gardeshban.ir

تاریخش به افزون بر هشت هزار سال می رسد با جاذبه های فراوان تاریخی، مذهبی و طبیعی مشهور که ماهانه پذیرای ده ها یا صدها گردشگر است اما حتی یک هتل هم ندارد؛ شهرستان ری در جنوب پایتخت که گردشگران امکان اقامت شبانه را در آنجا پیدا نمی کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
 بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی پس از زیارت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) یا دیگر مکان های تاریخی و طبیعی در شهر ری، اگر بخواهند شب های این منطقه را هم ببینند یا باید سرگردان خیابان ها باشند یا به پایتخت بازگردند. سابقه سکونت در شهر ری به دوره پیش از اسلام باز می گردد و خیلی قبل تر از اینکه تهران به شکل امروزی در بیاید و به عنوان یکی از بزرگترین و کهن ترین شهرهای جهان مطرح بوده است. حال و روز زائران شهر ری تنها به یک بازدید زیارتی روزانه خلاصه می شود و انتهای آن نیز سرگردانی و ناکامی برای یافتن محلی برای شب ماندن انتخاب تهران برای اقامت است. 

نبود هتل های شهر ری موجب تغییر روند گذران گردشگران از اقامتی به ساعتی شده و گردشگرانی که باید چندین روز را برای بازدید آثار باستانی و مذهبی جنوب پایتخت سپری کنند، به دلیل نبود مکانی برای ماندن و استراحت به چندین ساعت خلاصه می شود و گاها مجبورند در آلاچیق های بوستان ها، چادرها و اگر خوش شانس باشند در مدارس اسکان یابند. این خبر درباره این است که شهر ری هتل ندارد.

نیمه کاره ماندن ساختمان 2 هتل در شهرری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری گفت: ساختمان هتل دولت آباد و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به دلیل همراهی نکردن بانک های عامل با پیشرفت فیزیکی 75 درصد نیمه کاره رها شده است.

امیر مصیب رحیم زاده اظهارداشت : 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام این 2 هتل نیاز است که در صورت همراهی و همکاری بانک های عامل، این هتل ها تا 2 سال آینده به بهره داری می رسد. 

وی عنوان کرد: هتل های شهر ری در صورت تکمیل، ظرفیت 2 هزار گردشگر در سطح شهرستان را دارد که از نظر اقتصادی نتایج مثبتی را برای مردم جنوب پایتخت همراه خواهد داشت. این خبر پیرامون این است که شهر ری هتل ندارد.

اسکان گردشگران در مدارس و چادر مسافرتی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری ادامه داد: مدارس این شهرستان تا حدودی خلا هتل های شهر ری را جبران می کنند و در فصولی که تعداد زیادی گردشگر به شهرستان می آیند، مکان مناسبی برای اسکان محسوب می شوند.

وی افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش در نوروز 98 نیز مدارس جنوب پایتخت پذیرای مسافران و زائران خواهد بود.

وی عنوان کرد: چادرهایی برای گردشگران در بوستان های سه دختران و زائر و نیز ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم (ع) تدارک دیده شده تا گردشگران در این چادرها اسکان یابند.
رحیم زاده ادامه داد: امکانات اولیه از جمله آب شرب، آلاچیق و مسائل مربوط به اسکان در این پارک ها تدارک و امنیت نیز تمهید شده تا زائران چادرهای خود را در این مکان ها برپا کنند.

بومگردی منازل جایگزین هتل

عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش نیز در این باره معتقد است: نبود هتل در این منطقه زیارتی و سیاحتی به دلیل کم کاری مسئولان گذشته و به هیچ وجه موضوع شهر ری هتل ندارد، پذیرفتنی نیست.

حسن خلیل آبادی ساخت هتل را نیاز و ضرورت برای منطقه ری بیان و خاطرنشان کرد: در نبود هتل باید چاره جویی و برنامه ای کوتاه مدت در این زمینه طراحی تا این نیاز جنوب پایتخت جبران شود.
وی با بیان اینکه دو راهکار برای رفع معضل هتل و اقامتگاه برای گردشگران ری وجود دارد، یادآور شد: منازل اطراف حرم به مرکز بومگردی تبدیل شوند تا گردشگران و زائران بتوانند بدون دغدغه، محلی برای استراحت داشته باشند و از طرفی هتل های نیمه کاره باید هر چه سریعتر تکمیل شوند. 

خلیل آبادی با بیان اینکه در ساخت هتل باید نسبت به امکانات و تجهیزات مناسب و به روز دقت شود تصریح کرد: هتلی در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) در حال ساخت است که به دلیل نامعلومی ساخت آن متوقف و مسکوت مانده است.

وی به ساخت هتلی در منطقه دولت آباد شهر ری اشاره کرد و گفت: ساخت هتل در دولت آباد اجرایی شده و در صورت اتمام و تکمیل این هتل بسیاری از مشکلات گردشگران و زائران برای اسکان مرتفع خواهد شد.

خلیل آبادی گفت: شورای شهر تهران هم تمامی امکانات را در اختیار این قشر قرار می دهد و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کند.

رونق تورهای یکروزه در نبود هتل

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: شهر ری با وجود ظرفیت های گردشگری، هویت قدیمی و ویژگی های بسیاری که موجب تمایز این شهر از سایر شهرها شده، اما از قطار توسعه عقب مانده است.

فرهاد افشار با بیان اینکه به دلیل نبود هتل و محلی برای استقرار گردشگران، فرصتی برای اقامت این افراد وجود ندارد، افزود: عمده ظرفیت های سیاحتی و زیارتی شهرستان ری به صورت ساعتی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

وی افزود: نبود هتل مناسب و حتی مهمانسرا در این شهر موجب رونق تورهای یک روزه شده و گردشگری که باید در طی چند روز از آثار تاریخی شهر بازدید کند به تور یک روزه اکتفا می کند و از این شهر خارج می شود.

افشار زمینه سازی برای سرمایه گذاری در حوزه هتلداری را از برنامه ها و اولویت های شهرداری منطقه 20 عنوان کرد و افزود: سعی داریم با حمایت از سرمایه گذاران در این بخش، گردشگران ساعتی را به اقامتی تبدیل کنیم.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار