gardeshban.ir

عوامل مهمی که خواسته و ناخواسته روی سفر ما تاثیر دارند را بشناسیم!
کد خبر: ۱۱۶۹۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

سفر کردن، فقط یک تصمیم نیست. یعنی نمی‌توان فقط با داشتن عزمی راسخ، راهی سفر شد. سفر هم مثل تمام فعالیت‌های دیگر، پیش‌نیازهای مخصوص به خودش را دارد. در این بخش قصد داریم تا در مورد این پیش‌نیازها صحبت کنیم. مواردی که بسیاری از شما از آن باخبر هستید اما شاید در بین ما، دوستانی هم باشند که به تازگی قصد سفر کرده‌اند و پیش از این خیلی با چند و چون پیش‌نیازهای سفر آشنا نیستند. پس کمی حوصله کنید و اگر موردی هست که از این لیست جا مانده، آن را در بخش نظرات برای کسانی که به تازگی قصد سفر کردن دارند، بنویسید. با ما همراه باشید تا این موارد را از نظر بگذرانیم.

1. گذرنامه: خب همه می‌دانیم که برای سفرهای خارجی باید گذرنامه داشت. اما آنچه اهمیت دارد این است که برخی گذرنامه‌ها از گذرنامه‌های دیگر بهترند. البته بیایید با این واقعیت هم روبرو شویم که داشتن پاسپورت خود به‌ تنهایی نوعی نعمت است، بسیاری از افراد گذرنامه ندارند. اما برای سفر به بعضی کشورها، داشتن برخی گذرنامه‌ها بهتر از انواع دیگر آن است. یعنی اگر کشور مقصدتان با کشوری که شما گذرنامه‌ی آن را دارید روابط خوبی داشته باشد، خیالتان راحت است و البته حالت برعکسش هم صادق است و ممکن است برایتان حسابی دردسرساز شود.

2. بودجه: با داشتن مقدار کمی پول هم می‌توان به کشورهای دیگر سفر کرد. این واقعیت اغلب ناگفته باقی می‌ماند اما بسیاری از ما داشتن این موهبت را به‌راحتی فراموش می‌کنیم. خیلی از ما شاهد هستیم که چگونه بسیاری از مردم درباره‌ی برتری خود نسبت به کسانی که توانایی پرداخت هزینه‌های سفر را ندارند، فخرفروشی می‌کنند. این بدان معنا نیست که کسانی که بودجه‌ی کمتری دارند دلشان نمی‌خواهد سفر کنند یا کمتر از دیگران اهل سفر هستند، فقط باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری بر روی بودجه‌ی خود داشته باشند.

3. حمل‌ونقل: یک جمله‌ی قدیمی نروژی می‌گوید که «همیشه یک قطار برای سفر کردن وجود دارد.» این روزها همیشه یک هواپیما برای سفر وجود دارد. اما آیا واقعاً وجود دارد؟! در جهان 6 کشور فاقد فرودگاه هستند و از تووالا که کم ارتباط‌ترین کشور دنیاست فقط می‌توان سه یا چهار روز در هفته با هواپیما دیدن کرد (با توجه به فصل). پس حمل و نقل به کشور مقصد شما هم یکی از عواملی است که در آسان‌تر شدن سفر شما مهم است.
  
4. امنیت: جنگ، درگیری یا حمله‌های تروریستی اخیر ممکن است سبب فراری شدن هر یک از ما شود. اغلب برای این کشورهایی که تحت حملات تروریستی هستند، ویزا صادر نمی‌شود اما بعضی‌ها علاقه دارند که همچنان به این کشورها سفر کنند. در هر صورت باید توجه داشته باشید که این کشورها از نظر امنیت مشکل‌دارند و این هم یکی دیگر از محدودیت‌های سفر است که باید به آن توجه داشته باشید.

5. وضعیت ویزا: این مسئله جدا از گذرنامه و حساب بانکی، برای بعضی از مردم مشکل‌آفرین است. حتی کسانی که زیاد سفر می‌کنند هم در این زمینه ممکن است به مشکل بربخورند. اگر واقعا قصد سفر دارید و هرطور شده می‌خواهید آب و هوایی عوض کنید، عازم کشورهایی شوید که یا ویزا نمی‌خواهند، یا اطمینان دارید که می‌توانید راحت‌تر ویزایشان را بگیرید. در غیر این صورت، ویزا گرفتن نوعی ریسک محسوب می‌شود و ممکن است حتی با داشتن حساب بانکی خوب و گردش مالی فراوان و سایر شرایط هم به شما ویزا ندهند!

آیا مورد دیگری هم هست که در این مطلب از قلم افتاده باشد؟ اگر اینطور است آن را با ما و دیگران در میان بگذارید تا بتوانیم اطلاعات دقیق‌تری از شما دوستان پر سفر بگیریم و به دیگران هم انتقال دهیم. پس بی‌صبرانه منتظر دریافت نظرات شما هستیم.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار