gardeshban.ir

استان آذربایجان غربی یک مسیر بکر گردشگریست که در دل خود داستان ها و افسانه های بسیاری دارد. یکی از مقاصد جذاب این استان بازارچه های مرزی بی نظیر آن است که هر ساله به هنگام شروع سال جدید گردشگران را به سوی خود می کشاند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
این استان زیبا به جهت آب و هوایی ویژگی های منحصر به فردی دارد و در هر فصل کوه ها و دشت هایش روح ببینده را نوازش می دهد، سفر به این استان در هر زمانی لذت بخش خواهد بود.

1- شهر سیلوانا

سیلوانا شهری در بخش سیلوانه شهرستان ارومیه که دارای اکسیژن خالص است. چشمه هایی که از آب شدن طبیعی برف های ارتفاعات در سیلوانا به وجود می آیند این منطقه را به تکه ای از بهشت تبدیل کرده اند.

2- روستای خورنج

خورنج منظره ای منحصر به فرد از هم نشینی دشت و کوه است که در جنوب دریاچه ارومیه در دامنه کوهی قرار دارد. روستایی با داستان های فراوان که از دل سنگ های عظیم و عجیب اطراف روستا بیرون آمده است.

3- دریاچه دالامپر

این دریاچه بالای کوه دالامپر در ارومیه واقع شده است. هرساله با ذوب شدن برف ها در بهار رودی ایجاد می شود که به صورت آبشار در پای کوه فرو می ریزد و زیبایی منحصر به فردی دارد.

4- غار سهولان

دومین غار آبی بزرگ ایران است و مجموعه ای از چند حوضچه بزرگ است که با دالان های آبی به هم راه دارند. با قایق سواری در این غار از دالان هایی سرشار از قندیل عبور می کنید و دیواره هایی با نقش و نگار های تماشایی رو خواهید دید.

5- قره کلیسا

اولین کلیسای جهان مسیحیت است که در محل دفن یکی از حواریون مسیحی در آذربایجان غربی قرار دارد. این کلیسا میزبان یکی از مهم ترین مراسم باحضور ارمنیان و تعدادی از سفرای کشوزهای مسیحیت است و مجموعه ای از انگیزه های اعتقادی - قومی و سنتی را در بر می گیرد.

6- تخت سلیمان

بنایی باستانی که در قلب و مرکزش دریاچه ای پر ماجرا جای گرفته است. به عقیده مردم محلی در اعماق این دریاچه گنج های فراوانی مدفون شده است که یکی از آن ها انگشتر حضرت سلیمان است!

7- کاخ باغچه جوق

کاخی لوکس که ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است و اشیاء با ارزشی مانند اولین گرامافون ایران در آن نگهداری می شود. 

8- کلیسای زور زور

در نزدیکی شهر ماکو و در عمق یک دره، کلیسایی در آرامش و سکوت قرار گرفته است. این کلیسا که به کلیسای زور زور شهرت دارد تنها بنای تاریخی ایران است که از مکان اصلی خودش جابه جا شده است.

9- قلعه کاظم داشی

قلعه کاظم داشی یا قالا داشی در روستای گورچین قلعه در ۷۰ کیلومتری ارومیه واقع شده است، این قلعه در جنگ جهانی اول پناهگاه اهالی هفت روستای اطراف بوده است و نام آن به یاد کاظم خان فرمانده افراد محافظ روستا، کاظم داشی نامگذاری شده است.





















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار