gardeshban.ir

به تازگی مشخص شده که برخی از ایرلاین ها در سیستم سرگرمی که در پشت صندلی های هواپیماهای آنها قرار دارد، دوربین قرار داده اند.
کد خبر: ۱۲۳۹۰
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
American Airlines ،United Airlines و Singapore Airlines سه شرکت هواپیمایی هستند که به صورت رسمی به این موضوع اعتراف کرده اند. هرچند هر سه آنها اعلام کرده اند که هرگز از این دوربین ها استفاده نرکده اند. حالا این احتمال وجود دارد که سایر شرکت های هواپیمایی هم از این امکان استفاده کرده باشند.

این موضوع وقتی مطرح شد که یک مسافر در هواپیمای Singapore Airlines تصویری از پشت صندلی جلویی خود در اکانت توئیترش منتشر کرد. این تصویر که از نمایشگر پشت صندلی گرفته شده بود به دوربینی اشاره داشت که در مجاورت این نمایشگر تعبیه شده بود. این توئییت با صدها بازنشر بسیار سریع در فضای توئیتر وایرال شد. در رسانه ی Airplanes News به بررسی جوانب مختلف این موضوع پرداخته ایم.

ایرباس

American Airlines با تایید وجود دوربین ها در پشت صندلی ها گفت که شرکت هایی که این سیستم ها را در هواپیماها نصب کرده اند اقدام به نصب دوربین ها کرده اند و آنها خودشان آن ها را نصب نکرده اند. دو شرکت هواپیمایی دیگر هم با تایید وجود دوربین ها اظهار نظرهای مشابهی داشتند و گفتند شرکت های سازنده سیستم های سرگرمی در هواپیما برای ایجاد امکاناتی نوین مانند کنفرانس های صندلی به صندلی این دوربین ها را در هواپیما نصب کرده اند که البته هنوز هیچکدام از این هواپیمایی ها از این دوربین ها استفاده نکرده اند.

این روزها دوربین ها کم کم در تمامی دستگاه های الکترونیکی جای خود را پیدا کرده اند. از گوشی ها و لپ تاپ ها گرفته تا تلویزیون ها و حتی ماشین های هوشمند. سیستم های سرگرمی در هواپیمایی American توسط شرکت پاناسونیک ساخته می شوند، در حالیکه هواپیمایی Singapore هم با شرکت پاناسونیک و هم شرکت Thales قرارداد دارد. هیچ یک از این دو شرکت اظهارنظری در رد و یا تایید مواردی که بالاتر به آن اشاره کرده ایم نداشته اند.

Singapore Airlines

اگرچه هواپیمایی های نامبرده ادعا می کنند که تا بحال از این دوربین ها استفاده نکرده اند و قصد استفاده از آنها را هم ندارند، اما نگرامی های زیادی در رابطه با حریم شخصی مسافر در هواپیما بوجود امده است. همین حالا هم دوربین هایی در برخی قسمت های هواپیما وجود دارد اما هیچکدام تا این حد حریم شخصی مسافر را محدود نمی کنند. برخی از کاربران توئیتر معتقدند که اگر این دوربین ها به سیستم سرگرمی هواپیما متصل باشند، با وجود میکروفون ها و سایر گجت های داخلی هواپیما، یک هکر توانمند براحتی می تواند به این سیستم نفوذ و از آن برای جاسوسی ایرلاین ها استفاده کند..

به گفته راس فینستاین دوربین های مذکور در صندلی های بخش اکونومی در ۸۲ هواپیمای بویینگ ۷۷۷ و ایرباس A330-200 نصب شده اند. «جیمز بوید» سخنگوی شرکت هواپیمایی سنگاپور نیز اعلام کرده دوربین ها روی صندلی های ۸۴ هواپیمای ایرباس A350، ایرباس A380، بویینگ ۷۷۷ و بویینگ ۷۸۷ نصب شده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار