gardeshban.ir

با چشم‌اندازهای روستایی، قله‌های کوهستانی جذاب، معماری‌های قرون وسطایی و مناظر ساحلی بی‌نظیر، اروپای مرکزی یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری برای کسانی محسوب می‌شود که زیبایی طبیعت برایشان از هتل‌ها و پاساژها اهمیت بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۲۴۵۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این مطلب قصد داریم ۱۱ روستای کوچک در قلب اروپا را به شما معرفی کنیم که بسیار رمانتیک و برای کسانی مناسب هستند که رمانس و ماجراجویی برایشان اهمیت بالایی دارد. برای آشنایی با این روستاها همراهمان باشید.

۱- Český Krumlov – جمهوری چک

Český Krumlov یکی از خوش‌منظره‌ترین روستاهای جمهوری چک محسوب می‌شود.

این روستا در بخش جنوبی کشور چک واقع شده است و به هر گردشگری که به چک سفر می‌کند توصیه می‌کنیم حتما سری هم به این روستا بزند.

سقف‌های قرمز رنگ خانه‌ها، قلعه تاریخی Český Krumlov و بخش قدیمی روستا که معماری باروک و رنسانسی دارد در کنار هم این روستا را به یک جاذبه گردشگری رمانتیک تبیدل کرده‌اند.

یک موزه هنری در این دهکده قرار دارد که به «اگون شیله» وقف شده، نقاش اتریشی و یکی از شاگردان گوستاو کلیمت که به عنوان یکی از نقاشان مهم فیگوراتیو اوایل قرن بیستم بشمار می‌رود و مدتی را در این روستا زندگی کرده است. اگون شیله سبک خاص خود در نقاشی داشت و برای خودنگاره‌ها و بدن‌های پیچان در سبک اکسپرسیونیست شهرت جهانی دارد.

در بیرون از خیابان‌های شهر قدیمی، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد که با نوشیدنی‌ها و غذاهای خود گردشگران را هیجان‌زده می‌کنند.

۲- Sopot – لهستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

ساحل بالتیک لهستان یکی از سرسبزترین و زیباترین کرانه‌های اروپاست و روستاهای متعددی در این خط ساحلی قرار دارند. Sopot یکی از جذاب‌ترین روستاهای این ساحل است.

این منطقه هر روز از سال حال و هوای جشن و پایکوبی دارد و با مناظر زیبای خود برای کسانی که دنبال تفریحات عاشقانه در کنار دریا هستند یک بهشت دوست داشتنی بشمار می‌رود.

ساختمان Crooked یکی از مشهورترین خانه‌های این روستای ساحلی است که نایت‌کلاب و تفریحات شاد در پشت بام خود دارد. در نزدیکی آن نیز بزرگ‌ترین پل چوبی اروپا یعنی  Molo Sopotskie واقع شد که بهترین گزینه برای سفر یک روزه بشمار می‌رود. در این روستا اقامتگاه‌های متنوعی با چشم‌انداز دریا و رستوران‌هایی که انوع متنوعی از غذاها را سرو می‌کنند وجود دارد و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند.

۳- Kutná Hora – جمهوری چک

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

روستای باستانی Kutná Hora که دارای معادن نقره نیز هست برای کلیسای سنت بارابارای خود شهرت دارد که به سبک گوتیک ساخته شده است.

هیچ کدام از روستاهای قلب اروپا به اندازه کوتنا هورا دیدنی نیستند و جاذبه گردشگری طبیعی ندارند. یکی از سایت‌های گردشگری که حتما باید از آن دیدن کنید، Sedlec Ossuary است که از بیش از ۵۰ هزار استخوان بدن انسان ساخته شده است (البته این جاذبه خیلی رمانتیک بشمار نمی‌رود.)

بخش قدیمی روستا که تحت حفاظت و حمایت سازمان یونسکو قرار دارد نیز همانند کلیسای سنت باربارا دارای معماری سبک گوتیک است و همین باعث شده تا خیابان‌ها بسیار خوش منظره‌ باشند و تصاویری بدیع و عکس‌مانند را به تصویر بکشند.

یکی از کافه‌های مشهور این روستا، کافه ۲۱ است که معماری و طراحی جذاب و قهوه و کیک‌های بی‌نظیر دارد.

۴- Szentendre – مجارستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

Szentendre در کنار رود دانوب واقع شده است

این روستای اروپایی مملو از ورک‌شاپ‌ها و گالری‌های هنری است و یکی از رمانتیک‌ترین مناطق در کشور مجارستان بشمار می‌رود. این روستا در کنار رود دانوب واقع شده و بهترین مقصد برای ریلکس کردن و استراحت است.

خیابان‌های رنگی، موزه‌هایی که آثار هنرمندان محلی را به نمایش گذاشته‌اند و دیگر فعالیت‌های هنری این روستا واقعا بهشت هنر دوستان و عاشقان رمانس است.

شما می‌توانید با قطار از بوداپست تا Esztergom بیایید و در طول مسیر از زیبایی شگفت‌انگیز و بدیع منطقه دیدن کنید.

۵- Krynica-Zdrój – لهستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

Krynica-Zdrój یکی از مقاصد گردشگری رمانتیک در اروپای مرکزی بشمار می‌رود.

این روستا بهارهای بسیار زیبایی دارد و اگر قصد استراحت در قلب اروپا را دارید حتما سری به اینجا بزنید. در کنار کوهستان مسیرهای پیاده‌روی جذابی وجو دارد که می‌توانید در یک هوای عالی و منظره بی‌نظیر ساعت‌ها راه بروید و از این همه زیبایی غرق در شگفتی و لذت بشوید.

این روستا همچنین کافه‌ها و رستوران‌های جذابی هم دارد که غذاهای سنتی لهستان را در کنار چشم‌اندازهای طبیعیِ جذاب در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

۶- Mikulov – جمهوری چک

در Mikulov قلعه‌ای به سبک رنسانس وجود دارد.

به عنوان خانه‌ی قلعه‌ رنسانسی و تاکستان‌های بی‌انتها، Mikulov یکی از مات‌کننده‌ترین مقاصد گردشگری اروپایی است. این روستا در مرز اتریش قرار دارد و قدمت بسیار زیادی دارد. در این روستا می‌توانید از کارگاه‌های ساخت شراب دیدن کنید و در خانه‌هایی با چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا اقامت کنید.

۷- Kazimierz Dolny – لهستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

Kazimierz Dolny در کرانه رودخانه Vistula  قرار گرفته است.

گردشگرانی که در بالای تپه‌های شهر اقامت می‌کنند این شانس را دارند تا در کنار رودخانه پیاده‌روی کنند، غذاهای سنتی لهستان را تست کنند و همزمان از تماشای مناظر زیبا شگفت زده شوند. این روستا همچنین مملو از کافه‌های متنوع چای و قهوه است.

۸- Tokaj – مجارستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

Tokaj برای معماری بسیار زیبای ساختمان‌های خود شهرت دارد.

منطقه Tokaj مایه افتخار مجارستان برای تولید نوشیدنی‌های انگوری است که به سراسر جهان نیز صادر می‌شود. گردشگران می‌توانند از کارگاه‌های تولید این نوشیدنی‌ها دیدن کنند و در میان خیابان‌هایی که مملو از ساختمان‌های زیباست، ساعت‌ها قدم بزنند.

عمارت بر جا مانده از قرن ۱۹ میلادی، هتل قلعه‌ای Grof Degenfeld یکی از لوکس‌ترین و باشکوه‌ترین اقامتگاه‌های Tokaj است که ۲۰ اتاق دو نفره و چندین سوئیت دارد.

۹- Mariánské Lázně – جمهوری چک

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

این شهرستان زیبا برای اسپا و چشمه‌های آبگرم و ساختمان‌های زیبا شهرت دارد.

کسانی که دو ست دارند از هیاهو  وتکاپوی زندگی شهری چند روزی فاصله بگیرند و در یک مکان رمانتیک، زیبا و سرشار از آرامش اقامت داشته باشند، بهتر است سفری به روستای Mariánské Lázně در جمهوری چک داشته باشند. در این روستا چندین چشمه آبگرم و اسپا وجود دارد که برای ریلکس کردن عالی هستند.

جذابیت این آبگرم‌ها در این است که با جنگل‌های سرسبز و انبوه احاطه شده‌اند. ساختمان اسپاها نیز به سبک باروک طراحی و ساخته شده‌اند.

۱۰- Eger – لهستان

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

ایگر بر فراز کوه Bükk  واقع شده است.

Eger برای چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر، قلعه‌های باستانی و معماری زیبای ساختمان‌هایش شهرت دارد. آثار بر جا مانده از هجوم امپراتوری عثمانی را می‌توان در بخش قدیمی این روستا تماشا کرد.

غذاها و نوشیدنی‌های این روستا را حتما امتحان کنید.

۱۱- Trenčín – جمهوری اسلواکی

با 10 روستای رمانتیک در قلب اروپا آشنا شوید

قلعه Trenčín چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر به روستا بخشیده است.

این روستای زیبا در اسلواکی برای قلعه‌های باستانی خود مشهور است و بهترین مقصد برای دوستداران تاریخ بشمار می‌رود. معماری قلعه Trenčín  به قرون وسطی مربوط است و تماشای آن از نزدیک نفستان را در سینه حبس خواهد کرد. خیابان‌ها، ساختمانی‌های قدیمی و میدان‌های کهنه از دیدنی‌های جذاب این روستا بشمار می‌روند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار