gardeshban.ir

شرکت یونایتدایرلاین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت فیزیکی روی تمامی وب‌کم‌های تعبیه شده داخل سیستم‌های سرگرمی هواپیما را خواهد پوشاند. اقدامی که تا پیش از این چند شرکت دیگر نیز در پی بروز نگرانی بابت حفظ حریم خصوصی کاربران به آن دست زده بودند.
کد خبر: ۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
نگرانی بابت امنیت دوربین‌های تعبیه شده داخل سیستم‌های سرگرمی درون پرواز (همانند تبلت و نمایشگر جلوی صندلی) زمانی بروز کرد که کمی پیش از عید، یک متخصص امنیت سایبری امنیت این دوربین‌ها و امکان نقض حریم خصوصی مسافران از طریق آنها را در فضای مجازی زیر سوال برد. دیدگاهی که به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

ویتالی کامولک (Vitaly Kamluk) که در آن زمان سوار یکی از هواپیماهای خطوط هوایی مالزی بود، متوجه شد که زیر بسیاری از نمایشگرهای جلوی صندلی دوربین وجود دارد. دوربین‌هایی که عملا توسط کاربران استفاده نمی‌شود و خطوط هوایی هم می‌گویند کاربردی برای آنها ندارند.

در حقیقت دوربین‌ها بخشی از تبلت یا نمایشگری بودند که شرکت هواپیمایی مربوطه از شرکت تولید کننده خریداری کرده و به همان صورت نیز درون هواپیما نصب شده است.

در آن زمان اعتراض اولیه به شرکت مالزیایی این بود که مسافران را از وجود این دوربین‌ها بدون توجه به اینکه امکان فعال کردن یا نکردن آنها وجود دارد یا خیر، مطلع نکرده است.

این جنجال خبری به سرعت دامن شرکت‌های دیگر را هم گرفت. شرکت‌هایی که حالا مدعی بودند که تبلت‌های مورد نیاز خود را با دوربین سفارش ندادند و هدف آنها نقض حریم خصوصی کاربران نبوده است. به این ترتیب شرکت‌های مختلف ضمن انتشار بیانیه‌های متعدد در مورد نصب نبودن نرم افزار لازم برای فعال کردن این دوربین‌ها، شروع به بستن فیزیکی این دوربین‌ها کردند.

بر اساس گزارش ایرنا، تولیدکننده بیشتر مانیتورهای مورد بحث عمدتا شرکت‌های پاناسونیک و سونی بوده‌اند که تاکنون واکنشی نسبت به حواشی این ماجرا از خود نشان نداده‌اند.

هنوز گزارشی از احتمال وقوع نقض حریم خصوصی کاربران در گذشته در نتیجه وجود این دوربین‌ها منتشر نشده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار