gardeshban.ir

اتحادیه اروپا که از سال گذشته طرح سفر رایگان داخل اروپا را برای 18 ساله‌های این منطقه اجرا کرده بود امسال برای دومین سال این برنامه را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۴۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
اتحادیه اروپا سال گذشته با اختصاص بودجه‌ای ۱۲میلیون یورویی ۳۰ هزار شهروند اروپایی را که در سال ۲۰۰۰ به‌ دنیا آمده‌ بودند به سفر رایگان دور اروپا فرستاد و اکنون بار دیگر این برنامه را این‌بار برای ۲۰ هزار جوانی که بین ۲ جولای ۲۰۰۰ تا اول جولای ۲۰۰۱ به‌ دنیا آمده‌اند اجرا می‌کند.

براساس این‌طرح، ۱۸ ساله‌ها برای شناختن ۳۰ کشور از طریق ۳۲ شبکه ریلی به مسافت ۱۷۰هزار کیلومتر سفر می‌کنند. این جوانان با دریافت چکی به‌ ارزش ۵۱۰ یورو که هزینه آن را اتحادیه اروپا پرداخت می‌کند، این سفر را از طریق خطوط ریلی اروپا انجام می‌دهند.

افراد متولد این بازه زمانی که تا ۱۶ می در وبگاه Interrail ثبت‌نام کنند می‌توانند به‌ تنهایی یا در گروه‌های حداکثر پنج نفر بین اول آگوست ۲۰۱۹ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ این سفر رایگان را تجربه کنند.

اتحادیه اروپا با ارائه این طرح قصد دارد روی هجده‌ ساله‌های این منطقه متمرکز شود زیرا این سن گام مهمی به‌ سمت بزرگسالی است و انجام چنین سفری می‌تواند به توسعه هویت اروپایی، تقویت ارزش‌های مشترک اروپایی و ایجاد انگیزه برای کشف مکان‌ها و فرهنگ‌های درون قاره منجر شود و از فرار مغزهای جوان به سایر قاره‌ها به‌ویژه آمریکا جلوگیری کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار