gardeshban.ir

تقریبا میشه گفت که همه ی ما در سفرمون ترجیح میدیم که تو هتل اقامت داشته باشیم، چون هم امنیت و راحتیِ بیشتری داره و هم تمام امکانات لازم، از نظر نظافت و پخت و پز هم براتون فراهم میکنه.
کد خبر: ۱۲۲۹۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
 در این بین هم مسلما هیچکدوم دوست نداریم تو مکانی مستقر شیم که کثیف و آلوده باشه و امکاناتش هم باب میلمون نباشه. بنابراین بعد از در نظر گرفتن مقصد سفر، به دنبال لوکس ترین و شیک ترین هتل میگردیم، البته با قیمت معقول! اما ممکنه حتی تو هتل های لوکس آنچنانی هم وسایل آلودگی ای وجود داشته باشه که موجب بروز بیماری هایی هم بشه.

 بهتون توصیه میکنیم که حدامکان از اونها استفاده نکنید. اگه کنجکاو شدین تا بدونین این وسایل چه چیزهایی هستن، در ادمه با همگردی همراه باشین.

رو بالشی ها...

اولین چیزی که وقتی پاتون رو تو اتاق میزارین و به محض نشستن بهش تکیه میدین و استراحت میکنین، بالشها هستن!البته این رو هم باید در نظر بگیریم که خدمه هتل بعد از هر بار ورود و خروج مسافرا، اونها رو شست و شو میدن و ملحفه هاش رو تعویض میکنن اما همیشه رو بالشی ها ممکنه فراموش بشن. یعنی بعد از هربار تعویض مسافر، خدمه ها روبالشی رو برمیدارن کنار تخت میذارن و بعد از تعویض ملحفه ی زیرین، مجدد همون روبالشی رو استفاده میکنن! پس بهتره برای اطمینان بیشتر خودمون، یه روکشی روی بالش ها بندازیم یا اینکه همیشه یه بالش کوچک در حین سفر، همراه خودمون داشته باشیم.


لیوان ها...

قبل از اینکه وارد آشپزخونه بشین و از تو کابینت یه لیوان بردارین و شروع کنین به آب خوردن، اول از همه از تمیز بودن اون مطمئن بشین. چون خیلی از کارکنان هتل فقط لیوان هارو آب میکشن و یا حتی تو بدترین حالت ممکن، اونها رو فقط با اسپری شیشه شوی تمیز می کنن و یا حتی لیوان هایی که داخل پلاستیک بسته بندی شده باشن، یا اینکه با پوششی مخصوص سر لیوان ها رو بپوشونن تا حس تمیزی به مسافران دست بده و فکر کنن که قبل از ورود اونها اتاق و آشپزخونه کاملا تمیز شده. پس بهتره همیشه یک لیوان مخصوص به خودتون، همراه داشته باشین ویا درنهایت اگر مجبور به استفاده از لیوان ها بودین، سعی کنین خودتون اونها رو مجدد بشویین.


کنترل تلویزیون...

در حالی که تو هتل نشستین و دارین استراحت میکنین، تایم نمایش فیلم مورد علاقتون رسیده. کنترل رو برمیدارین و تلویزیون رو روشن میکنین. اما میدونیم که حتی خیلی از ماها تو خونه ی خودمون هم فراموش میکنیم تا کنترل تلویزیون رو تمیز کنیم، که حالا بخواهیم انتظار تمیز کردنش رو از خدمه هتل هم داشته باشیم؟! بر اساس یه سری تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده که ریموت های کنترل، محل اجتماع باکتری های نوع خاصی هست که اونها خطرناک وبیماری زا هم هستن. پس بهتره حین سفرتون ضد عفونی کننده هم همراه داشته باشید تا قبل از مصرف وسیله، از این ماده استفاده کنین.

تلفن ها...

نمونه ی دیگه ای از کثیف ترین وسایل هتل میتونیم به تلفن اشاره کنیم. البته امروزه هممون از تلفن همراه استفاده میکنیم که اون هم باز دست کمی از تلفن داخل هتل نداره! تلفن هم وسیله ی دیگه ایِ که خدمه، نظافت اون رو فراموش میکنن و فقط سعی میکنن تا پرز یا خاک روی اون نشینه. بنابراین اگه خواستین با اقوامتون تماس بگیرین یا نوشیدنی و غذا سفارش بدین، اول از همه اون رو با ماده ی ضدعفونی کننده ای که همراهتون هست، اون رو تمیز کنین.


پرده ها...

به محض اینکه در اتاقتون رو باز میکنین، حس میکنین که نور اتاق کمه و تاریکه! سمت پنجره میرین تا پرده ها رو کنار بزنین، اما میدونستین که خدمه ی هتل پرده ها رو خیلی کمتر از وسایل دیگه نظافت میکنن. شاید حتی دو سه ماه یک بار هم اونها رو نشورن که همین دلیل هم ، زمینه ی به وجود اومدن میکروب ها و آلودگی میشن

کلید و پریز های برق...

یه نمونه وسیله ی دیگه که حتی شاید بیشترین آلودگی رو داشته باشه، کلیدهای برق هستن و انتظار هم میره که نظافت اونها، مورد بی توجهیِ خدمه های هتل قرار بگیره یا اینکه نهایتا یه دستمال معمولی بکشند و کاملا اون رو ضدعفونی نکنن. پس بهتره قبل از استفاده همه ی اونهارو با اسپری مخصوص ضد عفونی کنین.

انتخاب صحیح مهم است

در نهایت بهتره که در کنار انتخاب ظاهر یا راحتی شیک هتل، به باطن اون هم که نظافت وسیله ها هستن توجه کنیم. چون وقتی یکی از همسفرامون بیمار بشه، قطعا به بقیه هم خیلی خوش نمیگذره!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار