gardeshban.ir

مسئولان ناوگان هوایی الجزایر هرگونه پرواز از فرودگاه‌های این کشور و نیز فرود هواپیما را در آن‌ها به مدت یک ماه ممنوع اعلام کردند.
کد خبر: ۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

شبکه تلویزیونی الجزیره عربی اعلام کرد مسئولان ناوگان هوایی الجزایر هرگونه پرواز از فرودگاه‌های این کشور و نیز فرود هواپیما را در این فرودگاه‌ها به مدت یک ماه ممنوع اعلام کردند.

ساعاتی پیش رسانه‌های محلی الجزایر از آمادگی عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور برای استعفا خبر دادند. بوتفلیقه قرار است بر اساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزایر از سمت خود کناره گیری کند.

ماده ۱۰۲ قانون اساسی الجزایر به ناتوانی رئیس‌جمهور در صورت بیماری خطرناک و مزمن اشاره دارد و تصریح می‌کند اعلام ناتوانی رئیس‌جمهور مستلزم رای دو سوم اعضای پارلمان است.

پیش از این نیز هزاران نفر از مردم الجزایر روز جمعه در مرکز الجزیره، پایتخت الجزایر تظاهرات برگزار کردند و خواستار استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور این کشور از قدرت شدند. عبدالعزیز بوتفلیقه ۸۲ ساله در ماه اکتبر سال گذشته میلادی با وجود کهولت سن و بیماری اعلام کرد برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی‌بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌شود. همین امر موجب شد بسیاری از مردم الجزایر به خیابان‌ها بیایند و به این مسئله اعتراض کنند.

بوتفلیقه در حال حاضر با بدترین بحران در طول ریاست جمهوری ۲۰ ساله اش مواجه است. وی چندی پیش به دلیل گسترش اعتراضات در این کشور مجبور شد از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار