gardeshban.ir

یکی از سبک سفرهای جذاب، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی است، این سبک از سفر چند سالی است که در ایران نیز رواج پیدا کرده و در برخی از قسمت های ایران این اقامتگاه های بومگردی موجود هستند.
کد خبر: ۱۱۱۹۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در شهر شیراز چند اقامتگاه بومگردی وجود دارد که در ادامه مطلب برترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز به معرفی مشهورترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز می پردازیم. شما در این متن همچنین با راه های دسترسی به بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز نیز آشنا خواهید شد.


اقامتگاه بومگردی در شیراز

سووشون

اولین اقامتگاه بوم گردی شیراز در بین مشهورترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز، سووشون است. سووشون در خیابان لطفعلی خان، کوچه باغ قوام و در نزدیکی آثار تاریخی شهر شیراز قرار دارد. سووشون فضایی بسیار گرم و دلنشین دارد و با اقامت در آن، سفر به یاد ماندنی برای خود رقم می زنید. در این اقامتگاه بوم گردی جذاب و زیبا، قهوه و چای به صورت رایگان سرو می شود. این اقامتگاه نیز یک خانه قدیمی بوده که بعد از مرمت و بازسازی تغییر کاربری پیدا کرده است. در این اقامتگاه در بین بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز، تورهایی را برگزار می کنند که می توانید به مکان های کمتر شناخته شده این شهر بروید و با آن ها بیشتر آشنا شوید. در این هتل سنتی، غذاهای سنتی ایران و شیراز سرو می شود و اتاق های آن تخت ندارند و به صورت کف خواب هستند.

اقامتگاه بوم گردی سووشون شیراز

گلشن راز

یکی از اقامتگاه های بوم گردی شهر شیراز در خیابان لطفعلی خان (کوچه 38، پلاک 15) و در کنار آثار قدیمی و ارزشمند این شهر قرار دارد، اقامتگاه گلشن راز است. این اقامتگاه در بین برترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز، یکی از خانه های قدیمی این شهر و متعلق به دوران زندیه و اوایل قاجار است. در سال 1387 این خانه تغییر کاربری پیدا کرد و به یک اقامتگاه بوم گردی جذاب تبدیل شد. گلشن راز 8 اتاق دور تا دور حیاط خود دارد. فضای حیاط این اقامتگاه بسیار زیبا است و در آن تخت هایی را قرار داده که می توانید بر روی آن ها بنشینید و از این فضای زیبا در کنار نوشیدن چای یا شربت لذت ببرید. با اقامت در گلشن راز به راحتی می توان به آثار تاریخی این شهر دسترسی داشته باشید. بازار وکیل تنها 5 دقیقه با این اقامتگاه، آن هم به صورت پیاده فاصله دارد. از جمله مزیت های دیگر این اقامتگاه، نزدیکی ایستگاه اتوبوس و تاکسی به آن هست.


گلشن راز

خانه باغ ایرانی

در شیراز، خانه باغ های قدیمی و زیبا بسیار هستند که برخی از آن ها برای بازدید عموم باز هستند. در این بین، خانه باغ قدیمی که متعلق به شیخ بهاالدین محلاتی بوده امروزه به اقامتگاه بومگردی تبدیل شده و نام آن را خانه باغ ایرانی گذاشته اند. معماری این خانه متعلق به دوران پهلوی است و از آن به طور کامل حفاظت شده و هیچ تغییری در معماری آن داده نشده است. این خانه در سال 1395 تغییر کاربری پیدا می کند. در این اقامتگاه 3 طبقه، 12 اتاق و یک رستوران با ظرفیت 40 نفر وجود دارد، توجه داشته باشید در اینجا پارکینگی در نظر گرفته نشده است. لذت اقامت در چنین باغ ایرانی هر کسی را وجد می آورد. آدرس دقیق این خانه قدیمی و زیبا چهار راه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه 18، پلاک 38 است. به دلیل قرارگیری این اقامتگاه در مرکز شهر، دسترسی به بسیاری از جاذبه های دیدنی این شهر آسان هست.

خانه باغ ایرانی

خانه گل ها


اقامتگاه بوم گردی خانه گل ها شیراز
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار