gardeshban.ir

سفر به دبی می تواند خاطرات فوق العاده جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد اما اگر در فصل مناسب به آنجا مسافرت نمایید.
کد خبر: ۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از موانعی که همیشه بر سر راه مسافران ایرانی، انتخاب بهترین زمان سفر برای کشورهای خارجی بوده است. این مشکل در  مواقعی اهمیت بیشتری پیدا میکند که اطلاعات ما از فرهنگ و آداب و رسوم مقصدی که قصد سفر به آن را داریم کافی نیست. یکی از مقاصدی که اخیراً توجه بسیاری از ایرانی ها را به خود جلب کرده شهر دبی است. 

دبی اکنون به عنوان پایتخت خرید خاورمیانه شناخته می شود و با پیشرفت های فراوانی که در زمینه گردشگری در این شهر صورت گرفته، پذیرای حجم زیادی از گردشگران خارجی از سراسر جهان است. بزرگ ترین شهر کشور امارات متحده عربی یکی از مقاصد جذاب و محبوبی است و با سفرهای تجاری و تفریحی زیادی که از سوی شهرهای مختلف کشورمان به این شهر انجام میشود، یکی از پرفروش ترین آمار خرید بلیط هواپیما خارجی را به خود اختصاص داده است.

چه قصد سفری تفریحی به این شهر داشته باشید یا اینکه بخواهید برای خرید به دبی بروید، برای دانستن بهترین زمان سفر به دبی جای خوبی را انتخاب کرده اید.

آب و هوای دبی به طور کلی گرم و مرطوب است و بارندگی در طول سال بسیار کم بوده، اما به دلیل وجود سواحل، رطوبت هوا در این شهر در بیشتر اوقات زیاد است. وضعیت دمای هوا نیز در نیمی از سال خوشایند است، اما نیمه دیگر سال هوایی بسیار گرم داشته و ممکن است در برخی از ماه های سال بسیار آزاردهنده باشد.

علاوه بر این، آب و هوای دبی به دوفصل گرم و دوفصل بسیارگرم تقسیم می شود، پس منطقی است زمانی را انتخاب کنیم که آب و هوای مطلوب تری برای سفر دارد. توصیه نهایی ما سفر  در ماه های نوامبر تا آوریل است. با اینکه در این 6 ماه آب و هوای دبی خنک نیست، اما گرمای آن به قدری است که گردشگران میتوانند بدون دردسر به این شهر سفر کنند. البته به یاد داشته باشید که در 6 ماه گرم سال هم مسافرت های زیادی به مقصد این شهر انجام می شود، اما این سفرها در مقایسه با حجم سفر در فصل های زمستانی اندک هستند. 

در نهایت به خاطر  داشته باشید برای داشتن یک تفریح و گردش به یاد ماندنی و لذت بخش، خیلی مهم است که زمان مناسبی را برای سفر  انتخاب کنید.

اگر اولویت شما برای سفر، آب و هوا و هزینه سفر باشد تا به حال باید پاسخ خود را گرفته باشید، اما اگر بلیط تهران دبی را به قصد خرید تهیه کرده اید، در ادامه با ما باشید تا بهترین زمان ها برای خرید اجناس از دبی را به شما نشان دهیم. 

اگر اهل خرید کردن باشید باید حتما یکبار برای خرید از فروشگاه های دبی به این شهر سفر کنید. بسیاری از فروشگاه های شهر دبی 24 ساعته باز بوده و در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند. فستیوال های خرید دبی نه تنها فرصتی برای خرید های به صرفه است، بلکه زمانی مناسبی برای شرکت در کنسرت ها، نمایش ها و استفاده از مکان های تفریحیست. بسیاری از این مجموعه ها همزمان با جشنواره های خرید، تخفیف های بسیار خوبی به مشتریان ارائه می دهند.

البته ممکن است تصور کنید که جشنواره های خرید محدود به زمانی خاص از سال هستند، اما اینطور نیست. به طور سالانه 23 جشنواره خرید در شهر دبی برگزار می شود و حدود 6000 هزار مجموعه در این جشنواره ها شرکت می کنند. مشهورترین و بهترین فستیوال خرید مربوط به فستیوال زمستانی دبی است. این فستیوال به طور معمول از ماه دسامبر تا ژانویه ی هر سال برگزار می شود. 

حالا که صحبت از هزینه سفر به دبی کردیم، اجازه دهید به یکی از موضوعات مهمی که جدیداً برای مسافران مشکلات زیادی به وجود آورده اشاره ای داشته باشیم.

قیمت عوارض خروج از کشور زمینی در سال 97 و 98

شاید جالب باشد بدانید خرید از دبی اخیرا با کاهش زیادی روبرو شده است. یکی از عواملی که باعث میشود این روند ادامه پیدا کند افزایش نرخ پرداخت عوارض خروج از کشور است. 

عوارض خروج از کشور در سال و  طبق نظر دولت، با افزایشی سه برابری به 220 هزارتومان افزایش پیدا میکند. با اینکه طبق تنظیم لایحه دولت این مبلغ برای سفرهای زیارتی به 50 درصد مبلغ تعیین شده (110 هزارتومان) کاهش می یافت، اما مبلغ 220 هزارتومان برای سفرهای دوم و سوم به میزان 50 و 100 درصد افزایش داشت. این تعیین مبلغ با اعتراضات زیادی در رسانه ها رو به رو شد و به همین دلیل مجلس تغییراتی بر روی آن اعمال کرد.

هزینه سفر به دبی

در آخر به شما یادآوری می کنیم اگر قصد سفری ارزان قیمت به دبی را داشته باشید بلیط چارتر تهران دبی می تواند گزینه جذابی برای کاهش هزینه سفر شما باشد. اما برای اینکه بتوانید سفری ارزان قیمت به دبی داشته باشید باید از بهترین زمان سفر و هزینه سفر به دبی اطلاعات کامل داشته باشید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار