gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و بوم‌گردی‌ها در ایام نوروز تغییری خواهد کرد؟ گفت: طبق نرخ‌نامه مصوب نباید افزایش قیمت در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و حتی ورودی موزه‌ها را داشته باشیم در غیر این‌صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، ضمن آنکه در برخی موارد با موافقت مدیران اماکن اقامتی تخفیفاتی برای مسافران در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
"غلامرضا فرخی" در پاسخ به این سوال که چه میزان از ظرفیت هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و ... تا کنون برای ایام نوروز رزرو شده است؟ گفت: تاکنون هتل‌های چهار و پنج ستاره استان و به ویژه شهر کرمان به طور کامل پر و دیگر اماکن اقامتی بالای 60 درصد تکمیل شده‌اند.

وی از اقدامات این سازمان برای استقبال از میهمانان نوروزی و جذب گردشگر سخن به میان آورد و گفت: ساماندهی فضاهای عمومی ورودی‌های شهرستان‌ها و بافت تاریخی آنها، تجهیز امکانات و خدمات جهت استقبال مسافران نوروزی، آماده سازی بناهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری سطح استان و همچنین مراکز اقامتی، رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های تفریحی و گردشگری از جمله این اقدامات است.

وی چاپ بروشور، کتابچه سفر، نقشه شهرستان‌های استان و اقلام تبلیغاتی که جمعا به یک میلیون و 150 هزار نسخه می رسد، را از دیگر اقدامات این سازمان برای استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی برشمرد و عنوان کرد: ایجاد استراحتگاه‌های موقت در 30 کیلومتری شهرها با همکاری راهداری، راه اندازی فضاهایی برای اقامه نماز در رستوران‌ها و مراکز بین راهی، حضور راهنمایان گردشگری در محل جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جهت راهنمایی هر چه بهتر مسافران از دیگر اقدامات استان برای پذیرایی هرچه بهتر از گردشگران ورودی به استان کرمان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بازدید نظارتی مستمر و ویژه از تاسیسات گردشگری تا پایان تعطیلات نوروزی و اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در اماکن تاریخی و فرهنگی استان با همکاری شهرداری‌ها، استقرار پایگاه‌های و مراکز اطلاع‌رسانی گردشگری در مبادی ورودی، اجرای تورهای کرمان‌گردی به صورت نیم روز و تمام روز با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، اجرای برنامه‌های مفرح در مناطق نمونه گردشگری مانند کویر از جمله برنامه‌های ایام نوروز این سازمان ذکر کرد.

 

قیمت هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، موزه‌ها و ... در ایام نوروز در استان کرمان

 

فرخی از قیمت بلیت مراکز دیدنی و گردشگری(موزه‌ها و ...) در این ایام سخن گفت و افزود: طبق بخشنامه ارسالی از سازمان میراث فرهنگی کشور هیچ‌گونه تغییری در نرخ بلیط‌های اماکن تاریخی و گردشگری وجود نخواهد داشت.

وی به  وضعیت تورهای گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، روزانه بالغ بر 750 تا 900 نفر در قالب 50 تور گردشگری وارد استان کرمان و از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه میزان از ظرفیت هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و ... تا کنون برای ایام نوروز رزرو شده است؟ به ایسنا گفت: تاکنون هتل‌های 4 و 5 ستاره استان و به ویژه شهر کرمان به طور کامل پر و دیگر اماکن اقامتی بالای 60 درصد تکمیل شده‌اند.

 

بازارچه‌های نوروزی
 

وی درباره دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای ایام نوروز اشاره و بیان کرد: بیش از 15 بازارچه صنایع دستی در قالب 300 غرفه در ایام نوروز در سطح استان راه‌اندازی می‌شوند که این بازارچه‌ها در شهرهایی همچون سیرجان، رفسنجان، بم، جیرفت، شهربابک، انار، راین، ماهان و... برپا خواهند شد.

فرخی 28 اسفند سال‌جاری لغایت 11 فروردین‌ماه سال 98 را تاریخ برگزاری بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی اعلام کرد و افزود: برپایی این بازارچه‌ها در آشنایی با فرهنگ مردم، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی و سوغات به مسافران نوروزی و افزایش ماندگاری آنها در شهرهای مختلف استان موثر است.

وی از برگزاری برنامه‌های مناسبتی در این ایام در سطح استان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ولادت باسعادت حضرت علی (ع) و عید مبعث مواجه است بنابراین باید این نشاط معنوی در نوروز نیز تجلی یابد؛ لذا از تاسیسات گردشگری شهر کرمان درخواست شده است که به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام(ع) به پذیرایی شربت و شیرینی از مسافران و گردشگران نوروزی بپردازند.
 

برگزاری نوروزگاه در استان
 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری نوروزگاه در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز چهار ویژه برنامه نوروزگاه در شهرهای کرمان، زرند، ماهان و راین برگزار می‌شود؛ شایان ذکر است که تاکنون سه دوره ویژه برنامه نوروزگاه در استان کرمان برگزار شده است.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این آئین اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری نوروزگاه‌ها شناساندن و معرفی توانمندی‌ها، آداب و رسوم، موسیقی و غذاهای محلی هر منطقه از استان است و امسال این ویژه برنامه در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برگزار می‌شود.

فرخی با بیان اینکه این ویژه برنامه در نوروز 1397 از سوی مسافران و گردشگران نوروزی مورد استقبال قرار گرفت بنابراین برآن شدیم در نوروزسال 1398 نیز این برنامه فرهنگی تاریخی را با کیفیت بالاتری برگزار کنیم اضافه کرد: در نوروزگاه‌ها، برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های صنایع دستی، پای ثابت نوروزگاه‌ها است.

فرخی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت  این اداره کل با استقرار شیفت مضاعف به صورت 24 ساعته در ایام تعطیلات نوروز در حوزه ماموریت‌های محوله، جوابگوی مسافران نورزی خواهند بود. گفتنی است که در این راستا در سال 97 به صورت مستمر از موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و باستانی در سطح استان بازدیدهای ویژه‌ای صورت گرفت که این برنامه در سال 98 نیز به طور جدی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تمامی تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در ایام نوروز آماده‌سازی محلی امن و آرام برای مسافران و گردشگران نوروزی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان یادآوری کرد: مراسم پاکسازی پایگاه‌های میراث فرهنگی و جهانی از جمله باغ شاهزاده ماهان و بافت تاریخی شهر کرمان، با مشارکت علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و سمن‌ها برگزار شد و اکنون این پایگاه‌ها به عنوان یکی از مقاصد و جاذبه‌های گردشگری برای بازدید گردشگران آماده هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار