gardeshban.ir

هانوفر یا هانوور مرکز ایالت نیدرزاکسن در کشور آلمان است که به خوبی می‌توان اتمسفر آلمانی و قرون وسطایی با آن معماری‌های گوتیکش را در آن مشاهده کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) : کشور آلمان فارغ از هویت خشک و ماشینی‌اش، مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبا و حیرت‌انگیز است. از دریاچه‌های خوش منظره گرفته تا پارک‌ها، قلعه‌های تاریخی و بناهای قدیم، سالن‌های موسیقی و ورزشگاه‌های متعدد در این کشور پیدا می‌شود. به گونه‌ای که می‌توان آلمان را یکی از بهترین مقصدهای اروپا و حتی جهان دانست.

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

ساختار ایالتی این کشور باعث شده تا صنعت گردشگری پیشرفت خوبی را در هر ایالت تجربه کند. ایالت نیدرزاکسن با مرکزیت هانوفر در شمال غربی این کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست

اطلاعات ضروری
زبان رسمی
آلمانی

واحد پول
یورو

نوع برق شهری
۲۳۰ ولت/۵۰ هرتز-دوشاخه و پریز نوع c و f

تلفن ضروری
۱۱۲

فرودگاه‌ها
Hannover Airport

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

آب و هوا
آب و هوای هانوفر از ماه مه تا اکتبر در بهترین حالت خود قرار دارد. در این مدت دمای هوا معتدل است و به ندرت نوسان می‌کند. زمستان‌های این شهر معمولا برف سفید زیبایی تمام شهر را می‌پوشاند. دمای میانگین در این شهر بسیار متفاوت است. با توجه به رطوبت، درجه حرارت در حدود نیمی از سال سرد می‌شود و در بقیه‌ی سال به ندرت برف یا باران می‌بارد. این منطقه در مقایسه با مقاصد توریستی دیگر در سرتاسر جهان نسبتا معتدل است. گرم‌ترین ماه‌های سال ژوئیه، اوت و ژوئن هستند که در این بین ژوئیه از دیگر ماه‌ها گرم تر به نظر می‌رسد به طوریکه درجه حرارت هوا در این مدت حدود ۲۴٫۵ درجه سانتی‌گراد است و به ندرت پایین‌تر از ۱۴٫۶ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌آید.  با این وجود شرایط آب و هوایی چیزی نیست که مشخص کند چه موقع باید به هانوفر سفر کرد، چرا که در زمان‌های مختلف سال جشنواره‌های گوناگونی برگزار می‌شود که هرکدام به تنهایی ارزش سفر کردن را دارند.

هزینه‌های مرسوم
نکته: تمام قیمت‌ها بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی بسته شده‌اند، همانطور که می‌دانید نرخ ارز در بازار کشورمان بسیار بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی است، بنابراین باید با توجه به نرخ واقعی روز، در قیمت‌ها تجدید نظر کنید.

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

هزینه‌ی هتل
حداقل و حداکثر قیمت اتاق دو نفره در انواع هتل و هاستل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به شرح زیر است:

۱ ستاره         ۲۵۶,۰۰۰ تا ۳۰۶,۰۰۰ تومان

۲ ستاره         ۲۲۶,۰۰۰ تا ۳۹۰,۰۰۰ تومان

۳ ستاره         ۲۳۹,۰۰۰ تا ۷۸۹,۰۰۰ تومان

۴ ستاره         ۳۹۰,۰۰۰ تا ۵۸۸,۰۰۰ تومان

۵ ستاره          ۷۶۰,۰۰۰ تومان و بالاتر

همانطور که مشاهده می‌کنید، گاهی قیمت اتاقی در هتل ۴ ستاره و با کیفیت‌تر، کمتر از هتلی ۳ ستاره می‌شود. این موضوع بسته به اینکه در کدام منطقه از هانوفر اقامت دارید و به مناطق پرگردشگر نزدیک است یا نه، متغیر خواهد بود.

هزینه‌ی مواد غذایی
یک وعده غذا در رستوران ارزان                         ۳۹,۰۰۰ تومان

یک وعده غذا (دو نفره) در رستوران نسبتا گران    ۱۹۶,۰۰۰ تومان

مک دونالد                                                    ۳۴,۰۰۰ تومان

آب معدنی کوچک                                          ۸,۹۰۰ تومان

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۷۶,۰۰۰ و ۲۱۲,۰۰۰ تومان تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو را شامل می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

هزینه‌ی حمل و نقل
بلیت تک سفره سرویس حمل و نقل محلی    ۱۴,۰۰۰ تومان

بلیت یک ماهه سرویس حمل و نقل عمومی   ۳۲۴,۰۰۰ تومان

سوار شدن در تاکسی (تعرفه عادی)               ۱۵,۰۰۰ تومان

هر یک کیلومتر تاکسی (تعرفه عادی              ۹,۸۰۰ تومان

هر یک ساعت انتظار تاکسی (تعرفه عادی)      ۷۳,۰۰۰ تومان

هر لیتر بنزین                                              ۶,۳۰۰ تومان

جاذبه‌ها
باغ هرنهاوزن (Herrenhausen Gardens)

باغ هرنهاوزن در قصر هرنهاوزن، واقع در منطقه‌ای به همین نام متشکل از سه باغ برگارتن، جورجن‌گارتن و ولفن‌گارتن است  که میراث پادشاهان هانوفر محسوب می‌شوند. این باغ، یکی از معروف‌ترین باغ‌های اروپا به شمار می‌رود.

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

باغ برگارتن در طول زمان از یک باغ سبزی ساده به یک باغ گیاه‌شناسی بزرگ با جاذبه‌های خاص تبدیل شده است. هر دو باغ ولفن‌گارتن و جورجن‌گارتن به سبک باغ‌های انگلیسی ساخته شده‌اند. دانشگاه هانوفر در ولفن‌گارتن قرار دارد. همچنین توجه داشته باشید قصر هرنهاوزن که اخیرا بازسازی شده، میزبان موزه‌ای به عنوان نمایشگاه‌های مصنوعات و اسناد مربوط به دوران غنی باروک است.

بازار کلیسای سنت جورج و جیمز (Marktkirche)

بازار کلیسای سنت جورج و جیمز که معمولا با نام Marktkirche شناخته می‌شود، کلیسای اصلی لوتری (لوتریانیسم یکی از شاخه‌های اصلی مسیحت غربی برگرفته از اندیشه‌های مارتین لوتر است) در هانوفر آلمان است. قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد. این بنا در کنار تالار شهر به عنوان جنوبی‌ترین معماری سبک گوتیگ آلمان شمالی شناخته می‌شود.

از آنجایی که کلیسای مذکور در مرکز شهر قدیمی هانوفر قرار دارد، می‌توانید علاوه بر آن بناهای تاریخی بسیاری را مشاهده کنید که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند. بلندترین بخش کلیسای سنت جورج و جیمز، برج ۹۷ متری آن است که صعود از آن و تماشای محیط اطراف خالی از لطف نیست. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، به هیچ وجه بازدید از این کلیسا و تالار قدیمی شهر را از دست ندهید.

تالار جدید شهر هانوفر (The New Town Hall in Hanover)

تالار جدید شهر در ۳۰ جولاری سال ۱۹۱۳ میلادی بعد از ۱۲ سال کار در هانوفر آلمان و در دوران ویلهلم دوم  ساخته شد. بی‌شک این تالار یکی از جالب‌ترین معماری‌های هانوفر محسوب می‌شود. تالار جدید شهر و محوطه‌ی آن حدود ۱۰ هکتار از زمین‌های این شهر را اشغال می‌کند. ارتفاع بلندترین نقطه‌ی تالار برج آن است که به ۱۰۰ متر می‌رسد و به تمام شهر اشراف دارد.

تورهای مختلفی برای بازدید از تالار وجود دارند که طی آن‌ها می‌توانید از تعدادی آثار هنری ارزشمند و فضای درونی بسیار باشکوه و زیبای آن دیدن کنید. جالب است بدانید ساخت این بنا ۱۰ میلیون مارک هزینه دربر داشته است.

راهنمای سفر به هانوفر، آلمان

سالن اوپرای هانوفر (Hanover Opera House)
اوپرای هانوفر در سال ۱۸۵۲ ساخته شد. این سازه‌ی خیره‌کننده در حال حاضر میزبان کمپانی اوپرای حرفه‌ای شهر با نام Staatsoper Hannover است و به لطف اصلاحات، تجربه‌ای درجه اول را به علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک به خصوص نمایش‌های اوپرا ارائه می‌دهد.

اجراهای این اوپرا از ماه‌های سپتامبر تا ژوئن به طول می‌انجامد. بد نیست بدانید این بنا در جریان جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید، اما در سال ۱۹۴۸ دوباره بازسازی شد. اگر دل‌تان برای شنیدن و دیدن اجراهای کلاسیک تنگ شده است، به هیچ وجه فرصت تماشای یک اوپرای آلمانی در این تالار را از دست ندهید.

شهر قدیمی هانوفر (Hanover's Old Town)
در روزهای قبل از جنگ جهانی دوم، یک شهر بزرگ قدیمی در مرکز هانوفر با خطوط باریک و تعداد فراوانی ساختمان نیمه چوبی قرون وسطایی وجود داشت. در این منطقه افراد فقیر زیادی تحت شرایط بدی زندگی می‌کردند.  مردم مناطق دیگر معمولا از این محله دوری می‌کردند، چراکه این ناحیه را مرکز جرم و جنایت می‌پنداشتند. با این وجود نمی‌توان از جذابیت‌های ظاهری و بناهای تاریخی آن به راحتی عبور کرد.

شهر قدیمی هانوفر به مرور گسترش یافت و امروزه به شکل بیضی قابل مشاهده است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های این ناحیه می‌توان به ساختمان  پارلمانی دولت، کلیسای جدید شهر و کلیسای Neustädter که یک بنای قرن هفدهمی و محل دفن فیلسوف مشهور آلمانی (گوتفرید لایبنیتس) است، اشاره کرد. برای داشتن یک تجربه‌ی کامل از شهر قدیمی هانوفر دست کم باید یک تا دو روز زمان بگذارید.

موزه دولتی لاور ساکسونی (Lower Saxony State Museum)
موزه لاور ساکسونی یا ساکسونی سفلا در هانوفر آلمان، مقابل تالار جدید شهر قرار دارد. این موزه شامل گالری دولتی است که در آن نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از قرون وسطی تا قرن بیستم و همچنین مجموعه‌های باستان‌‌شناسی، تاریخ طبیعی و قومی به نمایش در می‌آید. در  مجموع بیش از ۲۰,۰۰۰ اثر ارزشمند هنری و تاریخی در موزه‌ی لاور ساکسونی قرار دارد. این موزه همچنین دارای یک آکواریوم پر از ماهی، انوع دوزیست و خزنده است.

دریاچه ماش (The Maschsee)
دریاچه‌ی مصنوعی ماش با طول ۲٫۴ کیلومتر و ۵۳۰ متر عرض در عریض‌ترین نقطه، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر هانوفر به شمار می‌رود. لاینه ماش نام منطقه‌ای است که دریاچه در آن قرار دارد و به همین دلیل نام آن را ماش گذاشته‌اند.

تاریخ ساخت این دریاچه به سال ۱۹۳۶ بازمی‌گردد. در آن دوران به دلیل گسترش بیکاری و فقر، مسئولان امر به منظور کاهش بیکاری دست به ساخت پروژه‌های بزرگی زدند که این دریاچه یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. البته در دوره‌ای با شکل‌گیری رکود اقتصادی و کمبود بودجه ساخت آن به تعویق افتاد، ولی در نهایت پروژه از سر گرفته شد تا ما امروزه شاهد این دریاچه‌ی زیبا باشیم.

جالب اینکه در طول جنگ جهانی دوم به منظور اخلال در جهت‌یابی خبانان دشمن، این دریاچه استتار شد. شنا و قایقرانی برخی از تفریحاتی است که در این مکان می‌توان از انجام آن‌ها لذت برد. اطراف دریاچه نیز برای پیک‌نیک به همراه خانواده و قدم زدن بسیار مناسب است.

موزه ویلهلم بوش (Wilhelm Busch Museum)
موزه‌ی ویلهلم بوش همانطور که از اسمش بر می‌آید، محلی برای به نمایش گذاشتن آثار شاعر و طنزپرداز کاریکاتوریست مشهور آلمانی، ویلهلم بوش است. در کنار کاریکاتورها و آثار کمیک بوش، یک نمایشگاه دائمی هم وجود دارد که می‌توان آثاری از اونوره دومیه، جیمز گیلری، فرانسیسکو گویا و هنرمندان مشهور دیگر را در آن مشاهده کرد. شاید بتوان برجسته‌ترین اثر هنری این نمایشگاه را بیش از ۷۰۰ کاریکاتور ناپلئون بناپارت دانست. این موزه در سال ۱۹۳۷ تاسیس شد.

باغ وحش هانوفر (Hanover Adventure Zoo)
باغ‌وحش بزرگ هانوفر در سال ۱۸۶۵ تاسیس شد و امروزه پذیرای بیش از نیم میلیون گردشگر سالانه است. در این باغ‌وحش می‌توانید در قلمرو حیوانات قدم زده و به همراه خانواده، سرگرمی بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. از جمله جذاب‌ترین حیواناتی که می‌توانید در این مکان مشاهده کنید، باید به گوره خر آفریقایی، گوریل آفریقایی، فیل‌های بزرگ آفریقایی،  فلامینگوی رز صورتی، زرافه آفریقایی، شیرهای باربارا، خرس قطبی، پنگوئن‌ها، ببرهای بنگال، میمون‌ها، پلنگ‌ها، کانگورو و حیوانات پرتعداد دیگر اشاره کرد.

باغ وحش هانوفر

این باغ‌وحش به صورت موضوعی است و می‌توان بخش زمستانی، بخشی با موضوع کریسمس، بیابانی، جنگلی، بخش کودکان و انواع موضوعات دیگر را در آن جستجو کرد. هر کدام از این بخش‌ها اتمسفر خاصی دارد، بنابراین به هیچ وجه از بودن در این مکان به خصوص همراه با خانواده خسته نخواهید شد.

موزه آگوست کستنر (Museum August Kestner)
موزه آگوست کستنر مملو از عتیقه‌های ارزشمندی است که از سراسر دنیا  از جمله مصر و ایران جمع‌آوری شده‌اند. این مجموعه در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد و شامل مجموعه‌های زیادی از آثار باستانی، سکه‌ها، صنایع دستی و مجموعه‌های هنری کلاسیک و مدرن مختلف می‌شود.

موزه اسپرنگل (Sprengel Museum)
موزه‌ی اسپرنگل میزبان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن آلمان برای علاقه‌مندان هنر است. این گالری در سال ۱۹۷۹ با ترکیبی از مجموعه‌های خصوصی و دولتی افتتاح شد و به خاطر داشتن آثار متعددی از هنرمند محلی، کورت شویترس و همچنین هنرمندانی مانند مایکل ارنست، پیکاسو و پل کلی شهرت دارد.

این موزه همچنین میزبان  مجموعه‌ای ارزشمند اهدا شده توسط هنرمند مشهور نیکی د سنت فال و همچنین مجسمه‌های فلزی جذاب ساخته شده توسط الکساندر کالدر است.

پارک ایلنریده (Eilenriede)
ایلنریده یک پارک شهری با ۶۴۰ هکتار مساحت در هانوفر آلمان است که یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های سراسر اروپا هم به شمار می‌رود. این پارک جنگلی زیبا مملو از مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های بازی و فضاهایی برای پیک‌نیک به همراه خانواده است. در هانوفر این پارک به ریه سبز هم شهرت دارد. گوزن‌های قرمز، اسب وحشی و خوک‌های وحشی بخشی از اکوسیستم جانوری این مکان را تشکیل می‌دهند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار