gardeshban.ir

در سفرهای هوایی، خرید بلیط هواپیما یکی از اولین و مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران محسوب می‌شود و هزینه‌های متفاوتی که توسط ایرلاین ها ارائه می‌شود، این سوال را ایجاد می‌کند که ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت بلیط هواپیما را چگونه محاسبه می‌کنند و چه عواملی در این مورد دخیل هستند
کد خبر: ۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

شاید دقیقاً زمانی که شروع به جستجو در وب‌سایت‌ها می‌کنید و قیمت بلیط هواپیما از ایرلاین‌های مختلف را در روزها و ساعات متفاوت چک می‌کنید، متوجه تنوع عجیبی از نرخ‌ها می‌شوید که دانستن نحوه محاسبه آن و عوامل مؤثر در این موضوع می‌تواند تأثیر زیادی روی انتخاب شما و رضایتتان از خرید داشته باشد.

شاید خیلی وقت‌ها فکر کنید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خودتان به‌تنهایی خریده‌اید و بی‌خبر از اینکه بغل دستی‌تان در هواپیما بلیط ارزان‌تری را گیر آورده، بسیار هم راضی باشید اما باید بدانید که دنیای قیمت بلیط هواپیما واقعاً غیرقابل‌پیش‌بینی است عوامل متعددی روی تعیین کردن آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

چرا قیمت بلیط هواپیما متفاوت است؟

این موضوع کاملاً روشن است که همه ایرلاین‌ها به بالاترین سودی که می‌توانند از فروش بلیط هواپیما به دست بیاورند، فکر می‌کنند و در خیلی از مواقع با هجوم بیشتر جمعیت و افزایش تقاضای مسافران و یا کم شدن مسافرها به مقصدی خاص، قیمت‌ها را کم‌وزیاد می‌کنند. این موضوع حتی در مورد سایر خریدها هم صدق می‌کند و ممکن است ژاکتی که قبل از کریسمس ۱۰۰ دلار فروخته می‌شود درست بعد از تمام شدن تعطیلات ۳۰ دلار هم نباشد!

صندلی‌های هواپیما چطور قیمت‌گذاری می‌شوند!

معمولاً در پروازهای داخلی قیمت ۱۰ بلیط هواپیما نسبت به سایر آنها متفاوت است. قیمت بلیط هواپیما فرست کلاس یا بیزینس کلاس معمولاً گران‌تر و صندلی‌های پرواز اکونومی قیمت مناسب‌تر و پایین‌تری دارند؛ اما عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل هستند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

زمان خرید شما

معمولاً گران‌ترین قیمتی که برای بلیط هواپیما بیزینس کلاس یا کلاس اقتصادی خریداری می‌شود درست چند دقیقه قبل از پرواز است و معمولاً به‌شدت گران است. برای همین خرید به‌موقع بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند تا پرواز ارزان‌تری را تجربه کنید.

رقابت

باید بدانید که معمولاً قیمت بلیط هواپیما در شهرهای کوچک‌تری که چند پرواز مشخص دارد گران‌تر است و دلیل آن نبودن رقابت بین قیمت‌گذاری ایرلاین‌های مختلف است.

فاصله

هر چه مسیری که قرار است با هواپیما طی کنید بیشتر باشد، احتمالاً قیمت بلیط هواپیمایی که می‌خرید هم گران‌تر است که البته گاهی عوامل دیگر از این موضوع قوی‌تر می‌شوند و قیمت‌ها کمی متفاوت به فروش می‌رسد.

تقاضا

ایرلاین‌ها می‌دانند که مردم چه زمانی بیشتر سفر می‌کنند و معمولاً در تعطیلات تابستان و زمان‌های پرتردد قیمت‌ها را بالا می‌برند و می‌دانند که مسافران هر طور که شده آن را پرداخت می‌کنند.

پر شدن صندلی‌ها

هیچ ایرلاینی دوست ندارد که با صندلی‌های خالی پرواز کند و این موضوع به‌شدت روی محاسبه قیمت بلیط هواپیما با توجه به زمان و مکان پرواز مؤثر است.

سوخت

قیمت سوخت نیز در محاسبه قیمت بلیط هواپیما و کم‌وزیاد شدن قیمت‌ها مؤثر است.

در کنار همه این‌ها عوامل دیگری هم روی قیمت‌ها مؤثر هستند که می‌توانید با دقت و درایت لازم بر آن‌ها غلبه کنید و هزینه‌هایتان را تا حدود زیادی کاهش دهید.

خرید پیشرفته

معمولاً ارزان‌ترین خرید متعلق به خرید در مناسب‌ترین زمان ممکن است. به‌طور میانگین خرید بلیط هواپیما حداقل ۱۴ روز قبل از پرواز زمان مناسبی است و برای بعضی پروازها تا یک هفته زودتر می‌توانید قیمت‌های مناسبی را پیدا کنید.

پرواز در روزها و ساعت‌های کم طرفدار

باید بدانید روزهایی که احتمالاً افراد کمتری به مسافرت می‌روند یا معمولاً وسط هفته‌ها زمان مناسب‌تری برای خرید بلیط هواپیماست و سعی کنید حتماً قیمت بلیط هواپیما را در این روزها به خوبی چک کنید. به علاوه معمولاً زمان‌هایی مثل نیمه‌شب و درست زمان‌هایی زمان خوردن ناهار و شام است هم می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای برای این سفر محسوب شود.

پروازهای غیرمستقیم

گاهی وقت‌ها چک کردن پروازهای غیرمستقیم گزینه مناسبی برای سفری ارزان‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر است. معمولاً افراد کمتری از این پروازها استفاده می‌کنند و به همین دلیل معمولاً قیمت‌های پایین‌تری دارند.

به‌طورکلی ایرلاین‌ها مسافران را طبق رفتارهایشان موقع خرید بلیط هواپیما به دو گروه دسته‌بندی می‌کنند. افرادی که باهدف تفریحی بلیط می‌خرند و در مورد روز و زمان سفر چندان پافشاری ندارند و دنبال بلیط ارزان‌تر هستند و دسته دوم افرادی که به منظور و اهداف کاری و تجاری به این سفر می‌روند و باید در روز و زمان مشخص پرواز کنند و هزینه آن چندان برایشان مهم نیست. افرادی که برای تفریح سفر می‌کنند معمولاً از چند ماه زودتر برنامه‌ریزی دارند و شاید زیادی زود خریدن بلیط هواپیما اینجا به ضررتان باشد چون ایرلاین‌ها از این موضوع باخبر هستند و قیمت بلیط هواپیما به مقاصد تفریحی را ابتدا زیادتر اعلام می‌کنند. در مورد افرادی که برای کار و تجارت پرواز می‌کنند هم معمولاً قیمت‌ها با پایین‌ترین حد شروع می‌شود چون کمتر کسی خیلی زود برای خرید آن اقدام می‌کند و معمولاً برای موضوعات کاری پروازها یک یا حداکثر چند روز زودتر رزرو می‌شود.

به‌طورکلی زمانی که به هر منظوری قصد سفر با هواپیما را دارید، باید برای یک خرید به‌صرفه و مطمئن با وب‌سایتی معتبر و مورد اطمینانی مثل AirplanTicket.ir آشنا باشید. اولین وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین بلیط هواپیما در ایران که همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که تنها با جستجوی مبدا و مقصدتان می‌توانید خیلی راحت همه قیمت‌های موجود را از پایین‌ترین قیمت‌ها به بالاترین قیمت‌ها انتخاب کنید و سفری مطمئن را با کسب اطلاعاتی کامل آغاز کنید.

موقع خرید بلیط هواپیما دقت کنید...

سعی کنید قبل از خریدتان، قیمت ایرلاین‌های مختلف را چک کنید و با ایرلاینی که هزینه پایین‌تری دارد سفر کنید.

وقتی تصمیم به سفر گرفتید برای مدتی آنلاین باشید و قیمت‌ها را هرروز چک کنید و هرروز که به نظرتان مناسب‌تر بود اقدام به خرید کنید.

باید بدانید که قیمت بلیط هواپیما با توجه به قیمت خام بلیط، مالیات و قیمت سوخت تعیین می‌شود و بقیه آن با توجه به تردد مسافران و رقابت بین ایرلاین‌ها کم و زیاد می‌شود؛ و نوع خدمات هر ایرلاین، صندلی که انتخاب می‌کنید و میزان باری که در این سفر همراه خودتان دارید روی تعیین هزینه بلیط شما تأثیرگذار است.

به علاوه تکنولوژی‌هایی که هر ایرلاین در هواپیما دارد و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهد می‌تواند در برآورد قیمت بلیط مؤثر باشد. پس همیشه در هنگام مقایسه قیمت‌ها همه جوانب را در نظر بگیرید و با توجه به نیازهایتان ایرلاین مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار