gardeshban.ir

گزارش/
رییس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: حجم تخلفات در نوروز امسال کاهش داشته چون سفرهای خارجی و تخلفات مرسومی که هر سال به این بهانه اتفاق می‌افتاد کمتر شده است، با این حال او به دو مورد تخلف بزرگ اشاره کرد که صدها ایرانی را در تعطیلات نوروز به دردسر انداخت.
کد خبر: ۱۱۹۴۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
حرمت‌الله رفیعی گفت: در روزهای نخست تعطیلات نوروز گزارش شد پرواز نزدیک به یک هزار مسافر ایرانی به ترکیه بلاتکلیف مانده چون هواپیمای ترکیه‌ای که قرار بود این مسافران را جابه‌جا کند، مجوز پرواز نداشته و آژانس ایرانی هم با نادیده گرفتن قوانین داخلی، به فروش چنین توری اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: اگر پیگیری‌های انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و همکاری و بزرگواری مسؤولان سازمان هواپیمایی نبود، در همان ابتدای تعطیلات، سفر هوایی نزدیک به هزار نفر مسافر بلاتکلیف می‌ماند.

رفیعی که پیش‌تر تخلف ایرلاین ترک را محرز دانسته و برخورد با آن را خواستار شده بود، درباره برخورد با آژانس ایرانی که تور بدون پرواز فروخته بود، گفت: یقیناً سازمان هواپیمایی یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این موضوع خاصِ سودجویی، به تنهایی نمی‌توانند مقابله کنند اما اگر اختیار لغو مجوزها با بخش خصوصی بود حتی یک لحظه هم معطل نمی‌کردیم.

او به یک مورد سودجویی کلان دیگر اشاره کرد که پرونده آن درحال پیگیری قضایی است و درباره آن توضیح داد: در تعطیلات نوروز شخصی با جعل نام یک شرکت معتبر خارجی به فروش کذب خدمات عمده هتلی در ترکیه به شرکت‌های ایرانی اقدام کرده بود که هم آژانس‌ها و هم تعداد زیادی از مسافران ایرانی را سرگردان کرد و آن‌ها را در ترکیه بدون جای خواب گذاشت. این پرونده درحال پیگیری قضایی است.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همچنین بیشترین تخلفات صورت گرفته در تعطیلات نوروز ۹۸ را به گران فروشی بلیت هواپیما به ویژه در مسیرهای داخلی مربوط دانست و شایع ترین مصداق آن را بلیت اهواز در بحران سیل ذکر کرد که صدای اعتراض نماینده مردم این کشور را نیز بلند کرده بود.

وی گفت: به طور کل حجم تخلفات امسال به اندازه سال‌های گذشته نبود که شاید بی‌رونق بودن سفرهای خارجی از دلایل آن باشد. ضمن این‌که تیپ مسافرانی که نوروز امسال به سفرهای خارجی رفتند کمی متفاوت از هر سال بود و دقت بیشتری در خریدها صورت گرفته بود.

رفیعی درباره افزایش سفرهای زمینی به خارج از کشور با توجه به گرانی بلیت پروازها و نوسان ارز، اظهار کرد: سفرهای خارجی به طور کل امسال کمتر از هر سال بود، حتی حجم سفرهای زمینی هم کمتر شده بود اما همین تغییر گرایش، برخی مسؤولان را به این ایده رسانده که از سفرهای زمینی مردم به خارج از کشور و معطلی آن‌ها پشت مرزها درآمد کسب کنند. واقعاً متاسفم که مردم توان اقتصادی خود را از دست داده‌اند و به خارج از کشور زمینی سفر می‌کنند و حالا یکسری از مسؤولان می‌خواهند از چند ساعت معطلی آن‌ها در مرزها پول دربیاورند. درحالی که وظیفه ما عزتمند کردن مردم در سفرهای خارجی و داخلی است، نه آن‌که از کاستی‌ها بهره‌برداری کنیم.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار