوه در این موزه بیش از ۱۰ هزار اثر شامل جواهرات و سفال‌های مربوط به قرون وسطی به نمایش درآمده است. 

موزه باستان شناسی و قوم نگاری
این موزه در شرق ایچری شهر قرار دارد و شامل ۲ بخش است که به باستان‌شناسی و قوم نگاری اختصاص یافته است. بخش باستان شناسی موزه تاریخ آذربایجان، از عصر آهن تا قرون وسطی را نمایش می‌دهد. زندگی مردم محلی و فرهنگ آن‌ها از قرن ۱۹ تا ۲۰ میلادی نیز در بخش قوم نگاری به نمایش درآمده است. بازدیدکنندگان می‌توانند سنت‌های باستانی و سبک زندگی آن را دوران را ببینند و تجربه کنند و همچنین بفهمند که باکو و جمهوری آذربایجان کنونی چگونه شکل گرفته است. 

معبد آتشگاه 

بهترین موزه های آذربایجان که در سفر نوروزی باید ببینید

آخرین موزه‌ای که در باکو معرفی می‌کنیم، یکی از خاص‌ترین موزه‌های این شهر است. تقریبا در ۲۰ کیلومتری شرق باکو، معبد آتشگاه قرار دارد. اینجا به مدت قرن‌ها است که یک شعله ابدی از ذخایر گاز زیرزمینی در حال سوختن است. معبد مدرن که شامل یک شعله بزرگ و چند شعله کوچک آتش است، بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد. اما مردم بیش از هزار است که در این مکان به عبادت مشغول هستند. در اتاق‌های اطراف معبد قدم بزنید تا با تاریخچه آیین زرتشتی در آذربایجان و ایران بیشتر آشنا شوید. برای بازدید از این معبد هم می‌توانید خودتان سوار اتوبوس شوید و هم می‌توانید در تورهایی که در این مکان اجرا می‌شوند، شرکت کنید.

برای بازدید از این موزه شگفت‌انگیز و سایر موزه‌های باکو، می‌توانید برای سفر نوروزی کشور آذربایجان را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین تور، می‌توانید به وب‌سایت کجارو مراجعه کرده با مقایسه قیمت انواع تور آذربایجان و امکانات آن‌ها، بهترین و ارزان‌ترین تور را از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار