gardeshban.ir

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به برقراری مجدد پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس پایتخت ونزوئلا اعلام کرد که این موضوع نمونه مشخص دخالت ایران در آمریکای جنوبی است و به نفع آمریکا و مردم آن منطقه نیست.
کد خبر: ۱۲۱۳۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

نخستین پرواز مستقیم تهران – کاراکاس، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ از سوی شرکت هواپیمایی ماهان، تهران را به مقصد کاراکاس ترک کرد. شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ در فهرست تحریم آمریکا قرار گرفته است.

یورونیوز نوشت: مایک پمپئو در گفتگو با بخش انگلیسی VOA با طرح دوباره ادعای مضحک حمایت ایران از تروریسم گفت: بدون شک پول ایران در آمریکای جنوبی برای مقاصد بدخواهانه مثل حمایت از حزب الله و تروریسم در سراسر منطقه صرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در مورد برقراری پرواز مستقیم بین کاراکاس و تهران گفت: «آن روز دیدید که پرواز مستقیمی از تهران به کاراکاس انجام شد. این، دخالت در آمریکای جنوبی است. این مسئله در راستای منافع بهینه مردم آمریکای جنوبی نیست و ایالات متحده، آماده است.»

اظهارات ایران ستیزانه وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا با واکنش وزارت خارجه کشورمان همراه شد. عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران این اظهارات را «مضحک» خواند و گفت: «آمریکای ترامپ‌ می‌خواهد همچون قرن نوزدهم، آمریکای لاتین را تبدیل به حیاط خلوت خود کند؛ غافل از اینکه ملت‌های جهان و آمریکای لاتین بیدار شده‌اند و چرخ زمان به عقب باز نمی‌گردد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین به حضور نیروهای ایرانی در کاراکاس برای «بهبود سیستم آب و برق» اشاره کرد و گفت: «در حالی که به درخواست دولت ونزوئلا متخصصان ایرانی تلاش می کنند به بهبود سیستم آب و برق در آن کشور کمک کنند، آمریکا ۳۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی ونزوئلا را غارت کرده و ملت آن را آماج تروریسم اقتصادی خود قرار داده است و از آنها می‌خواهد یا علیه دولت مشروع خود شورش نمایند یا گرسنگی بکشند.»




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار