gardeshban.ir

اگر یک بار به کشور ایسلند سفر کنید، تا ابد آن را فراموش نخواهید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کشور جزیره ای زیبا یکی از بهترین نقاط برای یافتن زیبایی های طبیعی منحصر به فرد است؛ زیبایی هایی که نظیر آنها در هیچ کجای جهان پیدا نمی شوند. در کدام نقطه دیگر از جهان می توانید آبفشان های زمین گرمایی، نور های شمالی (شفق قطبی) و کوه های یخ را کنار هم در یک نقطه ببینید. 

تهیه کردن یک برنامه ریزی ایده آل برای سفر به ایسلند، کاری بسیار سخت و زمان گیر است؛ بویژه به این علت که چپاندن تمام چیز های فوق العاده ای که قرار است در طول سفر خود ببینید و کارهای خارق العاده ای که دوست دارید در طول این سفر انجام دهید در یک بازه زمانی کوتاه واقعا سخت و تا حدی غیر ممکن می باشد.

 برای انجام دادن این کار، می بایست تصمیم بگیرید که در کدام یک از رستوران های فوق العاده شهر ریکیایک Reykjavik، پایتخت کشور ایسلند، می خواهید غذا بخورید، در کدام سفر دریایی برای تماشای نهنگ ها شرکت کنید، چگونه به دریاچه آبی Blue Lagoon بروید و در نهایت، برای سفرتان به ایسلند چه چیز هایی همراه داشته باشید. خبر خوب این است که لازم نیست یک ماجراجوی نشنال جغرافی، یک جهانگرد پیشتاز و با تجربه یا حتی خیلی ثروتمند باشید تا از این همه زیبایی و جاذبه های طبیعی ایسلند که همگی رایگان هستند لذت ببرید. این مطلب همگردی را بخوانید تا با ده منظره طبیعی خیره کننده در کشور ایسلند که باید حتما در سفر به این کشور از آنها بازدید کنید آشنا شوید. با ما و دیدنی های ایسلند همراه باشید :


در پشت آبشار سلیالاندفوس Seljalandsfoss قدم بزنید

آبشار سلیالاندفوس Seljalandsfoss یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین جاذبه های گردشگری کشور ایسلند است که در بازدیدتان از بخش های جنوبی ایسلند، می بایست حتما از آن دیدن کنید. این آبشار در فاصله دو ساعت و نیمه از جنوب شرقی ریکیاویک ، پایتخت ایسلند، واقع شده است و یک نقطه ایده آل در مسیر گشت و گذارتان به سمت شرق این منطقه می باشد. آبشار سلیالاندفوس Seljalandsfoss که می توان آن را یکی از زیبا ترین مناطق دیدنی جهان نامید، در نزدیکی آبشار زیبای اسکوگافوس Skogafoss قرار دارد. در بازدید از آبشار سلیالاندفوس Seljalandsfoss، می توانید درون غار کوچکی که در پشت آن قرار دارد بروید، قدم بزنید و صحنه زیبای ریزش آبشار را از پشت آن مشاهده کنید. البته باید گفت احتمال دیدن رنگین کمان های زیبا در هر دو این آبشار ها وجود دارد.

در شیار میان-اطلسی Mid Atlantic Ridge که ایسلند را به دو نیم تقسیم می کند قدم بزنید
شیار میان-اطلسی Mid Atlantic Ridge یک شیار میان-اقیانوسی در کف اقیانوس اطلس است که ایسلند را به دو نیم تقسیم می کند. درون این شیار پیاده روی کنید و حس ایستادن در میان آن را تجربه کنید.

ساحل ماسه سیاه ویکی میردال Vík í Mýrdal را کشف کنید

سواحل ماسه سفید مالدیو را فراموش کنید؛ کشور ایسلند دارای سواحل بسیار زیبا و شگفت انگیزی است که ارزش بازدید کردن را دارند. در فاصله چهار ساعته از شرق ریکیاویک Reykjavik، پایتخت ایسلند، ساحل ماسه سیاه Vík í Mýrdal قرار گرفته است؛ ساحلی شگفت انگیز که یک مکان ایده آل برای تماشای غروب آفتاب است. بنابراین بهتر است روی صخره های این ساحل مستقر شوید و غروب آفتاب را در میان مناظر خارق العاده کشور ایسلند تماشا کنید.

فوران آبفشان ها را تماشا کنید

هر ده دقیقه یا بیشتر، آبفشان بزرگ Great Geysir ایسلند که استروکور Strokkur نامیده می شود در نمایشی شگفت انگیز و خیره کننده فوران می کند و آب گرم زمین گرمایی را تا چندین متر به هوا پرتاب می نماید. این آبفشان در فاصله 90 دقیقه ای از مرکز شهر ریکیاویک Reykjavik، پایتخت کشور ایسلند، واقع شده است. دسترسی به آن کاملا رایگان است و می توانید در چند متری این فوران بزرگ آب بایستید و از تماشای آن لذت ببرید.

دیدنی های ایسلند: توده های یخ را در جوکولسارلون Jökulsárlón بشمارید

دریاچه یخچالی Glacier Lagoon که در میان مردم محلی با نام جوکولسارلون Jökulsárlón شناخته می شود، در فاصله 6 ساعته از شرق ریکیاویک Reykjavik قرار دارد. این دریاچه یک ایستگاه ایده ال برای بازدید از ویک Vik و اقامت در هتل فوق العاده ای به نام هتل لاکی Hotel Laki است؛ در این هتل، وقتی که نور های شمالی در آسمان ظاهر می شوند، از طرف هتل شما را از خواب بیدار می کنند تا این نمایش زیبا را تماشا کنید. در نزدیکی ظهر توقف کنید و در کافه کنار دریاچه چیزی بخورید؛ زیرا این کافه یک نقطه گرم و ایده آل برای تماشای یخچال های طبیعی شناور و نوشیدن یک لیوان شکلات داغ است.

قدرت آبشار گولفاس Gulfoss را از نزدیک تماشا کنید

آبشار گولفاس Gulfoss تنها ده دقیقه از آبفشان بزرگ Great Geysir در کشور ایسلند فاصله دارد؛ بنابراین این دو به آسانی می توانند در برنامه ریزی یکی از سفرهای روزانه شما در این کشور قرار بگیرند. اگر به بازدید از این آبشار قدرتمند رفتید، در اطراف آن قدم بزنید و قدرت بی نظیر آن را از نزدیک تماشا و احساس کنید.

در یک استخر زمین گرمایی طبیعی آبتنی کنید

استخر های زمین گرمایی در لاگارواتن فونتانا Laugarvatn Fontana بر فراز یک چشمه آب گرم طبیعی ساخته شده اند که باعث شده است حمام های آب گرم فوق العاده ای خلق شوند. بعد از آبتنی کردن در این استخر ها، می توانید در پختن و خوردن یک نوع نان که روی زمین های داغ اطراف استخر پخته می شود کمک کنید.

در دریاچه زیبا و خیره کننده بلو لاگون Blue Lagoon وقت گذرانی کنید

بلو لاگون Blue Lagoon یکی از آن استخر های زمین گرمایی است که علاوه بر داشتن زیبایی و شکوه، نزدیک به فرودگاه هم هست؛ بنابراین بازدید از بلو لاگون Blue Lagoon با استخر های فوق العاده و برنامه ها و اسپاهای درمانی اش را در برنامه سفر خود قرار دهید. این دریاچه آنچنان شگفت انگیز و خیره کننده است که اصلا نیازی به تعریف و تبلیغ ندارد. فقط می بایست آن را از نزدیک ببینید و آبتنی کردن در آن را تجربه کنید.

آسکیا Askja

با این که دهانه آتشفشانی آسکیا Askja در نقطه ای دور افتاده قرار گرفته است، ارزش بازدید کردن دارد. رسیدن به این نقطه زیبا کمی سخت است و با این که کاملا رایگان است، می بایست آنقدر عاقل باشید که در یک تور با راهنما که 12 ساعت به طول می انجامد از آن بازدید کنید. به بازدید از این دهانه آتشفشانی زیبا بروید و یک روز از سفر خود را به این بازدید اختصاص دهید. مطمئن باشید هرگز پشیمان نخواهید شد.

نور های شمالی Northern Lights

ممکن است به اندازه کافی خوش شانس نباشید که در سفرتان به ایسلند، نور های شمالی Northern Lights یا همان شفق قطبی (یکی از پدیده های جوی کره زمین و ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض های نزدیک به دو قطب زمین و بر اثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول های موجود در یون سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می آید) را ببینید. بهترین زمان برای تماشای نور های شمالی Northern Lights بین ماه های سپتامبر و مارس (فصل پاییز و زمستان) است؛ زیرا در این ماه ها روز ها کوتاه تر و شب ها طولانی تر هستند. از شهر ها و هر گونه آلودگی نوری دور شوید تا یکی از خیره کننده ترین و خارق العاده ترین نمایش های طبیعت را در آسمان شب ایسلند تماشا کنید. کافیست کمی صبور باشید و منتظر شروع این نمایش نور بمانید.















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار