gardeshban.ir

مشهد را اگر نتوانیم مهمترین و پرتردد ترین مقصد سفر در کشور بدانیم، حداقل می توانیم از آن به عنوان پرتردد ترین مسیر سفرهای قطاری یاد کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۶۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
 سالانه گردشگران داخلی و البته خارجی بسیاری به این شهر سفر می کنند و همین مسئله باعث شده تا آمار ورودی گردشگران داخلی و خارجی به این شهر بسیار زیاد باشد. طبق آماری که در سال 97 اعلام شد در سال 96 بیشتر از 31 میلیون گردشگر به شهر مشهد سفر کرده اند. این آمار نشان از رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

بیشتر سفرها به مقصد مشهد

از آمار سفرها به شهر مشهد می توان به این نتیجه رسید که ناوگان های حمل و نقل هوایی و زمینی به مقصد مشهد در وضعیت خوبی قرار دارند. یکی از راه های سفر که اقشار مختلف جامعه از آن برای رسیدن به مشهد استفاده می کنند قطار است.

این روزها تنوع زیادی از قطارها به مقصد راه آهن مشهد موجود هستند و همین مسئله باعث شده خرید بلیط قطار به یکی از آسان ترین روش های سفر به مشهد تبدیل شود. علاوه بر این در سال های اخیر مسیرهای ریلی زیادی از شهرهای سراسر کشور به مشهد متصل شده و باعث شده تا هموطنان عزیز بتوانند از هر جای ایران و با هزینه ای مناسب به این شهر پرطرفدار سفر کنند.



در ادامه به مهمترین و پرترددترین مسیرهای ریلی کشور که به مشهد منتهی می شوند اشاره می کنیم.

مسیر قطار تهران مشهد و بالعکس

شلوغ ترین، پرتردد ترین و البته متنوع ترین مسیر ریلی کشور مسیر قطار تهران مشهد است. متنوع از این جهت که شما می توانید بلیط انواع قطار با قیمت ها و امکانات مختلف را در این مسیر رزرو کنید.

البته قطار تهران مشهد در مسیر خود در شهرهای پر اهمیتی هم توقف دارد. شهرهای سمنان، شاهرود، نقاب و نیشابور شهرهایی هستند که قطار تهران مشهد در آن ها توقف می کند.

مسیر قطار اصفهان مشهد

یکی دیگر از مسیرهای پراهمیت منتهی به مشهد مسیر اصفهان مشهد است. در این مسیر هم شاهد فعالیت قطار های بسیار خوبی هستیم. قطار نور، قطار غدیر و قطار غزال بهترین قطارهای مسیر اصفهان مشهد هستند. مشهد و اصفهان فاصله ای 1484 کیلومتری با یکدیگر دارند و با این وجود سفر با قطار نسبت به سفر با اتومبیل شخصی گزینه منطقی تری به نظر می رسد.

مسیر قطار تبریز مشهد

فاصله شهرهای مشهد و تبریز هم در حدود 1515 کیلومتر است. با این وجود اگر بخواهید با اتومبیل شخصی بین این دو شهر سفر کنید مسیر سختی در پیش خواهید داشت. احتمالا مهمترین دلیلی که اکثر مسافران بین این دو شهر بلیط قطار تبریز مشهد را به عنوان اولین گزینه سفر انتخاب می کنند نیز همین است.

مسیر قطار کرج مشهد
با توجه به اینکه کرج یکی از پرجمعیت شهرهای کشور و در لیست کلانشهرهای ایران قرار دارد عجیب نیست اگر بدانید که مسیر قطار کرج مشهد هم به عنوان یکی از پرطرفدارترین مسیرهای ریلی کشور به حساب می آید. قطارهای الوند، فدک و نور برخی از قطارهای فعال در مسیر کرج مشهد هستند.

طولانی ترین مسیر ریلی کشور، مسیر قطار اهواز مشهد

مسیر قطار اهواز مشهد نه تنها به عنوان یکی از مسیرهای اصلی و پراهمیت منتهی به مشهد شناخته می شود بلکه طولانی ترین مسیر قطاری کشور هم به شمار می رود. با استفاده از قطار بیش 24 ساعت طول می کشد تا از اهواز به مشهد برسید، با این وجود قطار یکی از گزینه های اصلی مسافرانی است که قصد سفر به شهر مشهد را دارند.

مسیر قطار شیراز به مشهد

شاید باعث تعجب باشد اگر بگوییم ایستگاه راه آهن شیراز در سال 90 تاسیس شده است. البته برای چنین شهری جای تعجب دارد که اینقدر دیر صاحب ایستگاه راه آهن شود. البته اکنون ایستگاه راه آهن شیراز با مساحت 67 هکتاری اش به عنوان بزرگترین و مجهزترین ایستگاه راه آهن کشور به حساب می آید.

از زمانی که شیراز صاحب ایستگاه راه آهن شده، بلیط قطار شیراز مشهد هم در لیست پرفروش ترین مسیرهای ریلی کشور قرار گرفته است. نکته جالب دیگر این است که حدود 22 الی 24 ساعت طول می کشد تا با استفاده از قطار از شیراز به مشهد برسید، اما با این وجود بلیط قطار این مسیر فروش خوبی دارد.


مسیر قطار رشت مشهد - جدیدترین مسیر ریلی منتهی به مشهد

مسیر قطار رشت مشهد یکی از مسیرهایی بود که در اسفند 97 آغاز به فعالیت کرد. از سرعت فروش بلیط های این مسیر می توانست فهمید که مردم منتظر بودند تا این مسیر قطاری شروع به فعالیت کند. در حال حاضر جدیدترین مسیر ریلی کشور که به شهر مشهد منتهی می شود مسیر قطار رشت مشهد است، مسیری زیبا در دل جنگل که می توانید در مسیر سفر خود نیز از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

البته مسیرهای ریلی دیگر هم وجود دارند که به مشهد منتهی می شوند و ما تنها آن هایی را معرفی کردیم که از تردد، شهرت و اهمیت بیشتری برخوردارند. برخی دیگر از مسیرهای ریلی کشور به مشهد منتهی می شوند عبارتند از:

مسیر قطار قم مشهد
مسیر قطار زنجان مشهد
مسیر قطار قزوین مشهد
مسیر قطار کرمان مشهد
مسیر قطار بندرعباس مشهد
مسیر قطار یزد مشهد
مسیر قطار زاهدان مشهد
مسیر قطار خرمشهر مشهد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار