gardeshban.ir

هرمزگان سرزمین زیبایی ها و شگفتی هاست جایی که برای شناخت دقیقش باید بارها و بارها به آن سفر کرد، از جزایر مختلفش گرفته تا قلعه های تاریخی و دره هایش.
کد خبر: ۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
 یکی از دیدنی ترین جاذبه های این استان هرمز است، جزیره ای که خاک سرخش به آبی دریا می پیوندد و در صنایع مختلف رنگ سازی - لوازم آرایشی - شیشه و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. هرساله به مناسبت های مختلف فرش های رنگی با خاک این جزیره درست می کنند که نمونه هایی خاص با نماد ها و اشکال مختلف هستند.

این استان منبعی غنی از انواع ماهی ها، میگو و آبزیان است و یکی از شغل های کهن مردمانش ماهی گیری است، محصولات سفالی - صنایع دستی حصیری و دریایی از جمله صنایع زیبای این استان هستند.
(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر جاذبه روی لینک ها بزنید )
1- جزیره هرمز

تنها جزیره ایست که خاک سرخ خوراکی و 70 کانی رنگی دارد که نمونه آن هیچ کجا پیدا نمی شود.

2- جزیره هنگام

یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است که به فاصله کمی از قشم قرار گرفته است، ساختار این جزیره به شکل یک مخروط ناقص به نظر می رسد و با ظاهری ساده و آرام بهترین و شادترین لحظات را برای شما رقم می زند.

3- چشمه کلات

روستای چشمه کلات یکی از مکان های زیبای عسلویه است که با بازدید از آن انگشت به دهان می شوید، دره ای زیبا همراه با دالان های تنگ و تاریک و حوضچه هایی عمیق که در بعضی از قسمت ها بیش از ده متر ارتفاع دارند از جذابیت های سفر به این منطقه محسوب می شوند.

4- رودخانه و دره جاماش

با پیمایشی حدود 3 کیلومتر از مبدا روستای بیخ به رودخانه و دره جاماش می رسید، منطقه ای بکر و زیبا همراه با کلی چالش و آب گیر مختص آب بازی!

5- دره ستاره ها

دره ای عجیب و غریب که به عقیده بومیان منطقه به دلیل سقوط یک ستاره از آسمان شکل گرفته است و همین داستان ها و افسانه ها آن را به یکی از عجایب هفتگانه قشم تبدیل کرده است.

6- تنگ بوچیر

تنگ بوچیر یک شکاف داخل کوه است که اگر بخواهید واردش بشوید باید به آب بزنید و از بین تنگ عبور کنید و از یک گردش درون آبی لذت ببرید.

7- تنگ چاهکوه

زمانی که وارد این تنگه می شوید عرضش زیاد است اما همانطور که پیش می روید کم کم عرض آن کم شده تاجایی که رد شدن مشکل می شود.

8- چشمه آب گرم گنو

این چشمه در دره ای واقع شده است که شمال تا جنوب آن را ارتفاعات آهکی گنو پوشانده است، اطراف کوه گنو به دلیل ارتفاع زیاد هوا معتدل است و این مسئله گردشگران بسیاری را جذب کرده است.

9- روستای لافت

روستای لافت از قدیمی ترین روستاهای ایران است که در کرانه خلیج فارس خودنمایی می کند و ویژگی های تاریخی - طبیعی و فرهنگی خاصش آن را از سایر روستاها متمایز کرده است.

10- غار خربس

خربس غاریست که سرگذشتش هنوز ابهام برانگیز است این غار 4 دهانه دارد که به یکدیگر راه دارند، محققان این غار را محل نیایش پیروان مهر پرستی می دانند و معتقدند که این مکان جایی برای پرستش آناهیتا ( خدای آب ) بوده است.

11- کشتی یونانی کیش

این لاشه بجامانده از تاریخ در بین بومیان به عروس یونانی معروف است اگر در پایان روز در کنار این عروس یونانی باشید زیباترین غروب آفتاب را به تماشا خواهید نشست.

12- پنج شنبه بازار میناب

پنج شنبه بازار میناب از بازار های دیدنی این شهر است. مردم اول صبح ششمین روز هر هفته از تمام نقاط هرمزگان و مناطق اطراف به این بازار می آیند و کالاهای دستی خود را به فروش میگذارند.




















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار