gardeshban.ir

کشور استرالیا کشوری کاملا منحصر به فرد است که شبیه آن را در هیچ جای دنیا نمی توانید پیدا کنید. ابعاد جالب، طبیعت و حیات وحش استثنایی و تنوع نقاط فوق العاده در این کشور، آن را به یکی از جذاب ترین نقاط روی سیاره زمین تبدیل نموده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این مطلب همگردی، راهنمای کامل سفر به استرالیا را به شما ارائه می کنیم و تمامی نکات مهم و ضروری برای سفر به این کشور را عنوان می نماییم. در این نوشتار، مشهورترین و تماشایی ترین نقاط استرالیا به شما معرفی می شوند. اگر قصد دارید به نقاط ناشناخته تر این کشور سفر کنید،  با ما همراه باشید :

راهنمای کامل سفر به استرالیا / تمامی نکات مهم و ضروری برای سفر

خلاصه ای از تاریخ کشور استرالیا

در حدود 70 هزار سال پیش، اولین دسته از مردم جنوب شرقی آسیا به کشور استرالیا مهاجرت کردند. در سال 1770 یک ناخدای انگلیسی به نام جیمز کوک James Cook با رسیدن به استرالیا، منطقه ای را که بعد ها نیو ساوث ولز New South Wales نامیده شد تصرف کرد و آن را متعلق به بریتانیای کبیر دانست. در سال 1788 شهر سیدنی پایه گذاری شد. در سال 1870 نیرو های نظامی بریتانیایی از کشور استرالیا خارج شدند. در سال 1900 میلادی، ملکه ویکتوریا طی قانونی به استرالیا استقلال سیاسی اعطا کرد. استقلال کشور استرالیا بطور رسمی در روز اول ژانویه 1901 اعلام شد و از آن به بعد استرالیا به عنوان یک قلمرو همسود یا سرزمینی با حکومت مستقل اما در زمره کشورهای تحت حمایت بریتانیا درآمد. در سال 2000 شهر سیدنی در کشور استرالیا میزبان بازی های المپیک بود.

خلاصه ای از تاریخ استرالیا

حقایقی در مورد استرالیا

کشور استرالیا زیر نظر ملکه انگلستان و حکومت بریتانیا اداره می شود. پایتخت این کشور کانبرا Canberra با حدود نیم میلیون سکنه و بزرگ ترین شهر آن سیدنی Sydney با پنج میلیون شهروند است. زبان رسمی این کشور، زبان انگلیسی و پول رایج این کشور، دلار استرالیایی می باشد. آب و هوای این کشور از آب و هوای معتدل در جنوب و استوایی در شمال آن تغییر می کند. اقتصاد کشور استرالیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ در جهان است و یکی از مرفه ترین کشور های جهان به شمار می رود.

حقایقی در مورد استرالیا

نکات جالب در مورد کشور استرالیا

کشور استرالیا ششمین کشور بزرگ در جهان است و در این فهرست بعد از روسیه، کانادا، آمریکا، چین و برزیل قرار می گیرد. در عین حال دومین کشور پهناور در زمین به شمار می رود که جمعیت آن کم و بسیار پراکنده هستند. تعداد کانگورو ها در این کشور، دو برابر تعداد آدم هاست و به 50 میلیون راس می رسد. از آنجایی که کشور استرالیا در نیم کره جنوبی زمین قرار دارد، فصل های آن با نیم کره شمالی در تضاد هستند. برای مثال، ماه ژانویه که یک ماه زمستانی به شمار می رود و تعطیلات سال نو را در بر می گیرد، در استرالیا، یک ماه تابستانی با هوای گرم به شمار می رود. بخاطر موقعیت جغرافیایی استرالیا، به این کشور، لقب "آن پایین ها" down under داده شده است و مردم به شوخی می گویند که همه چیز در این کشور زیر و رو و برعکس است.

نکات جالب در مورد استرالیا

تماشایی ترین نقاط استرالیا: جزایر ویتساندی Whitsunday Islands و بکر ترین سواحل استرالیا

جزایر ویتساندی Whitsunday Islands مجموعه ای از 74 جزیره استوایی خیره کننده هستند که در سفر به استرالیا، باید آن ها را دید. این جزایر نزدیکی سواحل کویینزلند Queensland واقع شده اند. این جزیره ها بخاطر سواحل بسیار زیبا (بویژه ساحل وایت هیون Whitehaven) و این که تقریبا بدون سکنه هستند شهرت دارند. چندین هتل و مرکز اقامتی تفریحی در این جزایر وجود دارند که می توان به وسیله قایق از آنها دیدن کرد.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : جزایر ویتساندی Whitsunday Islands و بکر ترین سواحل استرالیا

تماشایی ترین نقاط استرالیا : دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef، شگفتی طبیعی در معرض تهدید

دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef بزرگ ترین دیواره مرجانی در جهان و یک شگفتی طبیعی منحصر به فرد است که نباید در سفر به استرالیا، دیدن آن را نادیده گرفت. انجام دادن غواصی آزاد در این نقطه شگفت انگیز، یک تجربه فوق العاده است؛ اما اگر کمی ولخرجی کنید و با هلی کوپتر آن را از بالا تماشا کنید، می توانید به طور کامل و عالی از دیدن این شگفتی طبیعی لذت ببرید. بسیار مهم است که بدانید دانشمندان دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef را در خطر می دانند. بنابراین بهتر است تا دیر نشده برای بازدید از این نقطه طبیعی خارق العاده به کشور استرالیا سفر کنید؛ زیرا تا چند دهه دیگر ممکن است هیچ چیزی از آن باقی نماند. یکی از مهم ترین عوامل نابودی دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef، آلودگی آب ها و مقدار بالای اکسی بنزن موجود در کرم های ضد آفتاب و روغن های پوستی گردشگران است. بنابراین توصیه می کنیم هنگام خریدن کرم ضد آفتاب خود، مواد اولیه روی برچسب کرم ها را بخوانید و مطمئن شوید که اکسی بنزن در این فهرست وجود ندارد.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : دیواره بزرگ مرجانی Great Barrier Reef، شگفتی طبیعی در معرض تهدید

تماشایی ترین نقاط استرالیا : سیدنی Sydney، کلان شهر چند فرهنگی استرالیا

یکی دیگر از بایدها در سفر به استرالیا، دیدن سیدنی است! سیدنی Sydney بزرگ ترین شهر استرالیا محسوب می شود و با شهر ملبورن در یک رقابت مستقیم قرار دارد. شهر سیدنی یک مرکز اقتصادی، فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم و قدرتمند است که شهر های ساحلی کوچک و فوق العاده ای در اطراف آن قرار گرفته اند. بنابراین می توانید هفته ها در این شهر وقت بگذرانید و مطمئن باشید که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارند. شهر سیدنی Sydney به طور مداوم در فهرست بهترین شهر های جهان برای زندگی کردن قرار می گیرد.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : سیدنی Sydney، کلان شهر چند فرهنگی استرالیا

تماشایی ترین نقاط استرالیا : اولورو Uluru و آوت بک Outback، وسیع، خالی و خیره کننده

منطقه آوت بک Outback یکی از منحصر به فرد ترین مناطق کشور استرالیا به شمار می رود؛ زیرا خالی از زندگی، بی انتها و فوق العاده زیبا و خیره کننده است و بد نیست که در سفر به استرالیا تجربه حضور در آن را داشته باشید. خاک سرخی که از شاخصه های مهم منطقه آوت بک Outback است، در چنان منطقه وسیعی امتداد می یابد (مناطق شمالی، مرکزی و غربی استرالیا) که شما می توانید بیش از 20 ساعت در آن رانندگی کنید، بدون آن که حتی یک انسان ببینید. صخره بسیار مشهور اولورو Uluru تقریبا در مرکز کشور استرالیا واقع شده و برای قرن ها توسط بومیان این کشور مورد پرستش قرار می گرفته است. سایر نقاط تماشایی در آوت بک Outback، صخره های کاتا جوتا Kata Tjuta و پارک ملی کینگز کنیون King’s Canyon National Park می باشد. در این پارک، مسیر های عالی برای تپه نوردی و کوه نوردی وجود دارند که با دره ها و گلوگاه هایی با خاک سرخ رنگ احاطه شده اند و مناظر خیره کننده ای را به وجود آورده اند.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : اولورو Uluru و آوت بک Outback، وسیع، خالی و خیره کننده

تماشایی ترین نقاط استرالیا : جزیره فریزر Fraser Island و سواحل بسیار دیدنی

جزیره فریزر Fraser Island که در نزدیکی شهر بریزبین Brisbane واقع شده است و بزرگ ترین جزیره ماسه ای روی سیاره زمین به شمار می رود، یک منطقه طبیعی خارق العاده دیگر در کویینز لند Queensland است. جزیره فریزر Fraser Island بخاطر سواحل ماسه سفید بسیار زیبایش و امکان رانندگی ساحلی شهرت دارد. این جزیره همچنین به لطف شکل های صخره ای و ماسه ای خارق العاده و بی شمارش، علاقمندان به زمین شناسی را به سوی خود جذب می کند. برای مثال The Pinnacles و The Cathedrals. در نهایت، کشتی به گل نشسته مجلل و مشهور S.S. Maheno، که بعد از یک طوفان در سال 1936، رها شد، یک نقطه تماشایی دیگر در این جزیره است که حتما باید از آن بازدید کنید.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : جزیره فریزر Fraser Island و سواحل بسیار دیدنی

تماشایی ترین نقاط استرالیا : ملبورن Melbourne، دومین شهر قدرتمند استرالیا

در سفر به استرالیا بد نیست که ملبورن را نیز ببینید! ملبورن Melbourne دومین شهر بزرگ استرالیا و رقیب درجه یکی برای شهر سیدنی Sydney به شمار می رود. وقتی از هر دو این شهر ها دیدن کنید، متوجه دلیل این رقابت خواهید شد. هر دو این شهر ها مراکز اقتصادی و فرهنگی هستند که اندازه هایی مشابه دارند و هر دو آنها مهاجرین از سرتاسر جهان را پذیرفته اند و همه اینها به لطف اقتصاد قدرتمند و کیفیت درجه یک زندگی در این شهر ها صورت گرفته است. نمی توان بین این دو شهر، یکی را انتخاب کرد. تنها می توانیم اینگونه بگوییم که ملبورن Melbourne دارای زندگی شبانه و موزه های بهتری است و سیدنی Sydney سواحل، آب و هوا و پارک های ملی بهتری دارد.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : ملبورن Melbourne، دومین شهر قدرتمند استرالیا

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پارک ملی کاکادو Kakadu National Park، بهترین پارک های ملی استرالیا

پارک ملی کاکادو Kakadu National Park یک منطقه طبیعی عالی در منطقه شمالی استرالیا است که مملو از مسیر های تپه نوردی و کوه نوردی و حیات و حش شگفت انگیز می باشد. این پارک یک مکان ایده آل برای تماشای کروکودیل ها، بدون خورده شدن توسط آنها، به شمار می رود و همینطور یک مکان فوق العاده برای تماشای گونه های پرندگان استرالیایی.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پارک ملی کاکادو Kakadu National Park، بهترین پارک های ملی استرالیا

تماشایی ترین نقاط استرالیا : تاسمانی Tasmania، جنوبی ترین جزیره

جزیره تاسمانی Tasmania جنوبی ترین نقطه در استرالیا محسوب می شود و بیشتر بخاطر مناظر خیره کننده اش شهرت دارد. این جزیره که مانند سایر نقاط استرالیا، جمعیت بسیار کمی دارد، یکی از بهترین مناطق این کشور برای تپه نوردی و کوه نوردی به شمار می رود. جزیره تاسمانی Tasmania همچنین بخاطر حیات وحش خود، بویژه جانوری به نام شیطان تاسمانی Tasmanian devil مشهور است.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : تاسمانی Tasmania، جنوبی ترین جزیره

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پرث Perth، شهری مناسب زندگی

پرث Perth چهارمین شهر بزرگ استرالیا و بزرگ ترین منطقه شهری در بخش غربی این کشور محسوب می شود. پرث Perth نیز مانند سیدنی Sydney و ملبورن Melbourne، با درجه بالای امکانات شهری و درصد بالای فعالیت های فرهنگی، امتیاز بسیار خوبی در بین شهر های جهان دارد. این شهر همچنین دارای مناطقی است که به عنوان میراث معماری حفاظت شده شناخته شده اند، بویژه منطقه فریمنتل Freemantle. شهر پرث Perth یک شهر بسیار جذاب است که بهتر است از آن بازدید کنید تا حیات وحش غرب استرالیا را نیز تجربه نمایید.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پرث Perth، شهری مناسب زندگی

تماشایی ترین نقاط استرالیا : گلد کوست Gold Coast، بهشت موج سواران Surfers Paradise

گلد کوست Gold Coast یک شهر ساحلی بسیار زیبا و پر انرژی در کویینزلند Queensland است و شناخته شده ترین منطقه آن، سرفرز پردایس Surfers Paradise یا بهشت موج سواران می باشد. جالب اینجاست که این منطقه واقعا بهشت موج سواران محسوب می شود و نام آن کاملا با مسماست. گلد کوست Gold Coast یک مکان عالی برای انجام انواع فعالیت های ساحلی از جمله موج سواری می باشد. وقتی به استرالیا سفر می کنید و به گلد کوست Gold Coast می روید، انجام دادن یکی از ورزش های ملی استرالیا بویژه موج سواری کاملا الزامی است و مربی های موج سواری در این شهر به تعداد زیاد موجود هستند. این شهر یک زندگی شبانه پر انرژی و جوی پر آرامش و عالی دارد.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : گلد کوست Gold Coast، بهشت موج سواران Surfers Paradise

تماشایی ترین نقاط استرالیا : جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road، یک جاده با زیبا ترین چشم انداز

جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road در ایالت ویکتوریا یکی از خوش منظره ترین جاده های کشور استرالیا به شمار می رود. صخره های پر شیب و سواحل بسیار زیبا که بین این صخره ها قرار گرفته اند، بیشترین چشم انداز های این جاده را تشکیل می دهند و یک نقطه عالی برای تپه نوردی و دوچرخه سواری کوهستان را برای بازدید کنندگان فراهم می آورند. مشهورترین نقطه این جاده، دوازده صخره آپوستل Twelve Apostles هستند؛ دوازده صخره خارق العاده که بخاطر شکل های غیر معمولشان شهرت پیدا کرده اند. تماشای این صخره ها بسیار لذت بخش است؛ اما انبوه توریست ها از آن ها بازدید می کنند و به همین دلیل به آن اندازه که تصور می کنید رمانتیک نیستند.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : جاده بزرگ اقیانوسی Great Ocean Road، یک جاده با زیبا ترین چشم انداز

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پارک ملی کالباری Kalbarri National Park، دور افتاده و زیبا

پارک ملی کالباری Kalbarri National Park که یکی از زیبا ترین پارک های ملی غرب استرالیا است، یک ایستگاه عالی برای توقف در استرالیای غربی به شمار می رود و دارای مسیر های فوق العاده تپه نوردی و کوه نوردی و سواحل منزوی و خلوت می باشد. در این پارک همچنین می توانید گلوگاه ها و دره های رودخانه ای خیره کننده و صخره های بسیار جذاب و بی شمار را مشاهده کنید. اگر می خواهید کم گردشگر ترین نقاط استرالیای غربی را ببینید، بهتر است حتما سری به پارک ملی کالباری Kalbarri National Park بزنید.

تماشایی ترین نقاط استرالیا : پارک ملی کالباری Kalbarri National Park، دور افتاده و زیبا

چیز هایی که قبل از سفر به استرالیا باید بدانید

استرالیایی ها عاشق انواع غذا های خود هستند؛ از جمله انواع گوشت (گوشت کانگورو، گاو، شترمرغ استرالیایی، والابی و حتی شتر و کروکودیل) که می بایست طعم همگی آنها را بچشید. آنها بخشی از طبیعت استرالیا هستند و کیفیت گوشت های این کشور معمولا در سطح درجه یک جهانی است. استرالیایی ها ملتی هستند که روی انجام ورزش های مختلف تمرکز دارند و ورزش کردن بخش بسیار مهمی از زندگی روزانه آنها را تشکیل می دهد. فرهنگ بومی در استرالیا مورد مناقشه های بسیار است. ممکن است موارد بسیار بدی در مورد آنها بشنوید (چیز هایی مثل نوشیدن الکل و چاقی بیش از حد)؛ اما چیز های بسیار خوب هم در مورد آنها خواهید شنید (مثلا فرهنگ و توانایی زنده ماندن در شرایط سخت). بهتر است خودتان به این کشور بروید و با سفر به نقاط دور افتاده و ارتباط برقرار کردن با مردم بومی این کشور، در مورد آنها قضاوت کنید. مردم استرالیا بسیار اجتماعی و خونگرم هستند. آنها در همه جشن ها و فستیوال های فرهنگی شرکت می کنند و همیشه در حال شرکت در میهمانی و ارتباط برقرار کردن با سایرین در بارها و رستوران های محل زندگی شان هستند. آنها به کشور خود افتخار می کنند و هرگز نباید به روی آنها بیاورید که در گذشته، محلی برای محکومان و تبعیدیانی که از بریتانیا به این جزیره می آمده اند بوده است. زیرا کشور و فرهنگ آنها به شدت تغییر کرده است و هم اکنون آنها خود را از همه لحاظ، الگویی برای سایر کشور ها می دانند؛ که البته این نکته کاملا منطقی و درست است.

چیز هایی که قبل از سفر به استرالیا باید بدانید

نکات مهم برای سفر به استرالیا

اگر می خواهید از یک شهر به یک شهر دیگر بروید، هواپیماها اصلی ترین وسایل نقلیه در استرالیا هستند. زیرا مسافت بین شهر ها آنچنان زیاد است که رانندگی کردن هشت ساعته، یک سفر کوتاه محسوب می شود. این کشور دارای یک خط هوایی بزرگ و مشهور به نام کانتاس Qantas است و چندین شرکت کوچک تر که با قیمت های پایین تر شما را از یک شهر به شهر دیگر جابجا می کنند. وقتی تابلوی خطر کروکودیل ها یا کوسه ها یا عروس های دریایی را می بینید، سعی نکنید ادای قهرمان ها را در بیاورید و آن تابلو ها را نادیده بگیرید. استرالیا یکی از کشور های دنیا با بیشترین تعداد گونه های خطرناک حیات وحش است و به طور مداوم، اخباری از گردشگرانی که به طور احمقانه ای، توسط این حیوانات کشته یا خورده می شوند به گوش می خورد. استرالیا کشوری پر از تابلو های مختلف و قوانین متعدد است و پیروی کردن از این قوانین بسیار مهم است تا دچار دردسر نشوید. وقتی یک شب از سفر خود را با استرالیایی ها می گذرانید، حتما آنها را به چیزی مهمان کنید؛ زیرا این کار یک روش معمول در برقراری روابط اجتماعی و جشن و پایکوبی در استرالیا به شمار می رود. به این نکته توجه کنید که در استرالیا در مقایسه با سایر کشور ها قوانین سفت و سختی در مورد نوشیدن و سیگار کشیدن وجود دارد.

نکات مهم برای سفر به استرالیا

نتیجه گیری نهایی در مورد سفر به استرالیا

این کشور دارای پارک های ملی خیره کننده، سواحل زیبا و سایر مناظر طبیعی خارق العاده است. همچنین برخی از بهترین شهر های جهان برای زندگی و مردمی بسیار اجتماعی و اهل تفریح و خوش گذرانی. در عین حال، دو نکته منفی در مورد این کشور وجود دارد. نکته اول، قیمت های بسیار بالاست و نکته دوم، مسافت های طولانی که باعث می شود نتوانید از همه نقاط دیدنی بازدید کنید یا برخی از نقاط را در برنامه ریزی سفرتان بگنجانید. سرزمین "اون پایینا" down under یک سرزمین منحصر به فرد و وسیع است که بازدید از آن همیشه فوق العاده است. یک سفر به این کشور برای دیدن تمامی زیبایی های آن کافی نیست و بعد از ترک کردن استرالیا، دلتان برای مناظر بی انتهای آن، مردم دوست داشتنی، غذا های خوش طعم و سواحل عالی آن تنگ خواهد شد.

نتیجه گیری نهایی در مورد استرالیا

برچسب ها
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار