gardeshban.ir

امروزه شهر دبی به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری دنیا، سهم بزرگی را در جذب توریست به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 25
گردشبان (gardeshban.ir) : شهری که طی پنجاه سال اخیر با سرمایه گذاری هایی که در آن انجام شده دستخوش تغییراتی قرار گرفته تا محلی جذاب و لذت بخش برای تمامی مردم دنیا باشد. این شهر با وجود انواع مراکز تفریحی، انواع مراکز خرید و همچنین هر نوع رستوران و هتل در تمامی نقاط آن توانسته است تا هر نوع نظر و سلیقه ای را پوشش دهد.

مُعرفی خیابان های معروف دبی

بزرگراه شیخ زائد
آسمانخراش های سر به فلک کشیده و همچنین بلندترین برج های تجاری و مسکونی ای که تا به حال دیده اید دقیقا همان چیزی است که وقتی در بزرگراه شیخ زائد حرکت می کنید مشاهده خواهید کرد. تصور اینکه شهر دبی در مدت کوتاهی توانسته چنین پیشرفتی داشته باشد کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما با عبور از این بزرگراه به واقعیت آن اطمینان پیدا خواهید کرد. بزرگراه شیخ زائد که از خیابان های معروف دبی است به موازات خط ساحلی از مرکز شهر به سمت ابوظبی امتداد یافته است. این جاده قبلا به نام جاده دفاع شناخته می شد اما بعد از رئیس جمهور امارات، شیخ مکتوم حاکم زمان دبی نام آن را به شیخ زائد تغییر داد. بسیاری از برج های دبی در کنار این بزرگراه قرار داشته و همچنین این جاده بسیاری از قسمت های جدیدی مانند مارینای دبی و نخل جمیرا را نیز به یکدیگر متصل نموده است. این بزرگراه در اکثر قسمت های خود در هر مسیر بیش از ۷ خط عبور داشته و دارای پل های چند راهی ای است که به کاهش ترافیک از طریق تقسیم آن بر بزرگراه های دیگر کمک می کنند.

مسیر چرخشی مرکز تجارت جهانی: به سمت برجمان، پارک زبیل، خانه اتحاد.

پل ارتباطی اول: به سمت مرکز خرید دبی، برج خلیفه، جاده مرکز مالی به سمت حومه شهر دبی.

پل ارتباطی دوم: پارک صفا و جمیرا به سمت غرب و همچنین جاده حدیقه.

پل ارتباطی سوم: به سمت القوز از جاده مانارا در شرق.

پل ارتباطی چهارم: به سمت پارک آب های وحشی، هتل ساحلی جمیرا، جمیرای مادیانت، برج العرب، پارک طلا و الماس و مرکز خرید امارات.

پل ارتباطی پنجم: به سمت شهر رسانه ای و شهر اینترنتی دبی، تپه های امارات و مارینای دبی.

زمانی که از بزرگراه شیخ زائد که از خیابان های معروف دبی است از مرکز شهر به سمت جبل علی حرکت نمایید ساختمان ها و برج هایی را در سمت جنوب شرقی خود خواهد دید که از جمله آن ها می توان به مرکز تجارت جهانی و ساختمان های مرتبط با آن، برج دفتری امارات، هتل برج های جمیرا، برج الغدیر، برج العطر، برج ریلوکس، هتل برج آنگاسا، برج میلنیوم، برج دبی و … اشاره کرد. همچنین در سمت شمال غربی این بزرگراه برج دفتری پادشاه، برج سما، برج جهانی API، برج تجاری گراسونور، برج الدوراه، برج خلید العطر، برج صحرا، برج سندس، برج زبیل، هتل تاج سفید، برج شیخ احمد، هتل شنگریلا، برج المناره و … دیده خواهد شد. از جمله هتل های لوکسی که در اطراف بزرگراه شیخ بوده و می توانید در آن ها اقامت داشته باشید شامل Shangri-la Hotel Dubai، Millennium Plaza Hotel Dubai، Nassima Royal Hotel و Sofitel Dubai Downtown اشاره کرد.

خیابان الرقه و منطقه دیره
منطقه دیره در شرق دبی واقع شده و از مناطق اصلی این شهر می باشد. سابق بر این منطقه دیره به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی این شهر در نظر گرفته می شد اما رفته رفته با رشد شهر ویژگی های تجاری آن کاسته شده و بیشتر بافت تاریخی و سنتی خود را حفظ کرده است. این منطقه ترکیبی از مدرنیته و زندگی سنتی عربی بوده و با وجود بازارهای سنتی طلا، ادویه جات و عطر برای گردشگران جذابیت خاص خود را دارد. بیشتر مکان های تفریحی، رستوران ها، مراکز خرید و هتل ها در غرب دیره واقع شده اند. مرکز خرید دیره (City Center Deira) از جمله مراکز خرید بزرگ دبی است که در این منطقه واقع شده اند.

خیابان الرقه از خیابان های قدیمی منطقه دیره و جزء خیابان های معروف دبی می باشد، سراسر این خیابان را رستوران ها، کافی شاپ ها و هتل ها فرا گرفته و همچنین برج ساعت دیره نیز در این منطقه قرار گرفته است. محله های الرقه و المراقبات که هر دو جزء منطقه دیره می باشند محل اصلی برگزاری فستیوال های خرید در دبی هستند. از جمله اقامتگاه های لوکسی که می توانید در منطقه دیره داشته باشید شامل Hyatt Regency Dubai، Sheraton Dubai Creek Hotel & Towers، Flora Park Deluxe Hotel می باشد. از سوی دیگر به دلیل وجود بازار دبی و بازار ادویه، هتل هایی با قیمت های مناسب تر نیز به راحتی در این منطقه می توان تهیه نمود.


خیابان و منطقه جمیرا
جمیرا به معنی زیبا بوده و این منطقه به دلیل وجود شن های سفید رنگ در ساحل خود جزء خیابان های معروف دبی شده است، به دلیل وجود شرکت راه آهن که تانکرهای ذخایر نفت خود را در ساحل جوش داده بودند، این قسمت به ساحل شیکاگو شهرت داشته است. در دهه ۱۹۹۰ این بخش ها تخریب شده و هتل شیکاگو به هتل برج العرب تغییر نام داد. هتل برج العرب که در منطقه جمیرا و بر روی یک جزیره ساخته دست انسان قرار دارد به عنوان نماد دبی محسوب می شود. منطقه جمیرا خود شامل سه بخش جمیرا ۱، جمیرا ۲ و جمیرا ۳ می باشد که لوکس ترین و گران ترین هتل ها و اقامتگاه ها را در خود جای داده و اغلب مورد توجه اروپایی ها قرار دارد. در قسمت جنوب ساحل جمیرا هتل های لوکس دیگر، پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi) و همچنین شهر قدیمی جمیرا قرار داشته و در ادامه در راستای ساحل، نخل جمیرا قرار گرفته است که آن نیز جزیره ای بزرگ ساخته دست انسان است و دارای هتل لوکسی مانند آتلانتیس (Atlantis The Palm) می باشد.

مسجد جمیرا در این منطقه اولین مسجدی است که درهای خود را بر روی غیر مسلمان ها باز کرده و از ساعت ۱۰ صبح آماده آموزش دین اسلام به غیر مسلمانان می باشد. دبی به نوبه خود دارای لوکس ترین هتل ها در جهان می باشد. حال تصور کنید منطقه جمیرا که از خیابان های معروف دبی به شمار می رود به طور میانگین از نظر اقامتگاه ها و هتل ها بسیار لوکس تر از سایر مناطق دبی می باشد. از جمله این هتل ها می توان به Jumeirah Beach Hotel، Burj Al Arab Jumeirah، Jumeirah Al Naseem و Jumeirah Al Qasr اشاره کرد.

منطقه البرشاء
این منطقه بین بزرگره شیخ زائد و محمد بن زائد قرار گرفته و در نزدیکی شهر اینترنتی دبی، مارینای دبی و نخل دبی قرار گرفته است. البرشاء یک منطقه آرام و لوکس بوده و نسبت به سایر قسمت های دبی دارای جمعیت کمتری می باشد و بهترین مکان برای اقامت گردشگران و مسافرین است که از همین نظر جزء خیابان های معروف دبی قرار گرفته است. این منطقه دارای یکی بخش ویلایی و یک بخش بزرگتر که آپارتمانی است می باشد. Al Barsha First، Al Barsha Second، Al Barsha Third، Al Barsha South One، Al Barsha South Two و Al Barsha South Three بخش های مختلف این منطقه است. از جاذبه ها البرشاء می توان به وجود پارک های متعدد در آن، مرکز خرید امارات و همچنین پیست اسکی و اتودروم دبی (پیست اتومبیل رانی) آن اشاره کرد.

منطقه داون تاون دبی (مرکز شهر دبی)
این منطقه شامل یک منطقه وسیع با برج های بسیار بلند و در حال گسترش است که برخی از بزرگترین مکان های شهر از جمله برج خلیفه و مرکز خرید دبی مال در آن قرار گرفته است. این منطقه در کنار جاده شیخ زائد، در شمال غربی الوصل واقع شده و از شمال شرقی به جاده مرکز مالی و از جنوب به خلیج تجاری می رسد. شهر و منطقه قدیمی اغلب از ساختمان های کوتاه تشکیل شده و تعدادی برج مسکونی نیز در این منطقه وجود دارد. جاذبه های زیادی در این منطقه است که آن را در دسته خیابان های معروف دبی قرار داده و می توانید از آن ها دیدن فرمایید.

جاذبه های منطقه داون تاون دبی
برج خلیفه: این ساختمان بلندترین سازه ساخته شده دست بشر و همچنین بلندترین سازه جهان می باشد که با هزینه ای در حدود یک و نیم تریلیون دلار در مدت ۶ سال ساخته شده است.

هتل آدرس داون تاون (Adress Downtown): این هتل ۶۳ طبقه یکی از جاذبه های این منطقه است که به عنوان ششمین ساختمان بلند دبی و سی و ششمین ساختمان بلند جهان در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است. این هتل نیز در نزدیکی مرکز خرید دبی مال و در کنار دریاچه برج خلیفه قرار گرفته است.

مرکز خرید دبی مال: با جاذبه هایی مثل پیست یخ، آکواریوم و باغ وحش آبی و همچنین ۱۲۰۰ فروشگاه به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان در منطقه است که دسترسی به آن از طریق یک جاده دو طبقه به نام خیابان دوحه می باشد.
تراموای دو طبقه دبی: در منطقه داون تاون دبی یک تراموا دو طبقه به سبک قدیمی وجود داشته که خدمات حمل و نقل را ارائه می کند و برای گردشگران جذاب است.

فواره دبی: این فواره با هزینه ۲۱۷ میلیون دلاری توسط یک شرکت آمریکایی طراحی و ساخته شده و با بیش از ۶۰۰۰ هزار چراغ و ترکیبی از موسیقی کلاسیک گرفته تا معاصر عربی، می تواند آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر پرتاب کند.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار