gardeshban.ir

در سال‌های دور تهران شهری بود که در ایام نوروز خلوت می‌شد. بسیاری از ساکنان پایتخت راهی شهر‌های آبا و اجدادی خود می‌شدند تا هم سری به اقوام و آشنایان بزنند و هم هوایی تازه کنند. اما در یک دهه گذشته مدیریت جهادی شهر تهران تلاش کرد تا تهران را تبدیل به شهری گردشگر پذیر کند و البته در این راه نیز موفق بود.
کد خبر: ۱۱۴۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
 در سال‌های دور تهران شهری بود که در ایام نوروز خلوت می‌شد. بسیاری از ساکنان پایتخت راهی شهر‌های آبا و اجدادی خود می‌شدند تا هم سری به اقوام و آشنایان بزنند و هم هوایی تازه کنند. اما در یک دهه گذشته مدیریت جهادی شهر تهران تلاش کرد تا تهران را تبدیل به شهری گردشگر پذیر کند و البته در این راه نیز موفق بود. بسیاری از مسافرانی که به تهران می‌آمدند تنها از چند بوستان و موزه می‌توانستند دیدن کنند و سپس راهی دیگر مقاصد سفر می‌شدند؛ اما حالا تهران تبدیل به شهری شده که غیر از کاخ گلستان و بازار جاذبه‌های دیگری هم دارد. حتی کاخ گلستان و بازار هم دیگر وضعیت دهه قبل را ندارند. پیاده‌راه‌سازی شهرداری تهران در دوره مدیریت آقای محمدباقر قالیباف در اطراف کاخ گلستان و بازار تهران موجب شد تا کاخ قدیمی شهر به عنوان یک اثر جهانی ثبت شود. در ادامه برخی از اماکن گردشگری و جذاب تهران را برای‌تان معرفی می‌کنیم.

زندگی‌تان بهاری

روز‌ها شلوغ‌تر از همیشه شده و زندگی روی دور تند افتاده است. اگرچه شمارش معکوس برای نو شدن سال آغاز شده، اما همچنان همه در هیاهوی آخر سال می‌دوند و البته تمام این هیجان با در شدن توپ تحویل سال تمام می‌شود. سال که نو شد تلاش کنیم برای نو شدن؛ نو شدنی که در آن محبت و مهربانی، صداقت و تلاش و نگاه به آینده روشن باشد. سالی که ثانیه‌های آخرش را می‌گذارنیم اگرچه سال سختی از لحاظ اقتصادی بود، اما همچنان معتقد باشیم که سختی‌ها پایان‌پذیر است، اگر اراده داشته باشیم برای کار و تلاش و ایستادن روی پای خودمان. حال هم که بهار از راه رسیده چند خطی از سرگرمی‌ها وتفریحاتی که می‌توانید درکنار خانواده داشته باشید برایتان نوشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

طهران قدیم را ببینید
یکی از مشکلات تهران در روز‌های عادی سال محدودیت ورود به محدوده طرح ترافیک و نیز شلوغی بیش از حد است. این معضلات در دو منطقه ۱۱ و ۱۲ که هسته اولیه تشکیل تهران هستند، بیشتر دیده می‌شود. اما در ایام نوروز خبری از این مشکلات نیست. توصیه می‌کنیم برای استفاده از تور‌های گردشگری تهران قدیم از کیوسک‌های راهنمای در اطراف بازار تهران، میدان بهارستان، میدان امام خمینی؟ ره؟ و دیگر محدوده‌ها استفاده کنید. همچنین خودتان نیز به تنهایی می‌توانید از محله عودلاجان که جاهایی، چون امامزاده یحیی را در برگرفته بازدید کنید. همچنین کاخ گلستان، بازار تهران، میدان مشق، موزه ملی ایران و ده‌ها جاذبه دیگر در محدوده تهران قدیم قرار دارند.

زندانی که قصر شد

زندان قصر را بسیاری از قدیمی‌ها می‌شناسند. این زندان تاریخچه‌ای عجیب و عظیم را در خود جای داده است. زندان معروف تاریخ معاصر ایران که روزگاری در مرکز شهر زندگی شهروندان را مختل می‌کرد، در دوره مدیریت جهادی شهرداری تهران تبدیل به سرانه‌ای فرهنگی و تفریحی برای شهروندان شد. حالا باغ‌موزه قصر دربرگیرنده زندان و تالار و سالن‌هایی است که هر کدام برگی از تقویم تاریخ این کشور را ثبت کرده‌اند. اگر گذرتان به تهران افتاد، حتما پیشنهاد می‌کنیم که سری به این محل بزنید.

دریاچه شهدای خلیج فارس

تهران هم‌اکنون دریا دارد. این دریا در شمال غربی تهران قرار گرفته است و از طریق بزرگراه‌های خرازی یا حکیم و آزادگان می‌توانید به این محل برسید. این دریاچه دارای امکانات تفریحی و جذابی است که در چند سال اخیر ایجاد شده است. همچنین همجواری با بوستان جنگلی چیتگر و نیز نزدیکی به بوستان کوهسار می‌تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

مجموعه اراضی عباس‌آباد

اراضی عباس‌آباد در قلب تهران چندین بوستان و پل را در خود جای داده است. شما از طریق بزرگراه‌های مدرس، همت و حقانی می‌توانید به بوستان‌های نوروز، آب‌و‌آتش و طالقانی برسید. این بوستان‌ها در دوره مدیریت جهادی شهرداری تهران ایجاد شده‌اند. همچنین با مراجعه به این بوستان‌ها می‌توانید از پل طبیعت و پل ابریشم بازدید کنید. این بوستان دسترسی‌های خوبی نیز به باغ موزه دفاع مقدس و گنبد آسمان دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید 
کنید.

باغ‌موزه دفاع مقدس

اگر به تهران آمدید حتماً سری به باغ‌موزه دفاع مقدس بزنید. این فضای فرهنگی با حال و هوایی که دارد می‌تواند نقش مهمی را در آشنایی شما با فرهنگ دفاع مقدس و رشادت‌هایی که رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی از خود نشان دادند ایفا کند. این مجموعه هفت تالار دارد که در هر تالار راهنما‌های باغ موزه روایت‌هایی از تاریخ معاصر و به‌خصوص دوران هشت ساله دفاع مقدس را برای‌تان نقل می‌کنند.

همه جا را بگردید

تهران ده‌ها موزه و جاذبه دیگر هم دارد که برای بهره‌گیری از همه آن‌ها شاید مجبور باشید تمام روز‌های نوروز را برایش وقت صرف کنید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که از نقشه‌های راهنمای گردشگری تهران استفاده کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به کیوسک‌های راهنمای گردشگر که از سوی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی در مبادی ورودی شهر راه‌اندازی خواهند شد راهنمای گردشگری در تهران را بگیرید. اما غیر از موارد یاد شده ما جا‌های دیگری، چون برج میلاد، باغ پرندگان، بوستان‌های جوانمردان، ولایت، یاس فاطمی و نیز پردیس‌های سینمایی، چون پردیس ملت، آزادی و چهارسو را پیشنهاد می‌کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار