gardeshban.ir

افراد زیادی در سراسر جهان هستند که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند، عده برای تحصیل، عده برای زندگی و افراد بسیار دیگری هم که برای دلیل مهاجرتشان کار کردن در کشور خارجی است.
کد خبر: ۱۲۳۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
راهنمای دریافت ویزای کار قطر

قطر کشوری عربی در جنوب خلیج فارس و در شرق شبه جزیره عربستان است که به دلیل در آمدهایی که از فروش نفت و گاز بدست آورده، به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه تبدیل شده است.

چند سالی است که این کشور به یک کلان کشور تبدیل شده است و گردشگران زیادی را میزبان است بطوریکه از لحاظ گردشگری هم در آمد خوبی دارد.


همه چیز درباره سفر به ژاپن با ویزای کاری

ویزای کسب و کار یک ماهه می تواند به مدت سه ماه تمدید شود و متقاضیان ویزای کسب و کار باید در طی یک نامه از طرف شرکتی که می خواهند در ان مشغول به کار شوند حمایت شوند. از جمله الزامات اضافی در مورد این ویزا می توان به چک یا گواهی پلیس اشاره کرد که صاحب ویزای کسب و کار در قطر از آن به عنوان صاحب ویزای صادر شده برای همسر و فرزندان خود عمل می کند.

شرایط کار در قطر

خوب قبل از اینکه بخواهید برای ویزای کار قطر اقدام نمایید، باید درباره شرایط کار در این کشور اطلاعاتی را داشته باشید. کشور قطر هم مانند بسیاری از کشورهای خلیج ترکیبی از تکنولوژی و معماری گذشته و قرن ۲۱ است و در حال حاضر سنت گرایی خود را در کنار پیشرفت هایی که داشته حفظ کرده است. قطری ها به ریشه های خود ایمان دارند، اسلام و روابط قبیله ای و خانوادگی بسیار قوی است. اصول اسلام به کلیه جنبه های زندگی روزمره، اجتماعی و کسب و کار بستگی دارد. قطر تا زمانی که کشف نفت در اواسط قرن بیستم نداشت، ساکنان کمی داشت و به تجارت، مروارید و ماهیگیری متکی بود. بسیاری از خانواده های برجسته قطری، تجار سابق مروارید هستند؛ لازم است بدانید که اقتصاد قطر تحت کنترل دولت قطر است.

سرمایه گذاری در قطر

همانطور که گفتیم قطر کشوری است که در همسایگی ایران است و از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته است، از همین برای سرمایه گذاری گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می شود. دولت قطر سرمایه گذاری خارجی را به ویژه در زمینه سرمایه گذاری مشتر با شریک های قطر بسیار تشویق می کند و مزایای ویژه ای را برای این افراد در نظر دارد. قطر امیدوار است که بتواند شهروندان خودش را در سمت های مدیریتی افزایش دهد و بر آموزش و اشتغال در بخش خصوصی تاکید بسیاری دارد. لازم به ذکر است که بگوییم نیروهای کار خارجی توسط وزارت کشور وزارت کار در این کشور کنترل می شود. برای اینکه شهروند قطری بشوید راه نسبتا دشواری را در پیش دارید و استاندارهای دستمزد برای کارگران جهت مهاجرت به قطر اجرا نمی شود. گذرنامه هایی که در زمان ورود به شش ماه یا بیشتر معتبر هستند، برای تقریبا تمام مسافران به قطر لازم است. پاسپورت باید حداقل یک صفحه خالی داشته باشد.

ویزای کار در قطر

دولت قطر قانون کارفرمایان را به منظور داشتن گذرنامه های کارکنان خود منع کرده و ۳۳ کشور پس از ورود و یا از طریق نزدیکترین سفارت قطر در کشورشان می توانند درخواست ویزای خود را ارائه دهند. مدت زمان ویزای قطر برای هر یک ماه معتبر است و نمی تواند تمدید شود. ویزای گردشگری و کسب و کار برای ۳۰ روز معتبر است و مهاجران کشورهای دیگر و همچنین متقاضیان مهاجرت و اقامت طولانی باید از طریق وزارت کشور در دوحه درخواست یک ویزا کند. چند نوع ویزای کسب و کار در دسترس هستند. یک ویزای تجاری ۷۲ ساعته می تواند پس از ورود صادر شود و ۷۲ ساعت دیگر تمدید شود. سایر انواع ویزای تجاری باید قبل از خروج تنظیم شوند.

ویزای الکترونیک قطر

یکی از اصلی ترین گزینه هایی که برای دریافت ویزای قطر وجود دارد امکان دریافت الکترونیکی ویزای این کشور است. برای دریافت این ویزا باید از سامانه Qatar Visa Online اقدام نمایید که معمولا ۴ روز پس از تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه جواب نهایی ویزا که معمولا هم مثبت است برایتان ایمیل می شود.


مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری قطر

حداقل شش ماه اعتبار پاسپورت
دعوتنامه از سوی یک شرکت معتبر قطری
واچر یا تائیدیه قطعی هتل
بلیط رفت و برگشت
حداقل ۵۰۰۰ ریال قطر در کارت اعتباری

سفارت قطر در تهران

تلفن: ۲۲۰۵۱۲۵۵-۰۲۱

فکس: ۲۲۰۵۸۴۷۸-۰۲۱

روز و ساعت کاری: یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰

آدرس: تهران، بزرگراه آفریقا، خیابان گل آذین، پلاک ۴

تسهیل صدور روادید قطر برای بازرگانان ایرانی

وزارت کشور قطر در راستانی تسهیل حضور بازرگانان ایرانی در این کشور، امکان صدور ویزای یک ماهه در فرودگاه بین المللی حمد و بدون نیاز به مراجعه به سفارت را با رعایت کلیه شروط و داشتن مدارک لازم به شرح زیر نیز فراهم آورده است.

گذرنامه ایرانی با اعتبار حداقل ۶ ماه

داشتن دعوتنامه از یک شرکت معتبر قطری تایید شده توسط دولت این کشور
همراه داشتن مبلغی که از (۵۰۰۰) ریال قطر کمتر نباشد و یا معادل ارزی آن در کارت اعتباری

لازم به ذکر است که مسافران باید پیش از سفر، از درستی مدارک خود اطمینان حاصل نموده و فرم مربوطه را (پذیرش مسئولیت در قبال عدم صدور ویزا توسط فرد درخواست کننده) در فرودگاه مبدا (تهران، مشهد و شیراز) امضا کنند.


زندگی در قطر

به منظور زندگی در قطر باید بدانید که این کشور از نظر سیاسی به طور کامل از انگلیس در سال ۱۹۷۱ کاملا مستقل بوده است. قطر یک کشور مسلمان نشین است و مطابق با مستاجران اسلام بعضی از موسسات عمومی مانند مدارس و دانشگاه مختلط نیستند. کشور قطر از لحاظ جغرافیایی، در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق جزیره عربستان واقع شده است.

قطر جزء همسایه های کشور ایران است و روابط خوبی بین این دو کشور وجود دارد. در سال ۲۰۱۷ طبق آماری سرشماری که در این کشور انجام شده است حدود ۲/۶ میلیون نفر جمعیت داشته است.

همه افراد مهاجر اجازه ورود خانواده های خود به قطر را ندارند. تنها کسانی که بیش از ۱۰،۰۰۰ QR در ماه درآمد کسب می کنند، قادر به انجام این کار هستند.

اقامت در قطر

اکثر مردم کشور قطر در دوحه که پایتخت این کشور است زندگی می کنند. تفریبا همه پیرو دین اسلام هستند و عمدتا گویش های آن ها عربی است؛ با این حال، کارگران خارجی با وضعیت اقامت موقت تقریبا ۵۰ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. آنها عمدتا از هند، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، مصر، فلسطین، اردن و ایران هستند. جمعیت در حدود ۵ درصد سالانه رشد می کند.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار