gardeshban.ir

در پی بارش‌های اخیر/
در پی بارش‌های اخیر در یزد شاهد تخریب بناهای تاریخی و ریزیش دیوارهای خانه‌های تاریخی بودیم چنانکه تاکنون ۹ و نیم میلیارد تومان به میراث فرهنگی این استان خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مصطفی فاطمی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد) با اشاره به افزایش شدت بارندگی‌ها طی روزهای اخیر گفت: از روز پنجشنبه تاکنون تمام مرخصی نیروهای سازمان لغو شده است و بازدیدهای لازم از پشت بام‌ها و ناودان‌های بناهای تاریخی انجام شده است.

به گفته او، بر اثر بارندگی‌های اخیر آسیب‌های زیادی متوجه میراث فرهنگی استان یزد نشده است و فقط شاهد ریزش چند دیواره از چند خانه بودیم که خسارت زیادی ندیده‌اند. این دیواره‌های پشت بام و ناودان‌های ایستاده که ریزش کردند در عرصه بافت تاریخی یزد نبود و در حریم آن قرار دارد. البته با توجه به بارندگی‌های گذشته، بارندگی‌ها آسیب‌های زیادی وارد نکرده است.

برخی مسئولان در گفتگو با رسانه‌ها از نفوذ آب به خانه بافقی خبر داده بودند که فاطمی دراین خصوص گفت: خانه‌ای که از آن به عنوان خانه وحشی بافقی یاد می‌شود، خانه اصلی وحشی بافقی نیست چراکه حدود ۲۰ سال پیش خانه بافقی توسط شهرداری تخریب شده بود اکنون نیز خانه‌ای قدیمی را به نام و یاد وحشی بافقی گذاشته‌اند. اکنون نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری از نفوذ آب در آن انجام شده.

فاطمی با اشاره به خسارت‌های وارده طی دو ماه اخیر به میراث فرهنگی گفت: بر اثر بارندگی‌های اسفند ماه ۹۷،  حدود ۷ میلیارد تومان به میراث فرهنگی یزد خسارت وارد شد و تاکنون نیز بر اثر بارندگی نوروز ۹۸، ۲ و نیم میلیارد تومان خسارت به میراث فرهنگی وارد شده است. این خسارت‌ها متوجه ریزش سقف ۱۰ تا ۱۲ سقف و تخریب کامل ۳ خانه می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار