gardeshban.ir

وقتی برای پیدا کردن مقصدخارجی برای یک سفر کوتاه تصمیم‌گیری می‌کنیم، عوامل مختلفی بر تصمیم نهایی ما تاثیر می‌گذارند. دلایل زیادی برای سفر به ارمنستان وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
وقتی برای پیدا کردن مقصدخارجی برای یک سفر کوتاه تصمیم‌گیری می‌کنیم، عوامل مختلفی بر تصمیم نهایی ما تاثیر می‌گذارند. دلایل زیادی برای سفر به ارمنستان وجود دارد.
هر کسی با توجه به روحیات و علایق خود، مقصد خاصی را در نظر می‌گیرد و فاکتورهای متعددی برای انتخاب مقصد سفر دارد. ارمنستان یکی از مقصدهای خارجی نزدیک به ما است، که طرفداران زیادی دارد. دلایل متعددی برای سفر به ارمنستان وجود دارد.

ارمنستان یکی از مقصدهایی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. در حالی که جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران دارد. فضای دوستانه و مردم مهمان‌نواز، فرصت‌های فراوان برای تفریحات جذاب، آثار تاریخی و فرهنگی و غذاهای لذیذ، تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های ارمنستان برای گردشگران است.

تور ارمنستان یکی از تورهای پرطرفدار خارجی برای گردشگران ایرانی است. این تور به خاطر قیمت‌های مناسب و نزدیک بودن مسیر سفر، مورد توجه ایرانیان قرار دارد. اگر قصد دارید ارمنستان را به عنوان قصد بعدی سفر خود انتخاب کنید، کجارو به شما کمک می‌کند که بهترین تورها را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

در ادامه، مهم‌ترین دلایلی که گردشگران را برای سفر به ارمنستان مشتاق می‌کند، عنوان می‌کنیم:

گشت و گذار در اولین کشور مسیحی دنیا

ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود برگزید. این اتفاق در سال ۳۰۱ میلادی و با همکاری گریگور روشنگر و پادشاهی به نام تیرداد سوم روی داد. از آن زمان به بعد در این کشور معبدهای پاگان تخریب شد و به جای آن‌ها کلیساهای مسیحی ساخته شد. اولین کلیسا، کلیسای جامع Echmiadzin بود که به عنوان اولین کلیسای جامع مسیحیت در کل دنیا شناخته می‌شود. امروزه می توانید این کلیسا را در شهر Echmiadzin مرکز مذهبی ارمنیان ببینید.

امروزه بناهای مذهبی و کلیساها در گوشه و کنار ارمنستان دیده می‌شوند. معماری قرون وسطایی و باشکوه این کلیساها در کنار چشم‌اندازهای زیبا، منظره بی‌نظیری ایجاد می کند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

یکی از جاذبه‌های ارمنستان که حتما باید ببینید، صومعه Geghard است که نیمی از آن در دل صخره تراشیده شده است و قدمت آن به ۸۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

لذت بردن از چشم‌انداز کوه آرارات

غیرممکن است که کسی به ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان سفر کند و چشم‌انداز زیبای کوه آرارات این شگفتی طبیعت را نادیده بگیرد. این کوه باشکوه در تمام فصول سال، زیباست. کوه آرارت به شکل سنتی نمادی از سرزمین مادری برای ارمنیان است. نام این کوه در کتاب مقدس در داستان سیل بزرگ، ذکر شده است. طبق این داستان، کشتی نوح روی این کوه بعد از طوفان مستقر شد و در دره آرارات همراه با خانواده خود، به زندگی ادامه داد.

با وجود اینکه کوه آرارات از همه جای ایروان قابل مشاهده است، بهترین جا برای لذت بردن از ناظر آن، بالا رفتن از پله‌های کاسکاد یا سکوی بازدید پارک پیروزی است.

سفر با طولانی‌تریت طناب‌راه جهان

با طناب‌راه یا Ropeway که طولانی‌ترین طناب‌راه دنیا است و بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ متر طول دارد، می‌توانید به یکی از زیباترین آثار قرون وسطلایی معماری ارمنی یعنی صومعه Tatev سر بزنید. این روش برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند، اصلا مناسب نیست. با این مسیر در ارتفاع ۳۲۰ متری از دره‌ای عمیق و زیبا قرار می‌گیرید و ۱۲ دقیقه مسیرتان طول می‌کشد. در انتهای مسیر به صومعه‌ای می‌رسید که منحصربه‌فرد و زیبا است و بین قرن‌های نهم تا سیزدهم ساخته شده است.

تماشای آبی آسمان در دریاچه سوان

دریاچه سوان در ارتفاعات مناطق کوهستانی قرار دارد. وقتی در حاشیه این دریاچه قرار بگیرید، منظره بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد. به نظر می‌رسد که کناره‌های دریاچه به آسمان می پیوندد و فضایی یکپارچه و زیبا ایجاد می کند.

این دریاچه بزرگترین و زیباترین دریاچه در منطقه قفقاز است. آب شیرین و تمیز دریاچه فقط در اواسط تابستان گرم می‌شود. اینجا بهترین مقصد برای فرار از گرما است. این دریاچه که اهالی منطقه آن را دریای ارمنی می‌نامند با کوهستان احاطه شده است. وقتی در این منطقه برای چند ساعتی اقامت کنید، خواهید دید که چطور رنگ آب هر ساعت تغییر می‌کند.

تجربه یکی از قدیمی‌ترین آشپزی‌های منطقه قفقاز

آشپزی ارمنستان یکی از باسابقه‌ترین انواع آشپزی در اروپا و قدیمی ترین آشپزی در جنوب قفقاز است. به دلیل استفاده از ادویه‌جات فراوان، سبزی‌های معطر و گل‌های وحشی، غذاهای این منطقه بسیار لذیذ و متنوع هستند. در ارمنستان و به خصوص در ایروان، رستوران‌های سنتی زیادی فعالیت می‌کنند که در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاهای محلی را امتحان کنید. نان لواش یکی از انواع نان‌های این منطقه است که طرفداران زیادی دارد. نان لواش به عنوان میراث غیرملموس این کشور در یونسکو ثبت شده است.

تنوع میوه‌ها و سبزی‌ها

به خاطر آب‌وهوای خوب و تابش آفتاب، ارمنستان سرزمین مناسبی برای رشد میوه‌ها و سبزی‌های متنوع است. هر سال در بهار و تابستان و پاییز، قفسه‌های میوه فروشی‌ها پر از میوه‌های تازه است. انواع سبزیجات و میوه‌های تازه در فروشگاه‌های این کشور عرضه می‌شود که همه آن‌ها کیفیت و قیمت‌های خوبی دارند. از زردآلوی طلایی مشهور ارمنستان گرفته تا انواع آلو، در ارمنستان می‌توانید لذیذترین و تازه‌ترین میوه‌ها و سبزی‌ها را نوش جان کنید.

خرید فرش‌های زیبا

بسیاری از مورخان، ارتفاعات ارمنستان را زادگاه فرش‌های شرقی می‌شناسند. البته مشخص نیست که این ادعا صحیح است یا نه ولی بافت فرش یکی از سنت‌های قدیمی در ارمنستان است. فرش‌های دست‌بافت این کشور، کیفیت خوب و طرح‌های زیبایی دارند. حتی فرش‌های قدیمی متعلق به چندین سال قبل هم ممکن است در فروشگاه‌ها عرضه شود.

در بازارهای روباز سوغات و بازارچه‌های مخصوص فرش می‌توانید این سوغاتی جذاب و ارزشمند را از سفر به ارمنستان تهیه کنید. غیر از فرش، سوغاتی‌های دیگری مثل اشیای سفالی، آلات موسیقی سنتی و اشیای سرامیکی و نقره به عنوان سوغات در فروشگاه‌های مخصوص عرضه می‌شود.

چشیدن لذیذترین آب دنیا

آب در ارمنستان به عنوان یکی از سالم‌ترین و خوش‌طعم‌ترین آب‌های دنیا شناخته می‌شود!
به این دلیل که این آب از منابع طبیعی و چشمه‌ها تامین می‌شود.
در ایروان در هر گوشه و کناری می توانید یک چشمه آب طبیعی پیدا کنید. در حدود ۲۷۵۰ فواره و آب‌نمای کوچک در محل این چشمه‌ها ساخته شده است. می‌توانید از آب تمیز و سالم این چشمه‌ها بنوشید و لذت ببرید.

فرصت‌هایی برای ماجراجویی

اگر اهل ماجراجویی و تفریحات پرهیجان باشید، در ارمنستان فرصت‌های زیادی برای ورزش‌های پرهیجان دارید. در سال‌های اخیر این کشور به مقصد محبوبی برای پاراگلایدینگ تبدیل شده است. علاوه بر این، در فصل تابستان می توانید از ورز‌ش‌هایی مثل پیاده‌گردی در دل طبیعت و کوه‌نوردی لذت ببرید.

در زمسان، فرصت‌های زیادی برای اسکی در ارمنستان فراهم می‌شود. معروف‌ترین پیست اسکی ارمنستان پیست Tsaghkadzor است که تله‌کابین هم دارد و دارای امکانات کامل و مدرن است. در مقایسه با کشورهای اروپایی، ارمنستان جایگزین خوبی برای اسکی است. امکانات اسکی کاملا مناسب و البته مقرون‌به‌صرفه است.

دوستی با مردم مهربان و مهمان‌نواز ارمنستان

ارمنی‌ها یک نقل قول قدیمی دارند که می‌گویند مهمان، هدیه‌ای از طرف خدا است. ارمنی‌ها به بهانه‌های مختلف، مهمانی می‌گیرند و دوستان و اقوام خود را دعوت می‌کنند. علاوه بر این، آماده پذیرایی از مهمانان خارجی هستند و با آن‌ها دوستانه رفتار می‌کنند. کاری می‌کنند که مهمانان خارجی در منزل آن‌ها احساس راحتی کنند. اگر در جریان سفرتان، با یکی از ارمنی‌ها دوست شدید و شما را به منزل خود دعوت کرد، تعجب نکنید.










مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار