gardeshban.ir

۲۰۱۷ اولین سال بدون حادثه در حمل‌ونقل هوایی پس از ۷۲ سال بود. اتفاقی که باعث خوشحالی کارشناسان هوایی شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
۲۰۱۷ اولین سال بدون حادثه در حمل‌ونقل هوایی پس از ۷۲ سال بود. اتفاقی که باعث خوشحالی کارشناسان هوایی شد. هواپیماهای مدرن با فناوری‌های جدید و رعایت اصول ایمنی باعث شده تا حمل‌ونقل هوایی امن‌ترین و سریع‌ترین روش حمل‌ونقل باشد.

اما ممکن است برای مسافران کنجکاو همچنان این سؤال مطرح باشد که امن‌ترین صندلی هواپیما کدام است؟ درست است که احتمال خطر بسیار پایین آمده، اما درصورتی‌که خطری متوجه هواپیما باشد امن‌ترین صندلی هواپیما در چه قسمتی قرار دارد؟

در این مطلب می‌خواهیم امن‌ترین صندلی هواپیما را به شما معرفی کنیم که طبق آمار در تصادفات و سوانح هوایی کمتر در معرض خطر خواهد بود.

فنّاوری‌های جدید و تجهیزات مدرن امنیت پرواز را بالابرده‌اند و آمار سوانح هوایی به طرز چشمگیری کاهش پیداکرده است. به‌طور مثال، در سال ۲۰۱۶ آمار تلفات سوانح هوایی در ایالات‌متحده صفر بود! یعنی هیچ‌کس در طول یک سال در سوانح هوایی فوت نکرده است. سال ۲۰۱۷، امن‌ترین سال سفر هوایی لقب گرفت و کارشناسان تخمین می‌زنند که احتمال اینکه یک مسافر در پرواز کشته شود یک در چند میلیون است؛ اما کسانی که هنوز نگران پرواز با هواپیما هستند شاید مشتاق باشند بدانند که امن‌ترین صندلی هواپیما کدام صندلی است. به گفته الیسون دوکت، سخنگوی اداره هوانوردی فدرال این صندلی به نوع تصادف هواپیما بستگی دارد: «هر تصادف هوایی در نوع خود منحصربه‌فرد است. در سوانح هوایی ممکن است هواپیما ناگهان سقوط کند، در آب فرود بیاید یا به مانعی برخورد کند. در این صورت هیچ صندلی‌ای امن نیست.

بی‌خطرترین صندلی هواپیما

تحلیلگران برای یافتن ایمن‌ترین محل برای استقرار در هواپیما در سال ۲۰۱۲ یک بوئینگ ۷۳۷ را که در بیابان‌های مکزیک دچار سانحه شده بود را مورد تحلیل قراردادند و دریافتند صندلی‌های A7 که نزدیک به دماغه بودند به بیش از ۱۵۰ متر دورتر از محل حادثه پرتاب‌شده‌اند و درنتیجه چنان چه فردی بر روی این صندلی‌ها مستقرشده باشد به‌طورقطع جانش را ازدست‌داده است.

اما پس از بررسی‌های گسترده و تحلیل‌های کارشناسی این گروه دریافتند با توجه به اینکه بیشترین سوانح هوایی در قسمت دماغه هواپیما رخ می‌دهد قسمت انتهایی این پرنده غول‌پیکر ایمن‌ترین بخش آن خواهد بود و از سویی دیگر به درب‌های خروج اضطراری نیز دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری وجود دارد.

البته ذکر این نکته مهم است که تنها در صورتی قسمت انتهای هواپیما ازلحاظ ایمنی به دیگر بخش‌های برتری دارد که سانحه هوایی از بخش جلویی و دماغه رخ دهند در غیر این صورت تقریباً میزان آسیب‌دیدگی سرنشینان در هنگام این حوادث با نحو دیگری یکسان خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار