gardeshban.ir

سقوط یک فروند هواپیمای متعلق به جنگ جهانی دوم در محوطه یک زندان در آمریکا مرگ خلبان هواپیما را رقم زد. این خلبان که هویتش اعلام نشده است، در حالی که سوار بر یک فروند هواپمای قدیمی Northrop N-۹M بود، در محوطه یک زندان در ایالت کالیفرنیای آمریکا سقوط کرد. این حادثه در ساعت ۱۲.۱۰ دقیقه روز دوشنبه و در شهر "نورکو" کالیفرنیا رخ داد.
کد خبر: ۱۲۵۸۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
خلبان این هواپیما در حال تمرین جهت آماده شدن برای اجرا در نمایش هوایی چینو بود که دچار این حادثه شد. این هواپیما لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه چینو به علت نامشخصی سقوط کرد. در لحظه سقوط تنها خلبان در داخل هواپیما حضور داشت که جانش را در این حادثه از دست داد. همچنین در لحظه سقوط هواپیما هیچ یک از پرسنل زندان یا زندانیان در داخل محوطه زندان حضور نداشتند. بنا به گفته مقامات محلی خلبان هواپیما، فردی بسیار باتجربه بود. تصاویر تهیه شده محل سقوط هواپیما را در حالی که لاشه هواپیما تقریباً نابود شده است نشان می‌دهد. این هواپیما در نزدیکی ساختمان محل نگهداری زندانیان سقوط کرد. علت سقوط هواپیما هنوز مشخص نشده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
این هواپیمای قدیمی متعلق به جنگ جهانی دوم در موزه Planes of Fame Air به نمایش گذاشته شده بود. هواپیمای Northrop N-۹M پدر بمب افکن رادارگریز امروزی نورثروپ گرومن بی-۲ اسپیریت شناخته می‌شود. سقوط این هواپیما خسارت بزرگی برای تاریخ هوانوردی به شمار می‌رود، چراکه این مدل از هواپیما آخرین مدل باقیمانده N-۹M به شمار می‌رفت. هواپیمای Northrop N-۹M در سال ۱۹۴۲ برای نخستین بار به پرواز درآمده بود.
گفتنی است؛ نمایش هوایی چینو سالیانه و با به نمایش گذاشتن هواپیما‌های قدیمی برگزار می‌شود و قرار بود امسال در تاریخ ۴ و ۵ ماه می‌ برگزار شود.






مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار