gardeshban.ir

خرید یکی از تفریحات لذت‌بخش، بخصوص برای ایرانی‌هاست. گشت‌وگذار در پاساژها و مراکز مختلف تجاری آن‌چنان متنوع و انرژی‌بخش است که کمتر کسی را می‌توان دید که طرفدار این سبک از گردش در شهر نباشد.
کد خبر: ۱۲۳۸۷
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر تهران مهد مراکز خرید با ویژگی‌های متنوع است. به همین دلیل، پاساژگردی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تهران‌گردی به‌حساب می‌آید. تفاوتی هم ندارد که مسافر تهران هستید یا در این کلان‌شهر زیبا زندگی می‌کنید؛ تنوع مراکز خرید تهران آن‌قدر متنوع است که در نهایت جایی مطابق با سلیقه و نیاز خود پیدا خواهید کرد. با این مطلب همراه باشید تا مهم‌ترین مراکز خرید هر منطقه از تهران را بشناسید و با خصوصیات آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

شناختن مراکز خرید در مناطق مختلف به شما کمک می‌کند تا نیازها یا تفریحات خود را اولویت‌بندی کنید. به‌خاطر داشته باشید شما نمی‌توانید صدها مرکز خرید پایتخت را ببینید و در آن بگردید. پس بهتر است برای انتخاب مرکز خرید اولویت‌هایی مانند مسیر، سطح قیمت و مهم‌ترین کالاهای موجود در هر مجتمع تجاری را داشته باشید.

۱۰. مرکز خرید کوروش، پاساژ محبوب غرب تهران

اگر در زمان‌های عصر از حوالی اتوبان ستاری گذر کرده باشید، متوجه بار ترافیکی سنگین میانه‌ٔ اتوبان شده‌اید. علت این ترافیک مجتمع تجاری معروفی است که چند سالی‌ است سر از حاشیه‌ٔ اتوبان ستاری درآورده و توانسته به‌خوبی جای خود را در میان غرب‌نشینان باز کند. کوروش را می‌توان مرکز خریدی برای همه‌ٔ سلیقه‌ها دانست. زیرا هم مغازه‌هایی با سطح قیمت متوسط در آن وجود دارد و هم انتخابی مناسب برای برندبازهاست. ازجمله‌ٔ این برندها آدیداس، ریباک، اسکیچرز، میس اسپرت، ال سی وایکیکی، نوین چرم، ایوروشه و بسیاری از برندهای شناخته‌شده‌ٔ دیگر در زمینه‌ پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی است.

اگر از گشت‌وگذار در مجتمع خسته شدید، می‌توانید سری به کافه‌های این مرکز خرید بزنید. تقریبا در همه‌ٔ طبقات این مرکز خرید جایی دنج برای صرف قهوه وجود دارد. با گشت ساده‌ای در آن می‌توانید یکی از این کافه‌ها را برای استراحت خود انتخاب کنید. اما اگر به‌دنبال رستوران هستید، باید بدانید که طبقه‌ای از مرکز خرید کوروش به این دغدغه‌ٔ شما اختصاص داده شده است. فودکورت کوروش می‌تواند برای هر سلیقه بهترین غذاها را فراهم کند.

مراکز خرید تهران - پردیس سینمایی کوروش

کوروش را می‌توان یکی از کامل‌ترین مراکز خرید تهران دانست. زیرا علاوه‌بر امکاناتی که گفته شد، به‌دلیل داشتن سالن‌های وسیع و مجهز سینما معروف است و بسیاری از بازدیدکنندگان این مرکز خرید درواقع برای دیدن فیلم‌های سینمایی به اینجا می‌آیند.

هایپر مارکت در پایین‌ترین طبقه قرار دارد و برای افراد محلی، فروشگاهی کامل به حساب می‌آید. بورس طلا یکی دیگر از امکانات مجموعه است که در دو طبقه، سبک‌های مختلفی از طلا و زیورآلات را به خریداران عرضه می‌کند.

آدرس: بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی

۹. مرکز خرید میلاد نور، قدیمی اما پرطرفدار

مراکز خرید تهران معمولا مدتی پس از ساخت و راه‌اندازی، رونق اولیه‌ٔ خود را از دست می‌دهند، زیرا مرکز خریدی جدید جای آن را می‌گیرد. مجتمع تجاری میلاد نور یکی از مراکز خرید تهران است که این قاعده را به هم می‌زند. این مرکز در سال ۱۳۷۸ ساخته شده و همچنان یکی از پررفت‌وآمدترین مراکز خرید تهران است. حدود ۳۵۰ واحد تجاری در این مجتمع در حال فعالیت‌اند و روزانه صدها مشتری دارد.

سطح قیمت کالاهای مجتمع تجاری میلاد نور بالاست. همچنین شما می‌توانید فروشگاه برندهای معتبر و معروفی را در آن پیدا کنید. در طبقه ششم مرکز خرید میلاد نور نیز فودکورتی با رستوران‌هایی لوکس وجود دارد.

آدرس: شهرک غرب، میدان صنعت، ابتدای بلوار فرحزادی

۸. مرکز خرید ارگ، پاساژ دوست‌داشتنی تجریش


مرکز خرید ارگ در شمار شلوغ‌ترین مراکز خرید تهران است. با وجود اینکه بیشتر فروشگاه‌های این مجموعه برند هستند، اما مشتریان ثابت بسیاری را دارد. رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های موجود در طبقهٔ دوم این مجتمع می‌تواند دقایقی شما را مهمان آرامش خود کنند.

علاوه بر آن اگر به‌دنبال محیطی خاص هستید، رستوران‌های طبقهٔ انتهایی مرکز خرید را از دست ندهید.

آدرس: میدان تجریش، خیابان سعدآباد

۷. مرکز خرید پالادیوم، مکانی برای طرفدارن کالای شیک

نه‌تنها برای خرید بلکه برای تفریح و خوش‌گذرانی هم می‌توانید روی این پاساژ لوکس و زیبا حساب کنید. البته اگر از طرفداران برند هستید، این پاساژ انتخاب مناسبی برای گذراندن یک عصر زمستانی است. علاوه بر فضای داخلی، فروشگاه‌های پالادیوم در دسته‌ٔ شیک‌ترین مراکز خرید تهران قرار می‌گیرند و می‌توانید نماینده‌ای از بهترین برندهای دنیا را در آن ببینید.

مراکز خرید تهران - داخل پالادیوم

همان‌طور که گفتیم این مجموعه تنها مرکز خرید نیست و امکانات متفاوتی به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. سالن بدنسازی، سالن ماساژ، شهربازی، داروخانه‌ٔ مجهز، کارواش و فودکورت بخشی از هیجان‌انگیزترین و مجهزترین قسمت‌های پالادیوم هستند که می‌توانید در آن‌ها وقت بگذرانید و تصویری به‌یادماندنی از پاساژگردی در خاطره‌ی خود ثبت کنید.

آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی

۶. مرکز خرید بام لند، دریاچه چیتگر در حصار مرکز خرید

هم فال و هم تماشا! این بهترین تعریفی است که می‌توان از مرکز خرید بام لند داشت. تصور کنید برای خوش‌گذارنی و گذراندن اوقات فراغت به دریاچه چیتگر تهران رفته‌اید و علاوه بر لذت بردن از تفریحات دریاچه و چشم‌انداز بی‌کران و زیبا، می‌توانید در یکی از زیباترین مراکز خرید تهران نیز قدم بزنید، خرید کنید و با برندهای مختلف آشنا شوید. مرکز خرید بام لند با معماری بی‌نظیر خود میزبان برندهای معتبر دنیاست. همچنین در این مجموعه می‌توانید از سرگرمی‌هایی مانند آمفی تئاتر، پاتیناژ و سالن واقعیت مجازی نیز استفاده کنید.

مراکز خرید تهران - فضای داخلی بام لند

یکی از دلایل محبوبیت بام لند در میان خریداران، رستوران‌ها و کافه‌های آن است. این بخش می‌تواند پذیرای شما برای قرارهای دوستانه باشد.

آدرس: ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

۵. مرکز خرید تیراژه، دو شعبه‌ٔ دوستداشتنی

اگر از پاساژگردهای حرفه‌ای باشید، حتما مرکز خرید تیراژه را به‌خوبی می‌شناسید. اولین شعبه‌ٔ‌ تیراژه در بزرگراه اشرفی اصفهانی افتتاح شد و با سرزمین عجایب در قلب غرب‌نشینان جا باز کرد.


اما علاوه بر این شهربازی محبوب، خرید از تیراژه بسیار لذت‌بخش است؛ به‌ویژه اگر در حراج‌های فصلی به آن سربزنید. اولین شعبه‌ٔ تیراژه اگرچه قدیمی است، اما هنوز مانند روز اول طرفداران پروپاقرصی دارد.

دومین شعبه‌ی مرکز خرید تیراژه، نماینده‌ای در شرق تهران است. این شعبه اگرچه محبوبیت تیراژه یک را ندارد، اما برای خریدهای فصلی در میان افراد ساکن در آن منطقه محل مناسبی به‌حساب می‌آید.

آدرس شعبه یک: بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پل همت

آدرس شعبه دو: اتوبان امام علی به سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب ایستگاه مترو مدنی

۴. سام سنتر، گفت‌وگو در کافه‌های دنج مجتمع تجاری

جزیره‌ی لوکس مراکز خرید تهران لقب سام سنتر است؛ یکی از شیک‌ترین مجتمع‌های تجاری پایتخت که علاوه بر حضور برندها، به‌خاطر ساختار منحصربه‌فردش معروف است. مشتریان این پاساژ علت محبوبیت آن را کافه‌های معروف، دنج و دوست‌داشتنی آن می‌دانند.

هنگام بازدید از سام سنتر، خرید کیک ردولوت را از شعبه‌ٔ قنادی داخل مجتمع فراموش نکنید.

آدرس: الهیه، خیابان فرشته

۳. بازارچه سنتی ستارخان، بازاری همه‌رنگ

تقریبا می‌توانید تمام نیازمندی‌های خود را در این بازارچه با سطح قیمت متوسط و کیفیت مقبول پیدا کنید. بازارچه سنتی ستارخان از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران است که با ۲۸۹ واحد تجاری در صنف‌های متنوع پاسخگوی نیاز مشتریان خود بوده است. این مرکز پارکینگ عمومی نیز دارد.

آدرس: خیابان ستارخان، زیر پل یادگار امام

۲. سانا سنتر، در شمار بهترین‌ها

این مجتمع تجاری نیز در فهرست لوکس‌ترین مراکز خرید تهران جایگاه بسیار بالایی دارد و از محبوب‌ترین‌هاست. فودکورت سانا سنتر به‌ویژه در قسمت بام، فضایی دنج و دلپذیر دارد و برای دورهمی‌ها بسیار مناسب است.

آدرس: بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی

۱. مرکز خرید روشا، خرید بدون مرز


دپارتمان استور روشا را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین مراکز خرید تهران دانست. در این مجتمع تجاری دیواری برای فروشگاه‌های مختلف وجود ندارد و بدون مرز می‌توانید از برندهای مختلف دیدن کنید. ۷ دپارتمان مجزا شامل دپارتمان لباس زنانه ،کیف و کفش، ساعت و زیورآلات، پوشاک و لوازم ورزشی، لباس بچه، لباس مردانه، لوازم آرایش و عطر و ادکلن در این مجتمع وجود دارند.

آدرس: نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه

این فهرست تنها بخشی از دنیای مراکز خرید کلان‌شهر تهران است. شما برای انتخاب مرکز خرید چه اولویت‌هایی دارید؟ تفریحی بودن یک مجتمع تجاری چقدر در انتخاب شما از بازدید آن مؤثر است؟ اگر مجتمع تجاری کارآمدی در اطراف محل زندگی خود می‌شناسید، ما را در شناختن آن شریک کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار