gardeshban.ir

هواپیمایی امارات یکی از بزرگترین و پرنفوذترین ایرلاین‌های دنیا است که با ۳۴۴ هواپیمای فعال در ناوگان هوایی خود به تمامی قاره‌های جهان پرواز دارد. این ایرلاین ۱۳۰ فروند هواپیمای جدید را برای توسعه ناوگان خود سفارش داده است
کد خبر: ۱۱۰۴۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

شرکت هواپیمایی امارات یکی از ایرلاین‌های موفق خاورمیانه و شناخته شده در سطح جهان است که نقش پررنگی در جابه‌جایی مسافران در تمام دنیا ایفا می‌کند، به‌طوری‌که آن‌ را بزرگترین شرکت هوپیمایی منطقه‌ خاورمیانه می‌دانند. مقر این شرکت هواپیمایی در شهر دبی قرار داشته و یکی از زیرمجموعه‌های شرکت عظیم «The Emirates Group» متعلق به دولت محلی دبی است.

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)
طبق آمار منتشرشده، «امارات ایرلاین» هر هفته بالغ بر ۳۴۰۰ پرواز از فرودگاه دبی به مقصد بیش از ۱۴۲ شهر از ۷۸ کشور جهان صورت می‌دهد. پروازهای این ایرلاین تقریبا تمام ۶ قاره‌ی جهان را پوشش می‌دهد. از این رو، این شرکت یکی از ده هواپیمایی برتر جهان در رنکینگ جهانی مسافت پرواز نیز است.

ناوگان هوایی «امارات ایرلاین» با خریدهای متعدد و پرحجمی که انجام می‌دهد، بسیار گسترده است. برای مثال، تنها در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰۰ هواپیما خریداری کرده است. عمر تقریبا ۶.۵ ساله این ناوگان حجیم، نشان از سرمایه‌گذاری هنگفت صاحبان این شرکت هواپیمایی است. این شرکت مدرن جوایز متعددی را با عناوین مختلف کسب کرده که از جمله آنها می‌توان به رتبه هشتم ایرلاین‌های برتر سال ۲۰۱۲، ایرلاین برتر سال ۲۰۱۳ و دریافت چهارستاره از گروه Skytrax اشاره کرد.


شعار هواپیمایی امارات

از سال ۲۰۰۴ آرم و لوگوی این شرکت به پرواز امارات (Fly Emirates) تغییر داده شد. سپس شعار «به اکتشاف ادامه بدهید، پرواز امارات» جایگزین گشته و بعد کمپینی تبلیغاتی تحت عنوان «بازدید از دبی، پرواز امارات» به راه افتاد. از سال ۲۰۱۲ تا به امروز شعار این شرکت «سلام فردا» بوده است.

از دیگر شعارهای استفاده شده در این شرکت می‌توان به « امارات، بهترین در آسمان»، «با خودت خوب باش و با امارات پرواز کن»، «آخرین باری که کاری را برای اولین بار انجام دادی کی بود؟ پرواز امارات» اشاره کرد.

تاریخچه هواپیمایی امارات

در اواسط دهه هشتاد میلادی شرکت «گلف‌ایر» ارائه خدمات خود به شهر دبی را قطع کرد. بدین ترتیب خانواده سلطنتی دبی به فکر ایجاد ایرلاین مستقل برآمدند که با کمک شرکت هواپیمایی پاکستان این امر میسر شد. در این زمان دو هواپیمای ایرباس و بوئینگ از طرف پاکستان در اختیار این شرکت قرار داده شد. همچنین، دو هواپیمای کارکرده‌ی بوئینگ نیز خریداری شدند تا این شرکت رسما فعالیت خود را آغاز کند.

اولین پرواز این شرکت از دبی به مقصد کراچی پاکستان در تاریخ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۵ انجام شد. به تدریج با افزایش مسافران این شرکت و خریدهای متعدد دیگر، بر تعداد مسیرهای آن نیز افزوده شد به‌طوری که حتی به شهرهای آمریکا پرواز مستقیم برقرار کرده است. همین‌طور بسیاری از مسافرانی که قصد سفرهای بسیار طویل دارند، از طریق این هواپیمایی و فرودگاه دبی تزانزیت می‌شوند. برای نمونه، ترافیک هوایی از جنوب آسیا و استرالیا به سمت شمال آمریکا از طریق فرودگاه دبی بالا است.

در سال ۲۰۰۷ این شرکت اقدام به امضای قرارداد خرید ۱۳۱ ایرباس و ۱۲ بوئینگ ۷۷۷ کرد و با باز شدن مسیر پروازی دبی به سائوپولو، هواپیمایی امارات اولین پرواز بدون توقف از خاورمیانه به آمریکای جنوبی را انجام داد. شرکت هواپیمایی امارات اسپانسر اصلی تیم‌هایی چون آرسنال انگلستان و هامبورگ آلمان است. به‌علاوه، سرمایه‌گذاری وسیع این شرکت در مسابقات فرمول یک بر شهرت آن افزوده است.


سازمان هواپیمایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات دارای بخش‌های متنوع و بزرگی است که لزوما مربوط به صنعت هوایی نیستند. از جمله‌ این بخش‌ها می‌توان به بخش خدمات، مهندسی، بخش بیمارستان، تعذیه و خوراک و... اشاره کرد. بیش از ۵۰ نوع شرکت وابسته را می‌توان در این بخش‌ها شمرد. حدود ۳۹ هزار نفر خدمه مشغول کار در این شرکت هستند که به طور متوسط هر چهار سال دوبرابر بر وسعت خدمات و ارزش آن افزوده شده است.

از مهم‌ترین شاخصه‌های ناوگان هوایی این شرکت مصرف سوخت پایین هواپیماهای آن است به‌طوری‌که مبلغ سوخت هواپیما نقش کمی در هزینه بلیط هر مسافر داشته است. هم اکنون شرکت هواپیمایی امارات هفتمین ایرلاین بزرگ دنیا از لحاظ میزان ترانسفر مسافر بین‌المللی و بزرگترین آنها از لحاظ مقیاس کیلومتر برای هر مسافر شناخته می‌شود.


کلاس های پروازی هواپیمایی امارات

فرست کلاس
 
سه نوع کابین فرست کلاس وجود دارد که شامل سوئیت کامل با در، تخت مخصوص به نام Skycruiser و صندلی مخصوص خواب می‌شود. طبیعتا نوع اول گرانتر و دارای امکانات بسیاری همچون یخچال جدا، تلویزیون ۲۳ اینچ و ...است. این نوع کابین در ایرباس‌های A۳۸۰-۸۰۰، A۳۴۰-۵۰۰ و بوئینگ‌های ۷۷۷ وجود دارد.

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

بیزینس کلاس

نوع پرطرفدار کابین‌های این شرکت که قیمت متعادلی داشته و راحتی مناسبی نیز دارند. در صندلی‌های این نوع امکاناتی چون ماساژور، پارتیشن خصوصی، چراغ‌های مطالعه، شارژر و پورت usb، تلویزیون ۱۷ اینچی و ... قرار داده شده است. لازم به ذکر است که این امکانات و همین‌طور طول و عرض کابین‌ها در هواپیماهای مختلف، تفاوت می‌کند.

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

معرفی هواپیمایی امارات / یکی از برترین خطوط هوایی دنیا (Fly Emirates)

اقتصادی
 
ارزان‌ترین نوع صندلی‌ها هستند که امکاناتی چون پورت‌ usb و تلویزیون ICE در آنها تعبیه شده است.

 

سرگرمی‌های داخل هواپیمای ایرلاین امارات
 
بعد از شرکت ویرجین آتلانتیک، امارات دومین شرکتی بود که سیستم سرگرمی شخصی را برای تمام انواع کابین‌ها تعبیه کرد. سپس سیستم تلویزیونی ICE جایگزین گردید که امکانات بیشتری دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین سرگرمی داخل هواپیما و بهترین ایرلاین خاورمیانه را از آن خود کرد.

 

سیستم ICE هواپیمایی امارات
 
سیستم (ICE (Information, Communication, Entertainment دارای بیش از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کانال تلویزیونی، سیستم خبری ۳۰۰۰i، اپدیت اتوماتیک اخبار، مشاهده دوربین خارج هواپیما، سرویس اینترنت پرسرعت، سرویس تلویزیون زنده، ایمیل سرور، بازی‌های ویدئویی، فیلم و انیمیشن، کانال‌های صوتی و ... است.

 
خدمات ویژه هواپیمایی امارات
این شرکت خدمات ویژه‌ای همچون هتل، پروازهای ویژه، پروازهای ترکیبی، تورهای جهانگری و ماشین کرایه‌ای در مقصد نیز ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات ویژه گاه برای ایرانیانی که از تهران به مناطق دوردست سفر می‌کنند نیز در نظر گرفته می‌شود. 


وزن بار مجاز هواپیمایی امارات

کلاس اقتصادی: ۳۰ کیلوگرم
کلاس بیزینس: ۴۰ کیلوگرم
فرست کلاس: ۵۰ کیلوگرم
هر کیف یا چمدانی که ابعاد کلی آن از ۳۰۰ سانتیمتر تجاوز کند، باید به بخش حمل بار منتقل شود. 


مقاصد پروازی هواپیمایی امارات 

شرکت هواپیمایی امارات در ایران، از دبی به فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بین المللی مشهد پروازهای ورودی و خروجی مستقیم دارد.

این شرکت هواپیمایی به ۲۱ مقصد در آفریقا، ۴۹ مقصد در آسیا، ۳۷ مقصد در اروپا، ۱۴ مقصد در آمریکا و ۱۷ مقصد در آسیای مرکزی پرواز دارد.

 

ناوگان هواپیمایی امارات 
شرکت هواپیمایی امارات که فعالیت خود را با ۴ فروند هواپیمای اجاره‌ای آغاز کرده بود در حال حاضر ۳۴۴ هواپیمای فعال و ۱۳۰ هواپیما در دست سفارش دارد. از آنجایی که سیاست این شرکت هواپیمایی، خرید هواپیماهای غول پیکر است، میزان بار قابل حمل توسط مسافران نیز بیشتر از دیگر شرکت های هواپیمایی است.

هواپیما                    تعداد (فروند)
ایرباس ای ۳۰۰             ۷
ایرباس ای ۳۱۰             ۱۳
ایرباس ای ۳۱۹             ۱
ایرباس ای ۳۳۰             ۲۹
ایرباس ای ۳۴۰             ۱۸
ایرباس ای ۳۸۰             ۹۹
بوئینگ ۷۳۷                     ۱
بوئینگ ۷۴۷                     ۶
بوئینگ ۷۷۷                     ۱۷۰
 
سفارش‌های جدید هواپیمایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات ۹۰ فروند از بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان یعنی ایرباس ای۳۸۰ را به شرکت ایرباس سفارش داده است و پس از سنگاپور ایرلاینز و کانتاس سومین شرکت هواپیمایی جهان بود، که این هواپیمای غول‌پیکر را دریافت کرد. این شرکت تا سال ۲۰۱۰ شمار ۱۰ فروند از سفارش‌های ایرباس ای۳۸۰ خود را دریافت کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد دو فروند ایرباس ای۳۸۰ مسافری دیگر را نیز از شرکت اینترنشنال لیز فاینانس اجاره کند.

دو فروند ایرباس ای۳۸۰ نیز که قرار بود به ناوگان امارات اسکای کارگو بپیوندند، در اردیبهشت ۱۳۸۵ به گونه مسافری تغییر کردند. در ابتدا بنا بود نخستین ایرباس ای۳۸۰ در مهر ۱۳۸۵ به ناوگان امارات بپیوندد، اما با مشکلات به وجود آمده در پروژه ای۳۸۰، واگذاری آن‌ها در انتهای سال ۲۰۰۷ میلادی انجام شد. در روز ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۵، فهرست هواپیماهای سفارش داده شده هواپیمایی امارات به ۱۰۵ فروند رسید. این هواپیماها شامل ۴۵ فروند ایرباس ای۳۸۰، ۱۸ فروند ایرباس ای۳۴۰-۶۰۰ اچ جی دبلیو، ۲۴ فروند بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ ای آر، ۱۰ فروند بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ ال آر و ۸ فروند بوئینگ ۷۷۷ فریتر بودند.

هواپیمایی امارات در حال بررسی خرید هواپیماهای ایرباس ای۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ است. شرکت بوئینگ در حال حاضر مشغول طراحی گونه جدیدی از بوئینگ ۷۸۷ با نام ۷۸۷-۱۰ است که تنها در راستای تطبیق با نیازهای هواپیمایی امارات ساخته خواهد شد. این موضوع پس از آن اتفاق افتاد، که هواپیمایی امارات، بوئینگ‌های ۷۸۷ فعلی یعنی سری ۸ و ۹ را به دلیل ظرفیت کم، نامناسب اعلام کرد و به جای آنها ایرباس ای۳۵۰ سفارش داد.

۷۸۷های مخصوص هواپیمایی امارات، توان حمل ۲۹۰ مسافر را در چیدمان در سه کلاس خواهند داشت. هنوز مشخص نیست امارات چه تعداد ۷۸۷ خریداری خواهد کرد، ولی به نظر می‌رسد خرید دست کم ۱۰۰ فروند از آن در دستور کار باشد. هواپیمایی امارات خرید یک دوجین ایرباس ای۳۴۰-۶۰۰ را که پیش از این به ایرباس سفارش داده بود، برای مدتی طولانی به تاخیر انداخت، تا شرکت سازنده فرصت ارتقای آن را پیدا کند.

هواپیمایی امارات ۱۲ فروند از این نوع هواپیما را سفارش داده و در حال بررسی ۶ سفارش دیگر بود. در ماه مه ۲۰۰۶ هواپیمایی امارات سفارش ۲ فروند ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ اف باری خود را، به دو فروند ایرباس ای۳۸۰ مسافری تغییر داد و اعلام کرد به جای آن قصد خرید ۱۰ فروند بوئینگ ۷۴۷-۸ اف را دارد. هواپیمایی امارات علت این موضوع را ویژگی‌های نامناسب هواپیمای ایرباس اعلام کرد. پس از این تغییر در تصمیم هواپیمایی امارات ایرباس، بوئینگ را به دادن اطلاعات نادرست درباره هواپیمای ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ به شرکت‌های هواپیمایی، متهم کرد.

اما واقعیت این است که هواپیمایی امارات، ۷۴۷-۸ را به دلیل قابلیت منحصربه‌فردش در بارگیری از دماغه خود، انتخاب کرد، ویژگی که محصول جدید ایرباس فاقد آن است. این هواپیماهای باری به ناوگان امارات اسکای کارگو خواهند پیوست. علاوه بر این هواپیمایی امارات اعلام کرده در حال بررسی خرید بوئینگ ۷۴۷-۸ آی است. این هواپیما نسبت به گونه عادی بوئینگ ۷۴۷-۸ طول بیشتری دارد و به همین دلیل گنجایش آن بیشتر به ایرباس ای۳۸۰-۸۰۰ نزدیک است. این هواپیما ظرفیت حمل ۴۷۰ نفر را در چیدمان هر سه کلاس پروازی دارد.

 
سیاست اسپانسرینگ هواپیمایی امارات 
 
شرکت هواپیمایی امارات برای گسترش نفوذ خود در سرتاسر جهان و به ویژه در قاره اروپا، سرمایه‌های هنگفتی را در برخی از مهم‌ترین مسابقات ورزشی هزینه می‌کند که از قابل توجه‌ترین آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

امارات هواپیمایی رسمی بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ آلمان بود.
هواپیمایی امارات در کنار شرکت‌های کاتای پسیفیک، سنگاپور ایرلاینز و ویرجین آتلانتیک جزء معدود هواپیمایی‌های دنیا است که تمام صندلی‌هایش به تلویزیون اختصاصی مجهزاند.
هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال کالینگوود است.
هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال آرسنال در لیگ برتر انگلستان است و نامش از سال ۲۰۱۴ بر ورزشگاه جدید این باشگاه است.
پیش از این هواپیمایی امارات حامی مالی باشگاه فوتبال چلسی بود.
شرکت امارات پیش از آغاز مسابقات فرمول ۱ سال ۲۰۰۶ از امضای قراردادی با تیم مک لارن مرسدس برای حمایت مالی از آن خبر داد.
هواپیمایی امارات حامی مالی تیم هامبورگر اس وی در مسابقات بوندس لیگا آلمان است.
هواپیمایی امارات حامی مالی کمیته داوران فوتبال انگلستان است.
هواپیمایی امارات حامی مالی تیم کریکت امپایر انگلستان است.
امارات اولین شرکتی است که در آن واحد حمایت مالی هر دو تیم را در یک بازی در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا ۲۰۰۶ به عهده دارد. (در مسابقه دو تیم آرسنال و هامبورگر اس وی) از آنجا که طبق مقررات یوفا چنین چیزی ممکن نیست، در مسابقه رو در روی این دو تیم بر پیراهن تیم میزبان عبارت دبی و بر پیراهن تیم مهمان تبلیغ اصلی امارات قرار خواهد گرفت.

هواپیمایی امارات حامی اصلی تیم فوتبال پاری سن ژرمن است.
امارات حامی اصلی باشگاه فوتبال آ. س میلان است.
از اغاز فصل ۲۰۱۳ اسپانیا طی قرارداد ۱۷۰ میلیون یورویی به مدت ۵ فصل حامی باشگاه رئال مادرید است.
هواپیمایی امارات حامی اصلی مسابقات جام جهانی سوارکای اسب‌های اصیل دبی است.
هواپیمایی امارات حامی مالی اصلی مسابقات سوارکاری ملبورن استرالیا است.
هواپیمایی امارات جزء حامیان مالی جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۰۳ بود.
باز آلدرین فضانورد مشهور آمریکایی و مادلین آلبرلیت وزیر امور خارجه اسبق آمریکا مسافران اختصاصی نخستین پرواز هواپیمایی امارات از دبی به نیویورک بودند.


حوادث هواپیمایی امارات
هوایپمایی امارات خود را به عنوان یکی از امن‌ترین ایرلاین‌های جهان معرفی کرده است. تاکنون تنها سه مورد حادثه برای ناوگان پروازی این هواپیمایی رخ داده که در هیچ یک از آن‌ها تلفات جانی برای مسافران رخ نداده است. این سه حادثه به شرح ذیل رخ داده‌اند:

در روز ۱۹ آوریل سال ۲۰۰۴ یک فروند ایرباس ای۳۴۰-۳۱۳ ایکس امارات در فرودگاه ژوهانسبورگ از باند خارج شد. این هواپیما در شرایطی که در حال برخاستن بود، در آستانه باند پرواز، از مسیر خود خارج شد و ضمن برخورد با چراغ‌های فرودگاه، به بخش‌هایی از باند نیز آسیب رساند. این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.

در روز ۲۸ مه سال ۲۰۰۶ یک فروند ایرباس ای ۳۳۰-۲۴۳ امارات که از دبی راهی وین (پرواز ۱۲۷) شده بود، لحظاتی پس از برخاستن در فرودگاه بین‌المللی دبی فرود اضطراری کرد. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

در تاریخ چهارشنبه ۴ آگوست ۲۰۱۶ در سانحه‌ای یک فروند بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی امارات که با ۲۸۲ مسافر و ۱۸ خدمه‌ی پروازی از تریواندروم در جنوب هند به سمت دبی پرواز می کرد، در فرودگاه مقصد فرود اضطراری می‌کند و برخی مسافران آسیب جزیی می‌بینند. با این حال، تمامی هواپیما در آتش می‌سوزد و یک آتش‌نشان نیز جان خود را از دست می دهد. علت دقیق این سانحه هنوز مشخص نیست، اماکنترلر ترافیک هوایی دبی عنوان کرده است که به نظر می‌رسد چرخ سمت راست هواپیما به طور کامل باز نشده است. ۲۶ ژانویه همین سال نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ همین شرکت که به مقصد مالدیو در حال پرواز بود، به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شهر بمبئی هند شد.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار