gardeshban.ir

جلوگیری از پوسیدگی دندان موضوع است. دندان یکی از اعضای اساسی بدن هست که در کنار خاصیت زیبایی که دارد به سلامتی ما هم کمک می کند. مثلا اگر غذا بد جویده شود مطمینا دچار بیماری های گوارشی خواهیم شد. پس به سلامت دندان ها بیشتر اهمیت دهید.
کد خبر: ۱۱۰۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه ترکیب ضد التهابی دارد. همچنین طبق اطلاعات بدست امده زردچوبه به عنوان یک ضدباکتری طبیعی عمل کرده و موجب حفظ سلامت لثه ها و همچنین مانع پوسیدگی دندان می شود. برای اینکار کافیست پودر زردچوبه را روی دندانی که اسیب دیده گذاشته و کمی صبر کنید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با شیرین بیان

شیرین بیان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان عالیست و همچنین مانع سوراخ شدن و پوسیدگی دندانهای شما می شود. انجمن شیمی آمریکا نتایج مطالعات خود را راجع به شیرین بیان در مجله نچرال پراداکت انتشار داده و علنا گفته که  ریشه شیرین‌بیان قادر است دندانها را سالم نگه دارد. دلیل این امر آنست که ریشه شیرین بیان دارای دو ترکیب آنتی باکتریایی با هدف پیشگیری از رشد باکتری و سوراخ شدن دندانها مییباشد. شما میتوانید پودر خشک شیرین بیان را روی مسواک قرار داده و با ان دهانتان را مسواک کنید تا از پوسیدگی دندان در امان باشید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از دهان ‌شویه دارای فلوراید

دهانشویه ها هم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان فوق العاده هستند. البته دهانشویه هایی که فلوراید داشته باشند. باید بدانید که کمبود مواد‌معدنی در رژیم غذایی باعث پوسیدگی دندان‌ می شود . بنا براین شما با استفاده از فلوراید میتوانید این مواد معدنی را به دندان رسانده و مانع از پوسیدگی و اسیب دیدگی دندانها شوید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با ترکیب پودر کلسیم و منیزیم

به گزارش آسان طب پودر کلسیم و منیزیم هم باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شوند. برای اینکار کافیست مقداری پودر کلسیم و منیزیم را با یکدیگر ترکیب کنید و دهانتان را با آن بشویید.

شستن دندان با پودر کلسیم و منیزیمدو مزیت دارد:

اول اینکه این مواد، مواد‌معدنی مورد نیاز دندان شما را تامین میکنند .

دوم؛ این ترکیب محیط دهان شما را قلیایی میکند و در نتیجه از باقی ماندن اسید روی دندان‌های شما جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان با مصرف کره و روغن جگر ماهی

روغن جگر ماهی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان عالیست . به گزارش آسان طب روغن موجود در کره و روغن جگر ماهی دارای مقدار زیادی ویتامین A، D و K است و موجب حفظ سلامت دهان و دندان می شود. شما میتوانید از این منابع جدا گانه هم استفاده کنید. کپسول های این ویتامین ها در داروخانه ها موجود است. بسیاری از مواد خوراکی دیگر نیز این ویتامین ها را دارند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با مصرف آبگوشت استخوان

آبگوشت استخوان از استخوان مرغ، گاو، بره و گاهی گاو میش با آب فراوان تهیه شده است و هزاران فایده دارد. آبگوشت استخوان موجب بهبود سیستم گوارش شما شده و همچنین رشد ناخن و مو ها را افزایش می دهد. آبگوشت استخوان منبعی غنی از کلسیم و منیزیم است و پوسیدگی دندانها را از بین میبرد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با شستشوی دهان و غرغره کردن با آب‌ نمک

آب نمک که از قدیم الایام برای شست و شوی دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شده است. برای اینکار کافیست یک قاشق چای‌خوری نمک را داخل یک لیوان آب گرم ریخته و غرغره اش بکنید.  باکتری‌ های موجود در دهان در طول شب فعال می‌ شوند پس حتما این توصیه قدیمی را جدی بگیرید و بعد از شام دهان خود را با محلول آب گرم و نمک بشویید و ان را غرغره کنید. این کار دندان ها را در طول شب نگهداری میکند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از روغن میخک

میخک برای تسکین درد دندان و همچنین جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود. مقداری روغن میخک را با نوک انگشت به دندانی که دچار پوسیدگی شده بمالید.این کار به مقدار قابل توجهی درد ناشی از پوسیدگی و حفره دندان را تسکین می‌ دهد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با شستشو با روغن نباتی

به گزارش آسان طب روغن نباتی تا حدودی عفونت دندان را از بین برده و درد آن را تسکین می‌دهد. کافی است یک فنجان کوچک را پر از روغن نباتی کرده و دهان خود را به مدت 1 دقیقه با آن شستشو دهید و سپس آن را به بیرون تف کنید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با مراقبت صحیح از دندان ها

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان اجباریست و هیچ کدام به تنهایی فایده ای ندارد. لطفا این مساله را دقت کنید و همیشه بعد هر غذا هم مسواک کنید و هم نخ دندان بکشید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از خردل

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می توانید از خردل استفاده کنید. برای اینکار کافیست 2 قاشق روغن خردل را با نمک ترکیب کرده و آن را مرتب به دندانهایتان بمالید. سپس 3 تا 5 دقیقه صبر کنید و سپس دهانتان را آبکشی نمایید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با لیمو

بیمو هم برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها سفارش شده است. لیمو سرشار از ویتامین ث است. جویدن یک تکه لیمو موجب از بین رفتن باکتری‌های مضر موجود در دهان و همچنین کاهش درد دندان می شود. حتما این کار را در منزل انجام دهید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. لطفا به فکر سلامت دهان و دندان باشید و از ان بیخیال عبور نکنید.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پس یاداوری میکنیم جلوگیری از پوسیدگی دندان راههای مختلفی دارد. مسواک زدن اولین گزینه است. اما به شرطی که درست زده شود.

نخ دندان هم در کنار ان الزامی است. کودکان از بچگی تا پایان عمر باید به مقدار زیادی کلسیم و شیر بخورند. اما اکنون هر سنی که هستید دیر نیست . سعی کنید مصرف کلسیم تان را افزایش دهید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار