gardeshban.ir

در پاییز سال ۱۹۹۰ دو دوست به نام های پارگرانلوند (Par Granlund) و ینگ برگویست (Yngve Bergqvist) تصمیم گرفتند تا یک کلبه اسکیمویی بسازند اما بزرگتر از هر کلبه ای که تاکنون ساخته شده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 03
گردشبان (gardeshban.ir) : اولین کلبه اسکیمویی در شهر کوچکی به نام یوکاسیاروی (Jukkasjarvi) در کشور سوئد ساخته شده و این به عنوان یک گالری هنری ساده بوده و اغلب توسط افراد کنجکاو مورد توجه و بازدید قرار می گرفت. اتاق ها و هتل های یخی جهان در اواخر سال های دهه ۹۰ و با تکرار همان کلبه های اسکیمویی برای اقامت های طولانی تر ساخته و راه اندازی شد. هتل معروف یخی در یوکاسیاروی همچنان هر ساله بازسازی شده اما امروزه تعداد زیادی از هتل های یخی جهان را می توان در کشورهای شمالی مشاهده نمود. این هتل ها تجربه ای متفاوت را برای یک شب اقامت به مسافران ماجراجو ارائه می نماید. دقت نمایید اقامت در هتل های یخی جهان به گونه ای نیست که بتوانید به سادگی آن را تجربه نمایید و لازم است تا از سال قبل اتاق خود را رزرو نمایید.


هتل های یخی جهان


هتل یخی بالئا | Balea Ice Hotel


هتل بالئا در ارتفاع ۲ هزار متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این اقامتگاه که از معروفترین هتل های یخی در جهان می باشد هر ساله به وسیله بلوک های یخی از دریاچه بالئا با طراحی های جدید بازسازی می گردد. تمامی اتاق های این هتل دارای تخت یخی با تشک های راحت و پوست و خز می باشد که می تواند تجربه ای متفاوت از اقامت برای هر فردی ایجاد نماید. کسانی که شب را نیز در اینجا می گذرانند به آن ها کیسه خواب ارائه می شود. دسترسی به هتل یخی بلئا تنها به وسیله تله کابین امکان پذیر بوده و رستورانی با غذاهای بین المللی نیز در اختیار مسافران قرار دارد.

هتل یخی بالئا


هتل برفی | Snow Hotel

هتل برفی یکی از بخش های قلعه برفی کمی (Kemi) در فنلاند می باشد که به طور کامل از برف و یخ پوشیده شده است. این اقامتگاه که از معروفترین هتل های یخی جهان است از سال ۱۹۹۶ در هر زمستان با طراحی متفاوت بازسازی شده است. با وجود اینکه پیکربندی های متفاوت برای ایجاد تجربه های جدید ساخته می شوند اما برخی از عناصر این قلعه برفی تکراری است از جمله یک کلیسا، یک رستوران و یک هتل. دمای متوسط اتاق ها منفی ۵ درجه بوده اما تمام اتاق ها با تخت هایی از پوست بره و کیسه های خواب تجهیز شده اند. علاوه بر این نیز برخی اتاق ها دارای تزیینات یخی هستند.


هتل برفی


هتل برفی کرکنز | Kirkenes Snowhotel


هتل برفی کرکنز در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار در یکی از زیباترین محیط های نروژ افتتاح شده و توانست به عنوان یکی از بهترین هتل های یخی جهان تجربه ای متفاوت و شگفت انگیز را برای مهمانانی که اقامت در آنجا را انتخاب کرده بودند به وجود آورد. این اقامتگاه یخی در یکی از شهرهای قطب شمال و در نزدیکی مرز روسیه قرار گرفته است. هر ساله زمستان در حدود ۲۰ دسامبر بازگشایی می گردد. تمامی ساختارهای هتل های یخی جهان با برف و یخ ساخته شده اما برای سهولت در خواب در هتل برفی کرکنز از تخت های نرمال و تشک استفاده شده است. در کنار این هتل برفی یک ساختمان با سیستم گرمایشی و همچنین رستورانی با غذاهای گرم وجود دارد.


هتل برفی کرکنز


هتل سرد و براق | Hotel de Glace

هتل دگلیس در فاصله ۵ کیلومتری در شمال شهر کبک کانادا و در دامنه کوه های لورانتی قرار گرفته است. این اولین نوع از هتل های یخی جهان بوده که از سال ۲۰۰۱ در آمریکای شمالی بنا گردید. از آن سال تاکنون بیش از یک میلیون نفر از این هتل استقبال کرده اند. هتل دگلیس هر ساله در اوایل ماه ژانویه بازگشایی شده و طول عمر آن سه ماه می باشد. بنابراین تا پیش از ماه آوریل از بین خواهد رفت. تنها حمام گرم این هتل است که در یا ساختار عایق جداگانه قرار گرفته است. علاوه بر اینکه می توانید تجربه ای متفاوت از یک اقامت را در اینجا داشته باشید، یک کلیسا نیز در این محل ساخته می شود و می توان مراسم عروسی را در آن برگزار نمود.


هتل سرد و براق


هتل یخی و اسکیمویی آلتا | Alta Igloo Hotel

یکی دیگر از معروفترین هتل های یخی جهان در کشور نروژ واقع شده اند. این هتل یخی هر ساله از برف و یخ ساخته شده و به مهمانان خود تجربه ای متفاوت از اقامت در مکانی متمایز را در شمال این کشور ارائه می نماید. پتوهایی از پوست گوزن شمال در کنار کیسه های خواب بسیار گرم احساس خوبی را ارائه می کند. این در حالی است که دمای هر اتاق معمولا بین منفی ۴ تا منفی ۷ درجه می باشد اما مسافران ترجیح می دهند که خود را با لباس گرم نگه داشته اما این تجربه متفاوت را از دست ندهند. این نوع از هتل های یخی در جهان همچنین دارای یک سونا و ۲ وان حمام آب گرم در فضای باز بوده تا افراد بتوانند خود را گرم نمایند. علاوه بر این سافاری با موتور سیکلت در محیط اطراف یکی از تفریحات این منطقه می باشد.


هتل یخی و اسکیمویی آلتا


هتل یخی | Icehotel

آیس هتل یکی از معروفترین هتل های یخی جهان بوده که در روستای کوچک یوکاسیاروی در شمال سوئد واقع شده است. این هتل اولین تجربه متفاوت برای اقامت در میان یخ ها بوده است. پس از اینکه در سال ۱۹۹۰ این اقامتگاه برای اولین بار بازگشایی گردید، هر ساله از ماه دسامبر تا آوریل این مکان مجددا بازسازی می شود. تمام این هتل از برف و بلوک های یخی تشکیل شده که از رودخانه یخ زده تورنه (Torne) استخراج می شود. در اینجا حتی عینک ها نیز از نوار یخ ساخته شده است. علاوه بر این مستنهای بسیاری نیز از تجربه متفاوت اقامت در یکی از بهترین هتل های یخی جهان وجود دارد.

هتل یخی


دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن | Igloo Village Kakslauttanen

دهکده اسکیمویی کاکسلاتانن در کشور فنلاند و در بالای دایره قطب شمال واقع شده است. این روستا در میان برف های این منطقه قرار گرفته و دارای بزرگترین حمام بخار فنلاندی است. دهکده اسکیمویی دارای ۴ رستوران بوده که ۲ مورد از آن ها در یک کلبه سنتی واقع شده اند. هر رستوران غذاهای مختلف فنلاندی مانند گوزن شمالی و ماهی قزل آلای زغالی را ارائه می نماید. این اقامتگاه که از معروفترین هتل های یخی در جهان می باشد، حتی حمام بخار آن نیز رستوران مخصوص به خود را دارد. مهمانان علاوه بر تجربه ای بی نظیر از اقامت خود در اینجا، می توانند به وسیله گوزن های شمالی یا پیاده در طبیعت برفی اطراف حرکت نمایند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار