gardeshban.ir

برای رزرو بلیط هواپیما، از درجات مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها دارای شرایط خاص می باشند.
کد خبر: ۱۱۸۴۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای رزرو بلیط هواپیما، از درجات مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها دارای شرایط خاص می باشند. به طور مثال F برای کلاس درجه یک، C برای کلاس بیزینس و Y برای کلاس اکونومی می باشد. خطوط هواپیمایی پروازهای خود را بر پایه خدمات داخلی هواپیما به درجات مختلف تقسیم کرده اند. کلاس اکونومی در میان مسافرین عمومیت بیشتری دارد. کلاس بیزینس و کلاس درجه یک از خدمات بهتری برخوردار می باشند، مانند سرو غذای بهتر و فضای بیشتر برای استراحت پاها و سایر خدمات از قبیل فاکس، تلفن و غیره.

مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما، بهتر است نسبت به ویژگی ها و شرایط قیمتی کلاس های مختلف پروازی اطلاعات کامل کسب کنند تا بتوانند متناسب با نیازهای سفری خود، خدمات پروازی دریافت کنند.

بعضی از خطوط اقدام به معرفی کلاس جدید تحت عنوان Business economy نموده اند که خدمات ارائه شده در حد متوسط بوده و برای کسانی مفید می باشد که می خواهند بیزینس سفر کنند، اما هزینه کلاس بیزینس را پرداخت ننمایند.

کلاس درجه 1

کلاس تجاری (Business) بین کلاس اکونومی و کلاس درجه یک می باشد. کابین بیزینس در وسط هواپیما می باشد. امکانات و خدماتی که در این کابین ارائه می شود در خطوط هواپیمایی مختلف می باشد. صندلی و غذا بهتر نمونه هایی از این خدمات می باشند. بعضی از شرکت های هواپیمایی آن راClub class  نیز می گویند. مسافرانی که کلاس تجاری را انتخاب کرده اند برای ورود به هواپیما بدون ماندن در صف های طولانی وارد هواپیما می شوند و می توانند از لانژهای اختصاصی ایرلاین ها در فرودگاه استفاده کنند.

بعضی از ایرلاین ها به کلاس اکونومی،Coach Service  و Tourist class نیز می گویند. این کلاس شامل نرخ های اقتصادی برای مسافرت می باشد که ارزان ترین نوع بلیت با حداقل استاندارد خدمات در پرواز می باشد. از نظر موقعیت، کابین اکونومی در انتهای هواپیما بعد از کابین درجه یک و بیزینس قرار دارد.

کلاس تجاری

کلاس درجه یک (First Class) دارای بالاترین کیفیت صندلی و خدمات در هواپیما می باشد. کابین درجه یک، بلافاصله در پشت کابین خلبان می باشد و عموماً بهترین و گرانترین پیشنهاد می باشد. به کلاس درجه یک، کلاس ممتاز نیز گفته می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار