gardeshban.ir

خودروی ویژه حمل غذا از آشپزخانه سلطنتی به کاخ موزه ملت (اقامتگاه پهلوی دوم) برای نخستین بار پس از 40 سال در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
در پی شروع فرآیند بازیابی و احیای فضای موزه آشپزخانه سلطنتی و عملیات شناسایی و بازگردانی اشیای متعلق به این موزه که در فضاهای دیگر مجموعه قرار داشت، خودروی حمل غذا که به مدت ۴۰ سال در انبار وسائط نقلیه مجموعه سعدآباد قرار داشت شناسایی شد.

این خودرو توسط سمیر شیرازی کارشناس حوزه اتومبیل‌های کلاسیک و کلوپ مرسدس بنز ایران بازسازی شد و در سالن نمایش این موزه جای گرفت.

رونمایی خودروی حمل غذای پهلوی دوم در کاخ سعدآباد/عکس

ماشین مذکور ساخت کشور آلمان، کمپانی پفرا، مدل ۶۱۱ است که دارای پیشرانه ۲۴ ولت برقی است که پس از خریداری، رنگ نارنجی آن به آبی تیره تغییر پیدا کرد.

موزه آشپزخانه سلطنتی که یکی از پر بازدیدترین موزه‌ها در مجموعه سعدآباد است با ۸۰۰ متر مربع بنا در زمان پهلوی دوم به «آشپزخانه مخصوص» معروف بوده و محل طبخ غذا ویژه خانواده سلطنتی بود. در این آشپزخانه از انواع دستگاه‌های برقی یخ ساز، پیتزا پز، غذاساز، چرخ گوشت، سیب زمینی پوست کن، رنده برقی، قهوه ساز و کباب پز و… استفاده می‌شده است.

در سال ۱۳۵۴ از طرف یک شرکت آلمانی تمام امکانات آشپزخانه تغییر و به مدرن‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌ای مجهز شد به خصوص سیستم برقی فر که ترکیبی از انواع فر و گریل، سرخ کن، گرم خانه و قابلمه‌های برقی است که در مرکز سالن آشپزخانه نصب شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار