gardeshban.ir

رویای زندگی در کشوری دیگر می تواند بسیار جالب و راهگشا باشد، حال این مهاجرت به هر دلیلی باشد.
کد خبر: ۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

بسیاری از کشورها قوانین سخت، مالیات و هزینه های هنگفتی برای اعطای اقامت به مهاجران وضع کرده اند. علاوه بر هزینه سفر، انتقال دارایی ها و ساکن شدن در خانه جدید، باید هزینه های مالی مهاجرت را نیز در نظر داشت.

با این حال، همچنان مقاصدی در سرتاسر دنیا وجود دارد که روند مهاجرت به آنجا بسیار راحت می تواند باشد. در این مقاله لیست ده کشور را آورده ایم که حتی اگر نتوانید اقامت آنجا را تهیه کنید، می توانید به صورت نامحدود در آنجا زندگی کنید.

در صورت تمکن مالی، کشور اتریش یک انتخاب گرانقیمت است. با این حال، اتریش 10 نوع شرایط اقامت متفاوت ارائه می دهد که اگر توانایی مالی کافی داشته باشید، احتمالا واجد شرایط حداقل یکی از آنها خواهید بود.

اتریش کشوری با طبیعت شگفت انگیز است که می تواند شما را مجاب به اقامت دائم در آنجا کند. اتریش کشوری کوچک و دوست داشتنی است که دروازه ای به سوی بسیاری از کشورهای اروپایی محسوب می شود.

برای مهاجرت به اتریش، می بایست درخواست خود را از کشور خود ارائه دهید و فقط مقیمان کشورهای اتحادیه اروپا و امریکا از این قانون مستثنی هستند و می توانند قبل از درخواست اقامت دایم، اجازه اقامت 6 ماهه در اتریش داشته باشند.

بلژیک کشوری زیبا و کوچک در شمال اروپاست. زیبایی های شگفت آور طبیعت، معماری بی نظیر، نمایش های هنر و موسیقی و آرامش اجتماعی، بلژیک را تبدیل به گزینه ای جذاب می کند.

برای دریافت اقامت دایم در بلژیک، نیاز به یک شغل دارید. به این صورت که از کشور خود درخواست شغل را ارائه می دهید و به محض یافتن آن، در صورتی که آن کار را بدست بیاورید، اجازه اقامت دو هفته ای برای شما صادر می شود. این مجوز هرچند در ابتدا اقامت دایم محسوب نمی شود، اما تا زمانی که بتوانید آن شغل را برای خود نگه داشته و ادامه دهید، می توانید به هدف نهایی خود نیز دست یابید.

اگر عاشق درختان نخل، سواحل شنی و آبهای زلال هستید و اگر به دنبال یک کشور انگلیسی زبان با این شرایط می گردید، بلیز همان مقصد مورد نطر شماست. بلیز کشوری کوچک بین گواتمالا و مکزیک است.

اجازه اقامت دایم این کشور را تنها پس از یک سال اقامت در آنجا می توان دریافت کرد. می توان با یک ویزای 30 روزه توریستی به آنجا رفت و به طول 50 هفته، هر ماه آن را تمدید کرد. با پرداخت 1000 دلار و انجام برخی قوانین دست و پاگیر می توانید به هدف خود برسید.

حتما به شرایط درج شده روی ویزای توریستی خود توجه کنید. گاهی لازم است کشور مقصد را هر شش ماه به مدت 2 هفته ترک کنید. اگر این کار را انجام دهید، 50 هفته اقامت مستمر شما نقض می شود. اگر برای گرفتن اقامت تصمیم به اقامت 50 هفته ای دارید، بهتر است در کشور بلیز یک وکیل بگیرید تا در انجام روند اقامت به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که اگر قصد کارکردن در کشور بلیز را دارید، حداقل تا زمانی که اقامت دایم بگیرید می بایست اجازه کار دریافت کنید. پس از پنج سال اقامت دایم، میتوانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید.

کانادا یکی از بهترین کشورهای همنوع دوست جهان محسوب می شود و این حس هم نوع دوستی خود را در سیاست های مهاجرتی خود نیز نشان می دهد.

اگر سطح تحصیلات یا مهارت حرفه ای شما با نیازهای جاری کانادا مطابقت داشته باشد، می توانید از مزایای برنامه ورود سریع (express entry program) استفاده کنید و تاییدیه خود را در کوتاهترین زمان دریافت کنید. فقط کافی است فرم آنلاین مربوطه را پر کنید که شامل نکاتی از قبیل سطح تحصیلات، سابقه کار و میزان تسلط به زبان فرانسه است. برخی شرایط از قبیل داشتن خانواده در کانادا یا تحصیل در آنجا نیز می تواند کمک کننده باشد.

کشوری بدون ارتش و در صلح کامل، با شهروندانی هم نوع دوست، بهره مند از طبیعتی بکر و سواحلی زیبا، اینها خصوصیات برجسته کشور کاستاریکاست. هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار معقول است.

کشور کاستاریکا یک برنامه بازنشستگی دارد که بهره مند شدن از آن مستلزم پرداخت ماهانه 1000 دلار بر درآمد است. برای دریافت اقامت دایم این کشور، نیاز به یک شغل دارید. هرچند گرفتن اقامت دایم کاستاریکا خیلی راحت نیست، اما غیرممکن هم نیست. اگر مهارت های موردنیاز این کشور را داشته باشید، می توانید روند اقامت خود را شروع کنید.

اگر دنبال کشوری با مناظر طبیعی زیبا با کوههای بلند، سواحل و جزایر هستید، اکوادور گزینه مناسبی برای شماست. ارز رسمی این کشور، دلار امریکاست و هرینه زندگی در آنجا بسیار پایین است. برای تحقق این رویا فقط کافیست ثابت کنید حداقل ماهانه 800 دلار به صورت مادام العمر درآمد خواهید داشت. هرچند این ویزا را ویزای بازنشستگی می نامند اما برای دریافت آن هیچ شرایط سنی وجود ندارد. اگر از نظر اقتصادی سطح بالایی دارید و یا به هر نحوی می توانید درآمد بدون نیاز به کار کردن داشته باشید، می توانید اکوادور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

شاید بخش هایی از کشور مکزیک درگیر تجارت مواد مخدر باشد، اما همه بخش های مکزیک اینطور نیست. مناطق امنی نیز در مکزیک هست که می توانید در آنجا از مناظر زیبا، سواحل پاکیزه، شهرهای باستانی و دورنمای کوههای بلند لذت ببرید.

زندگی در مکزیک را می توانید با دریافت ویزای FMM شروع کنید که از تمامی فرودگاه ها و یا مناطق مرزی امکان خرید آن را با هزینه بسیار پایین خواهید داشت. این ویزا، یک ویزای شش ماهه است که پس از پایان دوره آن، می توانید دائماً بارها و بارها آن را تمدید کنید. در نظر داشته باشید که با این ویزا اجازه کار نخواهید داشت. با این حال، انواع ویزای اقامت موقت نیز در دسترستان خواهد بود که بدون نیاز به صرف هزینه بالا می توانید ویزای خود را به یکی از آنها تبدیل کنید. البته ممکن است مجبور باشید برای ارائه این درخواست، مکزیک را موقتاً ترک کنید.

طبق گفته ها، نیکاراگوئه در حال حاضر در بدترین بحران سیاسی خود بسر می برد و مردم امید خود را به دولت این کشور از دست داده و در اعتصاب های سراسری هستند (که تعدادی نیز در این جریانات کشته شده اند). تنها نکته مثبت این کشور برای گنجانده شدن در این لیست، برخورداری این کشور از برنامه بازنشستگی مشابه با کشور اکوادور است. برای بهره مندی از این برنامه کافیست ثابت کنید ماهانه 600 دلار درآمد دارید. البته شرط سنی حداقل 45 سال نیز از الزامات این برنامه است اما با توجه به سطح درآمد، امکان نادیده گرفتن آن وجود دارد. تعریف کار در دولت نیکاراگوئه کمی متفاوت است و به همین سبب برای بهره مندی از این برنامه نیازی به بازنشستگی کامل ندارید. رستوران داران یا صاحبان هتل های کوچک جزو افراد دارای شغل محسوب نمی شوند.

کشور پاناما به طور رسمی و قانونی کشوری مستقل محسوب می شود که شباهت های زیادی به ایالت فلوریدای امریکا دارد. ارز رایج این کشور دلار است و جمعیت گسترده ای از افراد انگلیسی زبان دارد. افراد زیادی از ویزای بازنشستگی برای اقامت در این کشور استفاده می کنند که مستلزم درآمد ماهانه 1000 دلار است. برای جوان ترها، واریز 5000 دلار در یکی از بانک های پاناما دریچه ای به سوی اقامت دائم در این کشور است. همچنین، اگر اهل یکی از 50 کشور "دوست” باشید، می توانید برای یافتن شغل در این کشور اقدام کنید.

 

هرچند پاراگوئه گذشته ای پرتنش داشته اما اکنون یک کشور کاملا مستقل با مردمانی مهربان، مناظری شگرف و هزینه زندگی پایین است.

از آنجا که درخواست اقامت در این کشور بسیار کم است، احتمال پذیرش درخواست، بسیار بالاست. مبلغی به میزان تقریبی 35 برابر حداقل دستمزد ماهانه (چیزی معادل 4500 تا 5500 دلار آمریکا) را می بایست به یکی از بانکهای پاراگوئه واریز کنید. پس از واریز این مبلغ، می توانید به پاراگوئه نقل مکان و در آنجا زندگی کنید. پس از سه سال زندگی در پاراگوئه، می توانید برای درخواست شهروندی اقدام کنید. روند اداری کشور پاراگوئه کمی کند است و برای تایید نهایی باید کمی صبور باشید.

 

حال که با لیست ده کشور با مهاجرت آسان آشنا شدید، نکته حائز اهمیت در مورد این کشورها این است که قبل از تصمیم گیری نهایی، می توانید مدتی در این کشورها زندگی کنید و مسائل فرهنگی و اجتماعی و میزان مطابقت آنها را با خصوصیات فردی خود بررسی کنید. مهاجرت مسئله ساده ای نیست اما میزان آمادگی و آگاهی شما برای انجام این تصمیم مهم، بسیار در نتیجه کار موثر خواهد بود.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار