gardeshban.ir

جاذبه ها و زیبایی های مجارستان فقط محدود به بوداپست پایتخت این کشور نیست.
کد خبر: ۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
جاذبه ها و زیبایی های مجارستان فقط محدود به بوداپست پایتخت این کشور نیست. در این کشور شهرهای جذاب زیادی هست که بازدید از هر کدام از آن ها شما را با دنیای جدیدی از معماری ها و جاذبه ها آشنا می کند.

شهر پچ (Pécs) در جنوب غربی مجارستان، پنجمین شهر بزرگ کشور و مملوء از جاذبه هایی ست که بازدید از آن ها آرزوی خیلی از گردشگران دنیاست.

کافیست سری به اولد تاون یا قسمت قدیمی شهر پچ بزنید تا دنیایی از تاریخ و معماری در جلوی چشمانتان به نمایش در بیاید.

در بخش شمال غربی قسمت قدیمی شهر، بنایی جذاب با ویژگی های خارق العاده ی معماری نظرتان را جلب می کند: کلیسای جامع سنت پیتر (Cathedral of St. Peter).

در شهرهای اروپا معمولا برای ساخت کلیساهای جامع از جذاب ترین معماری ها و تزئینات استفاده می شود تا بنایی شگفت انگیز با جذابیت های ظاهری خلق شود، کلیسای جامع سنت پیتر هم از این قانون مستثنی نیست.

این کلیسا در سال ۱۰۰۹ بر روی ویرانه های یک کلیسای باستانی رومی درست شد و مثل بیشتر جاذبه های تاریخی مجارستان برای ساختش ار فرهنگ های مختلفی تاثیر گرفته شده است.

تاریخچه کلیسای جامع سنت پیتر

قدمت کلیسای جامع سنت پیتر به قرن ۱۱ برمی گردد و ترکیبی از شیوه های معماری و آثار هنری قرن نوزدهمی است. در واقع، بنای اولیه ی این کلیسا در قرن ۱۱ یعنی در زمان حکومت دومین پادشاه مجارستان، پیتر اورسلو، ساخته شد.

در قرن ۱۶ بعد از حمله ی ترک ها این کلیسا مدتی به مسجد تبدیل شد اما بعد از پس گرفتن کنترل شهر در سال ۱۶۸۶ دوباره کلیسا شد. بیشتر بخش هایکلیسای جامع سنت پیتر بعد از حمله ی مغول ها ویران شد.

تا اینکه بعد از سال ها غفلت و فراموشی در سال ۱۸۹۱ نوسازی و تبدیل به بنای باشکوهی شد که امروز می بینیم. در داخل این کلیسا آثار هنری و مذهبی از تاریخ مجارستان جمع آوری و به نمایش گذاشته شده است.

کلیسای جامع سنت پیتر,تاریخچه کلیسای جامع سنت پیتر,عکس های کلیسای جامع سنت پیتر نمای داخلی کلیسای جامع سنت پیتر

کلیسای جامع سنت پیتر از ۴ کلیسای کوچک و یک دخمه تشکیل شده که قدیمی ترین قسمت این مجموعه است. در واقع، این کلیسا ۴ کلیسای کوچک دارد که قدمت آن ها به دهه ۱۳۰۰ برمی گردد اما فقط ۲ تا از آن ها به روی گردشگران باز است.

در چهار گوشه ی این کلیسا ۴ برج بلند هست که جذابیت خاصی را برای نمای کلی کلیسا به وجود آورده اند. دخمه و کلیساهایی که در زیر هر کدام از این برج ها هستند

جذاب ترین بخش های این مجموعه برای تماشا هستند به خصوص که در آن ها نقاشی های جذابی به کار رفته که بیشتر آن ها به دست هنرمندان معروف مجارستانی مثل «کارولی لوتز» خلق شده اند.

مدتی وقت بگدارید و این کلیسای خیره کننده را تحسین کنید.

این کلیسای جامع در قرن ۱۹ توسط معمار فردریک طراحی شد. برعکس نمای بیرونی برای طراحی داخلی از معماری گوتیک استفاده شده است.

بر روی در و دیوارهای کلیسا نقاشی های جذابی می بینید که تزئیناتی تماشایی را برای کلیسا به ارمغان آورده اند. در این بنا برای طراحی داخلی و خارجی از شیوه های معماری زیادی استفاده شده است.

به سراغ کلیساهای کوچک تر مجموعه بروید و آثار هنری آن ها را به دقت تماشا کنید.


بازدید از موزه را هم از قلم نیندازید، این موزه در نزدیکی کلیسای جامع قرار دارد و یکی از بهترین مجموعه مجسمه های رومانسک اروپای مرکزی در آن به نمایش در آمده است.

در این موزه شانس این را دارید تا تکه هایی از نقاشی های اولیه ای که در روی در و دیوار این کلیسا نقش بسته بود را هم ببینید.

کلیسای جامع سنت پیتر,عکس های کلیسای جامع سنت پیتر,عکس های کلیسای جامع سنت پیترکلیسای جامع سنت پیتر در قرن ۱۹ توسط معمار فردریک طراحی شد

بازدید از کلیسای جامع سنت پیتر

کلیسای جامع سنت پیتر در بیرون مرکز شهر و در میدان Szent István قرار دارد، این میدان در قرون وسطی مرکز خرید شهر بود و با وجود تعداد زیادی مشتری و فروشنده حال و هوای خاصی داشت.

این کلیسای جامع هر روز باز است و بازدید از محوطه ی بیرونی آن رایگان است هر چند که پیشنهاد می کنیم حتما با پرداخت ورودی از بخش های داخلی آن دیدن کنید.

با پرداخت هزینه ی ورودی می توانید از کلیساهای کوچک و دخمه دیدن کنید و حتی از برج ها هم بالا بروید.

در نزدیکی کلیسای جامع سنت پیتر مسجدی زیبا به اسم یاکوالی حسن پاشا (Yakovali Hassan Pasha) قرار دارد که موزه ای جذاب را در خود جای داده و هر کدام از مناره هایش ۲۲ متر ارتفاع دارد.

پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید از کلیسای جامع سنت پیتر سری هم به این مسجد بزنید.

در روبروی این کلیسای جامع میدان و پارکی سرسبز هست که با فواره ها و چشم اندازهای جذابش محلی عالی برای دورهمی های گردشگران و شرکت در کنسرت ها و نمایش های مختلف است.

تعداد زیادی از گردشگران در باغ و فضای سبز روبروی این کلیسا می نشینند و ساعت ها محو تماشای معماری جذاب نمای کلیسا می شوند.

در این پارک فواره های بزرگی برپا شده که حسابی هوا را مطبوع کرده اند و می توانید مدتی در کنار آن ها استراحت کنید.

در زیر این پار بقایایی از قبرستان های باستانی هست که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

پچ شهری شگفت انگیز و باشکوه در بخش های جنوبی مجارستان است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان شهر فرهنگ اروپا انتخاب شد.

یکی از جاذبه های این شهر که به هیچ وجه نباید بازدید از ان را از دست دهید کلیسای جامع پیتر است، گنجینه ای گرانبها از دوران قرون وسطی که بیش از ۱۰۰۰ سال پیش ساخته شده و امروز به جاذبه ای ارزشمند تبدیل شده است.


جاذبه های گردشگری کلیسای سنت پیتر+تصاویر

جاذبه های گردشگری کلیسای سنت پیتر+تصاویر

جاذبه های گردشگری کلیسای سنت پیتر+تصاویر

جاذبه های گردشگری کلیسای سنت پیتر+تصاویر

جاذبه های گردشگری کلیسای سنت پیتر+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار