gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد که هشت بنای تاریخی پایتخت ثبت ملی شد.
کد خبر: ۱۲۵۳۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
 «محسن شیخ الاسلامی» گفت: این آثار شامل ورزشگاه امجدیه، زورخانه پولاد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پادگان 06 منطقه پاسداران، حمام سرپولک، میراث صنعتی نظامی سلطنت آباد در صنایع دفاع منطقه پاسداران و دو منزل مسکونی در منطقه 11 و 12 شهرداری تهران هستند که در جلسه شورای عالی ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.

به گفته وی این آثار ثبت شده تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران قرار دارند و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که به تخریب یا تغییر هویت آن منجر شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مرمت و بازسازی این آثار ثبت شده نیز صرفا با تایید و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ممکن خواهد بود. 

شیخ الاسلامی با بیان اینکه شرایط، ضوابط نگهداری و حریم آثار ثبت شده به مالکان و دستگاه های متولی ابلاغ خواهد شد افزود: حفظ و صیانت از هویت شهر تهران یک همت و عزم عمومی می خواهد که این تغییر نگرش در صیانت از میراث فرهنگی در محوطه های نظامی نیز دیده می شود.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: ثبت میراث معنوی و طبیعی از بخش های مغفول مانده در استان تهران است به همین منظور تلاش خواهیم کرد در سال 98 آثار معنوی و طبیعی بیشتری مورد توجه و ثبت قرار گیرند.

براساس گزار ش ها 2هزار و 400 اثر واجد ارزش و تاریخی در پایتخت وجود دارد که افزون بر 400 اثر ثبت ملی شده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار