gardeshban.ir

استانبول کارت یا کارت گردشگری استانبول، کارتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در هزینه سفر به استانبول صرفه‌جویی کنید. با معرفی استانبول کارت همراه کجارو باشید.
کد خبر: ۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
با پیشرفت روزافزون دنیای امروزی و ایجاد فضاهای رقابتی در زمینه‌های مختلف از جمله دنیای گردشگری، شهرهای توریستی جهان با ارائه‌ی خدمات متنوع، در تلاش برای جذب گردشگران اقصی نقاط جهان هستند. یکی از خدمات نسبتا نوظهور، کارت‌های گردشگری هستند.

«کارت گردشگری» (Tourist Pass) عبارت‌ است از مجموعه خدمات و سرویس‌های متنوع هر شهر در قالب یک بسته. این خدمات می‌توانند از مجوز بازدید موزه تا اینترنت رایگان باشند. علاقه‌مندان می‌توانند با خرید این کارت‌های گردشگری با هزینه‌ای به مراتب کمتر از حالت عادی، بهترین‌های هر شهر را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند.
حال پس از تعریف این کارت جذاب به معرفی کارت گردشگری استانبول می‌پردازیم. استانبول که بزرگ‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود، میزبان گردشگران بسیاری از جهان و همچنین کشورمان است. با این اوصاف ارائه‌ی کارتی مخصوص برای گردشگران لازم به نظر می‌رسد. برای کاهش هزینه سفر در بازدید از دیدنی های استانبول می‌توانید از این استانبول کارت کمک بگیرید.

البته در کنار این کارت می‌توانید هزینه سفر خود را با رزرو تور ارزان کاهش دهید. در صورتی که تصمیم به سفر دارید و به دنبال تور استانبول ارزان می‌گردید، می‌توانید برای مشاهده قیمت و مقایسه تورهای آژانس‌های گردشگری مختلف از کجارو کمک بگیرید. به این ترتیب می‌توانید ارزان‌ترین گزینه را از میان فهرست موجود انتخاب کنید.

در ادامه به مشخصات و ویژگی‌های استانبول کارت و همچنین نحوه خرید این کارت می‌پردازیم. در پایان نیز می‌توانید نکات ضروری برای خرید و استفاده از این کارت را مشاهده کنید.

امکانات
با برنامه‌ریزی مناسب و در نظر گرفتن اهداف سفر خود، می‌توانید کارت گردشگری مناسبی با توجه به انواع آن، در سفر به استانبول انتخاب کنید. به طور کلی کارت‌های گردشگری استانبول می‌توانند امکانات زیر را در بر داشته باشند:

سرویس رایگان از فرودگاه به محل اقامت
بازدید رایگان از جاذبه‌های معین
بازدید رایگان از موزه‌های معین
تجربه‌ی رایگان تفریحات معین
حمل و نقل رایگان یا تخفیف داده شده در سطح شهر
اینترنت رایگان در سطح شهر
راهنمای شبانه‌روزی به صورت آنلاین

مزایا
قبل از هر چیز، طبیعتا با بهره‌مندی از امکانات مذکور، در زمان و هزینه‌ی سفر صرفه‌جویی می‌شود. در نتیجه استفاده از این کارت ‌می‌تواند مزایای زیر را در پی داشته باشد:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها به نسبت تعداد مکان‌های دیدنی
صرفه‌جویی در زمان به واسطه‌ی دور زدن صف‌های طولانی خرید بلیت
بازدید از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی شهر در آسایش بیشتر
امکان انتخاب از انواع کارت‌های گردشگری
دسترسی به سرویس‌های مختلف اینترنتی به واسطه‌ی برخورداری دائمی از اینترنت
تردد راحت و ارزان به دلیل بهره‌مندی از بلیت‌های حمل و نقل
خرید
در ابتدا شایان ذکر است که خرید کارت گردشگری استانبول فعلا تنها به صورت اینترنتی میسر است. این کارت در پایه‌ترین حالت به صورت سه بسته‌ی مجزا به فروش می‌رسد:

کارت گردشگری ۱ روزه برای هر بزرگسال: ۱۲۵ یورو
کارت گردشگری ۳ روزه برای هر بزرگسال: ۱۵۰ یورو
کارت گردشگری ۷ روزه برای هر بزرگسال: ۱۷۵ یورو
برای آگاهی از شرایط بسته‌های دیگر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

شیوه‌ی استفاده از این کارت‌ها به این ترتیب است که پس از پایان فرآیند خرید، یک ایمیل به خریدار ارسال می‌شود که در آن لینک و کد جهت فعالسازی کارت قرار گرفته است. همچنین همان‌طور که اشاره شد با خرید این کارت‌ها در تمامی طول سفر یک راهنمای آنلاین همراه خواهید داشت.

نکات ضروری
با وجود موارد اشاره شده، دانستن نکات زیر برای تهیه‌ی این کارت در سفر به استانبول خالی از لطف نیست:

این کارت به صورت دیجیتالی است و با دریافت و فعالسازی کد صدور می‌شود.
برای استفاده‌ی راحت‌تر و حداکثری از این کارت پیش از سفر اقدام به تهیه‌ی آن کنید.
امکان لغو کارت پس از خرید آن با در نظر گرفتن شرایط خاص وجود دارد.
امکان خرید بسته‌ای جداگانه موسوم به «کارت موزه‌ها» (Museum Pass) تنها برای بازدید از موزه‌ها وجود دارد.
برای آخرین مورد جالب است بدانید تنها هزینه‌ی ورودیه‌های جاذبه‌های مذکور به صورت مستقل و جداگانه بیش از ۲۰۰ یورو است؛ در حالی که با خرید این کارت هزینه‌ها در همان بسته لحاظ شده‌اند.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار