gardeshban.ir

صدور روادید الکترونیکی ایران از طریق دفاتر پستی در کردستان عراق بدون نیاز به مراجعه به نمایندگی آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در سفر مرتضی عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل به شهرستان سوران از توابع این استان در شمال عراق، نخستین روادید الکترونیک در دفتر اداره پست این شهر صادر و تحویل متقاضی شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با همراهی فرماندار و مدیرکل پست استان و هیات همراه با حضور در دفتر اداره پست شهرستان سوران، بخش صدور الکترونیک روادید در سوران را افتتاح و اولین ویزای الکترونیک جمهوری اسلامی ایران را از حوزه اداره پست سوران صادر کرد.

در این روش اداره پست شهرستان سوران در ارتباط الکترونیکی با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، متقاضیان روادید ایران را پذیرش و پس از ثبت درخواست و اخذ تایید الکترونیک روادید از سوی نمایندگی، روادید را در اختیار شهروندان کرد عراقی قرار خواهد داد.

سرکنسولگری ایران و اداره کل پست اقلیم کردستان عراق اخیرا به توافق رسیدند تا شهروندان کرد عراقی بتوانند در یک روند رو به گسترش از طریق بیشتر مراکز پست ویزای ایران را دریافت کنند.

بر این اساس شهروندان استان اربیل می‌توانند از طریق ادارات پست اقلیم کردستان عراق درخواست روادید ایران کرده و آن را به آسانی در مراکز نزدیک به منازل خود دریافت دارند.

در حال حاضر ۴۳ مرکز پستی در استان اربیل وجود دارد که این وظیفه را برعهده خواهند داشت و از طریق سیستم برخط (آنلاین) با سرکنسولگری ایران در ارتباط خواهند بود.

براساس توافقات صورت گرفته ویزای ایران بر روی پاسپورت شهروندان عراقی زده نمی‌شود و تنها در برگه مجزا ویزا را دریافت می‌کنند که باید به هنگام مراجعه به مرز برگه پرینت شده ویزا را همراه خود داشته باشند.

حذف هزینه‌های صدور روادید میان دو کشور از ۱۲ فروردین ماه سالجاری و در پی توافق دو کشور در جریان سفر حسن روحانی به بغداد در اسفندماه سال گذشته، حجم مسافران و زائران دو کشور از جمله در کردستان عراق افزایش پیدا کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار