gardeshban.ir

سوغات گرجستان را با مطالعه این خبر بشناسید و سفری جذاب و به یاد ماندنی را تجربه کنید.
کد خبر: ۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرجستان در طی سال های گذشته جایگاه خوبی را بین کشورهای توریستی برای خود پیدا کرده است. به طوری که همه ساله گردشگران فراوانی از  سرتاسر جهان  و ایران  به این کشور سفر می کنند؛ اما در این میان مسئله خرید سوغات دارای اهمیت فراوانی است.  صنایع دستی و "سوغات گرجستان"  نیز مانند تمامی کشورها مرتبط با تاریخ و فرهنگ آن است. پیش از آشنایی با سوغات گرجستان، بدانید که سفر به این کشور  بدون ویزا امکانپذیر است.

آشنایی با گرجستان

 گرجستان  کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا است.  موقعیت جغرافیایی گرجستان به گونه ای است که آن را در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داده و از سمت غرب با دریای سیاه  و از شمال با روسیه و از سمت جنوب  با ترکیه   و ارمنستان  و از طرف جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان همسایه است. تفلیس پایتخت گرجستان است.  مساحت این کشور  در حدود ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع است. گرجستان کشوری با جمهوری متمرکز، نیمه ریاستی محسوب می شود که حکومتش  از طریق  دموکراسی نیابتی انتخاب می گردد. مردم بومی گرجستان پیرو مسیح، ارتدکس و پیرو کلیسای  ارتدکس گرجی  هستند. زبان رسمی گرجستانی ها گرجی است. زبان نوشتاری نیز با الفبای گرجی که جزو چهارده الفبای موجود جهان  است، مورد استفاده قرار می گیرد.

سوغات گرجستان چیست؟

تولید پنیر در کشور گرجستان به سال ها پیش باز می گردد  و به عنوان یکی از سوغات معروف این کشور شناخته شده است. پنیر گرجستان را می توان در انواع فروشگاه های مختلف  پیدا کرد؛ ولی توصیه ما به شما مراجعه به فروشگاه های مخصوص پنیر جهت خرید بهترین نوع پنیر است. پنیر مرغوب دارای طعم و عطری منحصر به فرد است. معروف ترین پنیر  گرجستان پنیر دودی است که پیشنهاد می شود حتما در سفر خود آن را تهیه کنید.

چورچخلا

 چورچخلا یک غذای سنتی گرجستانی محسوب می شود. این خوراکی خوشمزه از گردو تهیه شده و از رشته های باریک  آویزان می گردد و در آخر نیز در آب انگور غلیظ غلط داده می شود. چورچخلا می تواند از میوه های دیگری  مانند آلو، هلو و سیب هم درست شود.  این دسرها بسیار خوشمزه، مقوی و سالم هستند و می توان انواع مختلف آن را در فروشگاه های گرجستان تهیه نمود.

چاچا گرجستان

چاچا یک نوشیدنی معروف گرجستانی است  که به علت شهرت فراوانی که دارد به کشورهای مختلفی صادر می شود. چاچا را نیز می توان در فروشگاه های این کشور به آسانی تهیه کرد.

ادویه گرجستان

ادویه های گرجستان نیز بسیار معروف هستند و گردشگران زیادی آن ها را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند. شما نیز می توانید در سفر خود به گرجستان ادویه جات را مانند یک سوغات  برای دوستانتان خریداری کنید.

جواهرات گرجستان

ساخت جواهر و زیورآلات از هنرهای هنرمندان گرجستانی ها است که نشان از فرهنگ و سنت این کشور دارد. برای مسافران انتخاب جواهرات به عنوان سوغات گرجستان می تواند گزینه ای جالب و مناسب باشد. بهترین  جواهرات را نیز بهتر است از بازار تفلیس خریداری کنید. انواع مختلفی از زیورآلات و جواهرات در این بازار وجود دارد که می تواند سلیقه و نیاز هر بیننده ای را به خود جلب کند.

پارچه و رومیزی گرجستانی به عنوان سوغاتی

پارچه های متنوع با طرح های جذاب بیانگر فرهنگ و هنر این کشور هستند. شما نیز در سفر می توانید پارچه ها و  رومیزی های باب میل خود را تهیه کنید.

روسری های پشمی و دست بافت

 روسری ها و دست بافت های گرجستان نیز در ابعاد و طرح های متنوع  می تواند انتخاب خوبی جهت خرید به عنوان سوغاتی باشد.

امیدواریم با سفر به گرجستان لحظاتی ناب و به یادماندنی برای خود رقم بزنید. هم چنین بتوانید بهترین و مناسب ترین سوغات گرجستان را برای عزیزان و دوستان خود خریداری کنید و یادگاری های خاصی برایشان تهیه کنید. فرقی نمی کند سوغات انتخابی شما مواد خوراکی یا صنایع دستی گرجستان باشد، تنها چیزی که مهم است توجه شما  و به یاد داشتن عزیزانتان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار